משפחה בהפרעה? כך תערבו את המשפחות שלכם בתכנון החתונה - ותצליחו לה - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

משפחה בהפרעה? כך תערבו את המשפחות שלכם בתכנון החתונה

יום המשפחה גורם לכם לתהות איך אפשר לערב את המשפחות בתכנון החתונה, מבלי לאבד את השפיות ומבלי לריב עם בני המשפחה? 10 כללים שיעזרו לכם לצמצם את החיכוכים למינימום ולהעלות את האהבה המשפחתית למקסימום

המדריך לתכנון חתונה

צילום: Shutterstock

אומרים ש"משפחה לא בוחרים", אבל מה שכן אפשר לבחור זה את הדרך שבה מגיבים לבני המשפחה ואת הגבולות שכן או לא מציבים מולם. כל זה נכון במיוחד כשמדובר בהורים שלכם - ובמיוחד-במיוחד כשאתם עסוקים בתכנון חתונה. אז איך אפשר לערב את בני המשפחות בתהליך, בלי להגיע לפיצוצים? אספנו לכם 10 כללי זהב, שיעזרו לכם להגיע אל החתונה בשלום ויהפכו אותה לשמחה משפחתית - במלוא מובן המילה.

1. כבדו את אבותיכם ואת אמכם - אבל על אמת

תאמינו לנו, אנחנו יודעים כמה מעצבנים ההורים שלכם יכולים להיות. אנחנו גם יודעים שפערי דורות, מידע ודעות - בטח לא תורמים לקלחת המלחיצה של תכנון החתונה. מצד שני, לא משנה מה קורה וכמה הם מרגיזים אתכם, דבר אחד אתם חייבים לעשות בכל מחיר: לכבד אותם. מה זה אומר? להקשיב להם ולתת להם לדבר עד הסוף. לא להרים עליהם את הקול, לא להעליב אותם ולזכור שבסוף-בסוף? הם באמת רק רוצים בטובתכם.

2. בכל מה שנוגע למשפחה של הצד השני, קבלו כלל ברזל: לא משנה מה - איתם, אתם לא רבים!

הזמנים לחוצים, כל העולם ואשתו על הראש שלכם וזה שאתם צריכים לתכנן אירוע מגה-ענקי במקביל ל"חיים הרגילים" שלכם - בטח לא עוזר. למרות זאת, אסור לכם בתכלית האיסור לריב עם המשפחה של הצד השני. למה? ובכן, בואו רק נאמר שמדובר בהתחלה מאוד, אבל מאוד נאחסית לחיים המשותפים שלכם יחד. במקום לריב, פשוט בקשו מבן או בת הזוג לשרטט את הגבולות מול המשפחה שלהם ולהבהיר מה כן ולא מקובל. הם כבר ידעו לנהל את הסיטואציה בדרך הטובה ביותר עבור כולם.

צילום: Shutterstock

3. השילוב הראוי: תנו לבני המשפחות תפקידים

רוצים לייצר קצת שלום בית ולגרום לבני המשפחות להרגיש שהם חלק חשוב מתהליך תכנון החתונה? תנו להם תפקידים. למשל: האחיינים או האחים הקטנים של בני או בנות הזוג שלכם יכולים להיות נערי/נערות פרחים וטבעות; אמא שלכן, חמותכן לעתיד וגם האחיות שלכן ושל בן או בת הזוג שלכן יכולות לעזור בכל מה שקשור לעיצוב המקום שבו אתם מתחתנים ו/או להצטרף למדידה האחרונה של השמלה שלכן; והאחים שלך ושל בת או בן הזוג שלך יכולים לקחת חלק אקטיבי בארגון מסיבת הרווקים, או לעזור לך לבחור חליפת חתן שווה.

4. פרגנו להם ברשימת המוזמנים, אבל לא בלי הגבלה

הרבה פעמים רשימת המוזמנים הופכת לסלע מחלוקת בין שני בני או בנות הזוג להורים משני הצדדים. אבל אפשר למנוע מראש מצבי עימות סביב הנושא בדרך אחת פשוטה: לדבר על זה, מההתחלה. יודעים עוד לפני שכתבתם שם אחד שאתם רוצים חתונה קטנה ואינטימית (עד 200 מוזמנים גג)? וודאו שגם ההורים שלכם מודעים לכך. כנ"ל אם חשוב לכם להגביל אותם בכמות מוזמנים מסוימת, או אם יש מוזמנים שלהם שתעדיפו שלא יגיעו. נכון שההחלטה הסופית היא שלכם, אבל תקשורת פתוחה לאורך כל הדרך, תעזור לנטרל ריבים עוד לפני שהם מתחילים.

