כולם שמחים עכשיו - מקום לחגוג - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

כולם שמחים עכשיו

לא שוכחים את הנכים

מקום לחגוג

כשאתם דואגים להושיב את סבתא רבקה ליד הדודה ברכה כדי שלא תריב עם הדוד משה, ולהוסיף מנה צמחונית לתפריט עבור אלה שבחרו להתנזר מבשר - אל תשכחו להתחשב גם בבני המשפחה והחברים שקשה להם להגיע לאירוע ולהתנייד בו. לא שוכחים את הנכים


הצעד הראשון בהכנות לכל חתונה הוא בחירת מקום האירוע. בחיפושים אחר מקום שיתאים לציפיות ולכיס, לעונה ולתאריך, מבקש כל זוג לנסות לשלב בין החתונה החלומית לבין העדפות האורחים בבחירת המקום המושלם. רוב הזוגות מתחשבים בהורים ובמשפחה ואף בחברים, בבואם להחליט על תאריך זה ולא אחר, ועל מקום קרוב יותר; בכלל, למוזמנים יש משקל לא קטן בהחלטה הסופית, בין אם במודע ובין אם לאו. אחרי הכל, הם אלה שעושים את השמחה לחתן ולכלה.
אך קיים קהל יעד נוסף שעם קצת תשומת לב ניתן לדאוג גם להנאתו, וזאת מבלי לפגוע באירוע כולו. מדובר בנכים ובקשישים, כאשר נכים אלה יכולים להיות החברים שלכם מהצבא - נכי צה"ל, חברים שנפגעו בפעולות איבה, נכים כתוצאה מתאונות דרכים או עבודה, או נכים כתוצאה ממחלה או מזקנה.
בישראל מוערכת אוכלוסיית הנכים בכחצי מיליון איש, אשר נחלקים לחמש קטגוריות עיקריות של מוגבלויות: רתוקים לכיסאות גלגלים, מוגבלי הליכה, כבדי שמיעה וחרשים, ליקויי ראיה ועיוורים, ומוגבלויות שכליות. 
משמעות הדבר היא שלכל משפחה בישראל חלק מהמשפחה ו/או מהחברים הטובים הם נכים או קשישים. מרבית הזוגות מקפידים לתת מקום של כבוד לסבא ולסבתא ליד חופה, ובוודאי שלא היו רוצים לגרום להם עוגמת נפש בכך שייאלצו להיעזר באחרים באופן משפיל בכדי לקחת חלק במעמד המכובד.
חישבו על אורחים נכים אשר רוצים כל כך לקחת חלק באירוע כולו, אך נאלצים לעזוב מוקדם או לא להגיע בכלל מפני שאין שירותי נכים במקום, ועל כן אם הם מגיעים לאירוע עליהם להתאפק מלשתות או פשוט לעזוב מוקדם.
כיצד ניתן להפוך את האירוע מתאים לכולם? על ידי תכנון נכון מראש. בבואכם לבחור את גן/ אולם האירועים, בידקו עם המקום לגבי הסדרי הגישה לנכים. מומלץ לא להסתפק בלבדוק את העניין טלפונית, אלא לראות את המקומות המועדפים עליכם במו עיניכם, מהסיבה הפשוטה שאתם מכירים את האורחים שלכם ואת צורכיהם המיוחדים.

כמה דברים שכדאי לבדוק:
1. האם יש חניות נכים מסומנות ושמורות בקרבת הכניסה?
2. האם יש גישה נוחה מהחניה לתוך גן/אולם האירועים? גישה נוחה היא דרך סלולה ברוחב של לפחות 90 ס"מ, בעלת ריצוף נוח ובלי שיפועים תלולים.
3. האם יש שירותי נכים תיקניים? לשירותים כאלה יש דלת הנפתחת החוצה, מאחזי יד לצד האסלה ו-80 ס"מ פנויים לצד האסלה.
4. האם במקום האירוע יש גישה מרוצפת לשולחנות האוכל, לדוכנים, לרחבת הריקודים ולמיקום החופה?

חשוב להדגיש כי ניתן להפוך כל מקום נגיש לנכים, כך שגם אם חשקתם להינשא על רצועת חוף ים או בשמורת טבע, ניתן לעשות זאת. בעזרת קצת תכנון, מחשבה מראש והוספת עזרים נכונים, אין מקום שלא יאפשר לכל האורחים, ובכלל זה לנכים שביניהם, ליהנות מהחתונה שלכם.
לסיוע או התייעצות בנושא תוכלו לפנות לעמותת נגישות ישראל, ששמה לה למטרה לסייע להפיכת ארצנו לנגישה לציבור הנכים, כדי שכולנו נוכל לתור בה בעצמאות ובכבוד ללא עזרה: 09-7451126.

* הכתבה באדיבות: יובל וגנר - יו"ר עמותת נגישות ישראל


כתבות נוספות שיעניינו אותך

רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)