צילום: Shutterstock

5. אלוהי הפרטים הקטנים: נסו לערב אותם בקבלת החלטות קטנות

חתונה מורכבת מאינספור החלטות. חלקן מהותיות ונוגעות לפרטים חשובים, אבל חלק לא מבוטל מהן נוגע לפרטים קטנים שעשויים להיות מעט פחות חשובים בכלליות, או פשוט פחות חשובים עבורכם ספציפית. את ההחלטות בנוגע לאותם פרטים - מומלץ להעביר לבני משפחה שרוצים לקחת חלק פעיל בארגון האירוע. לא רק שהם יהיו מאושרים וירגישו שתרמו את שלהם, הם גם יורידו לכם מהראש ומהרשימה מטלות שאין לכם אנרגיה להתעסק איתן.

6. שתפו בכל הכוח: אל תתביישו לשתף אותם במה שאתם עוברים

אין ספק שתכנון חתונה הוא תהליך מלחיץ מבחינה רגשית. יכול להיות שתמצאו את עצמכם מתמודדים עם כל מיני שדים פנימיים בדרך, אולי תגלו שאנשים שהחשבתם כחברים קרובים הם ממש לא כאלה ואולי, באופן הכי טבעי שיש, תמצאו אתכם מתמודדים עם מחשבות גדולות על משמעות הבחירה הרומנטית שלכם. אתם יכולים לשמור את כל זה בבטן עד שההדחקה תהפוך לדכאון, או שאתם יכולים לשתף את התחושות עם האנשים היחידים שאתם באמת יכולים לסמוך עליהם: בני המשפחה שלכם. מיותר לציין שלדעתנו האופציה השנייה עדיפה בכל היבט אפשרי, כולל הקרבה שהשיתוף הזה ייצור ביניכם.

צילום: Shutterstock

7. קשר משפחתי: אל תוותרו על זמן איכות עם המשפחה

דווקא בגלל שאתם עסוקים בטירוף - זה הזמן להרים את הכפפה ולפנות בלו"ז זמן שיוקדש נטו לבילוי שלכם לבד - איתם. זמן האיכות הזה יראה להם שהם חשובים ויקרים לכם גם כשאתם בשיא הלחץ ולא פחות חשוב: יאפשר לכם לנהל איתם שיחות לב אל לב. מה לגבי בני ובנות הזוג? נראה לנו שהם יפרגנו לכם את הזמן הזה ואולי אפילו יחליטו לנצל אותו לטובת קצת בונדינג משפחתי גם בצד שלהם.

8. יום גיבוש: הזמינו את שתי המשפחות לבילוי משותף

נכון שרק אם וכאשר תחליטו להביא ילדים לעולם תאחדו את שתי המשפחות שלכם באופן "רשמי", אבל החתונה היא לגמרי הצעד הראשון בדרך לשם. אז עוד לפני שכולם נפגשים עם כולם מתחת לחופה, כדאי את שתי המשפחות לאיזה פיקניק או ארוחה משותפת. אם ממש בא לכם להשקיע, תוכלו להכין חידון טריוויה שיכלול פריטי מידע אזוטריים ומצחיקים על בני המשפחות השונות ויעזור לשבור את הקרח - אבל גם 'סתם' אירוח אולד-סקול אמור לעשות את העבודה.

צילום: Shutterstock

9. הכניסיני תחת כנפך: תנו להם להכניס 'משהו משל עצמם' לחופה

שיא האירוע שלכם, אתם כבר יודעים, הוא טקס החתונה עצמו שיכלול כמובן גם חופה. אז נכון, אתם יכולים להינשא מתחת לבד לבן וגנרי - אבל למה לא להפוך את החופה עצמה למשהו קצת יותר מיוחד? תנו לכל אחד מבני המשפחה והחברים הקרובים שלכם ריבוע בד - ובקשו מהם לקשט אותו ו/או לכתוב עליו ברכה לתחילת החיים המשותפים שלכם. את כל הריבועים שתאספו, תוכלו לתפור יחד עד שתתקבל חופה יחידה במינה, שמלאה בכל האהבה שבעולם.

10. לפנק, לפנק, לפנק: קנו להם מתנות תודה שוות

גם אם בני המשפחה שלכם לא היו מעורבים בתכנון החתונה בצורה ישירה, אנחנו מנחשים שהם בהחלט היו חלק מהתהליך בעקיפין ולכן מגיעה להם תודה מיוחדת. אתם יכולים לקנות להם מתנות צנועות יחסית כמו מחזיקי מפתחות שעליהם מודפסת תמונה שלכם איתם, ספלים עם כיתובים כמו "האמא הכי טובה בעולם" או "האח הכי אח", או שאתם יכולים לפנק במתנה קבוצתית שווה: לילה בצימר או מלון שקרוב למיקום האירוע - על חשבונכם, יום ספא משפחתי ומפנק, ארוחה משפחתית במסעדה מעולה, או כרטיסים למופע/סרט עבור כלללל בני המשפחה. נכון, זה לא זול, אבל היי - הם הרוויחו את זה ביושר.

צילום: Shutterstock


כתבות נוספות שיעניינו אותך

מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן