פרויקט הרשימה: לערוך רשימת מוזמנים לחתונה - ולהישאר בחיים - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

איך מכינים רשימת מוזמנים

המדריך לרשימת מוזמנים וסידורי ישיבה

המדריך לתכנון חתונה

צילום: Shutterstock

עוד לפני שאתם עושים צעד אחד שקשור ברשימת המוזמנים לחתונה שלכם, אתם מתבקשים לקחת נשימה עמוקה, להסדיר את פעימות הלב, להוריד את מפלס הסטרס ולהפנים שבסוף התהליך - תתקיים חתונה, יגיעו אורחים, יהיה להם איפה לשבת והכל יהיה בסדר. ועכשיו? אפשר להתחיל: ברוכים הבאים לפרויקט ניהול רשימת המוזמנים שלכם. מטלה רב שלבית, טכנית ולא מאוד כיפית, שנגמרת בצורה הכי טובה שאפשר: מסיבת חתונה אדירה, עם כל האנשים שאתם הכי אוהבים.

בפסקאות הבאות נסביר לכם מה צריך לעשות, צעד אחרי צעד, כדי לגבש את רשימת המוזמנים המושלמת, להסדיר את הנושא הכאוב מול ההורים שלכם - שאולי ואולי לא מעוניינים להזמין את כל מי שאי פעם אמר להם 'שלום' ברחוב - וכמובן, לנהל את אישורי ההגעה. אז תכינו לעצמכם ספל שתייה מפנק וקחו משהו לנשנש, כי מכאן אתם לא זזים - עד שהכל ברור.

צילום: Shutterstock

צעד ראשון: חושבים על זה בשניים

*רשימה ראשונית - אנחנו יודעים שבמציאות המשוגעת שבה אתם גם עובדים ו/או לומדים, גם מנהלים משק בית משותף וגם מתכננים חתונה, לא קל למצוא זמן שקט אבל מאוד מומלץ להתחיל את התהליך בערב זוגי שקט. שבו יחד מול המסך וכתבו את השמות של כל מי שאתם רוצים - או שברור שאתם חייבים - להזמין.

*מסמך משותף - כדאי לנהל את האירוע בטבלה מסודרת על הענן של גוגל (ככה תוכלו לחלוק את המסמך אחד עם השני ולנהל אותו במקביל), שכוללת את הסעיפים הבאים: שם, מאיזה צד הם מוזמנים, מה הקרבה לחתן/כלה, מספר טלפון, כתובת וכתובת דוא"ל. אל תשכחו לשמור גיבוי לקובץ כדי לא להיקלע לקטסטרופה של הרגע האחרון.

צילום: Shutterstock

צעד שני: עסק משפחתי

אנחנו נהיה הראשונים לומר שמאחר ומדובר בחתונה שלכם ושלכם בלבד - שמורה לכם זכות הבחירה הסופית לגבי כל מה שקשור בה. מצד שני, ברור שהשמחה שלכם היא גם השמחה של ההורים ובני המשפחה שלכם ולכן יהיה נחמד להתחשב גם בהם.

הצעד השני, אם ככה, הוא לבקש מההורים משני הצדדים לגבש רשימת מוזמנים מסודרת ומתועדפת לפי הסעיפים הבאים: מי שחובה להזמין, מי שמאוד כדאי להזמין, ומי שהם ישמחו אם יגיעו, אבל אפשר גם לוותר. אחרי שתתגבש הרשימה הסופית שלכם, ההורים יתבקשו להשיג את פרטי הקשר של המוזמנים שלהם. 

צילום: Shutterstock

צעד שלישי: לקצץ, לקצץ, לקצץ

אוקיי, אם הקשבתם לנו, בשלב זה אתם אמורים למצוא את עצמכם עם רשימה די מפלצתית בגודלה. אל תיבהלו! עכשיו מתחילה העבודה האמיתית: קיצוצים. בשלב ראשון, וודאו שכל בני המשפחה משני הצדדים כלולים ברשימה. עכשיו, הוציאו החוצה מהרשימה את כל הכפילויות (שמות שהגיעו גם מכם וגם מבני המשפחה שלכם).

יכול להיות שבשלב זה תגלו שהגעתם בדיוק למספר המוזמנים ששאפתם להגיע אליו - וזה מדהים. אם תגלו שחציתם את הקו, תצטרכו לעבוד בשיטת האלימינציה ולפסול את כל מי שלא עונה על ההגדרה "אורח שחייב להיות בחתונה". קחו בחשבון שיש מקומות שגובים על כיסא ומנה לילד את אותו מחיר של מבוגר - כך שלגמרי לגיטימי לבקש מהמוזמנים לא להביא ילדים.

אחרי שתסיימו, תישארו עם סוג של טיוטה ראשונית לרשימת המוזמנים. מזל טוב! עכשיו קחו בחשבון שלפחות 10% אחוז מהאנשים שכתובים בה - לא יגיעו לחגוג אתכם (וזה ממש בסדר).

צילום: Shutterstock

צעד רביעי: יש אישור

ככל שמועד החתונה ילך ויתקרב, תתבקשו להתחייב על מספר המוזמנים הסופי שלכם מול המקום שיארח את החתונה שלכם ו/או הקייטרינג. מאחר והמספר הסופי יהיה שונה ממספר המוזמנים שמופיע כרגע ברשימה שלכם, עניין אישורי ההגעה הוא סופר חשוב. כמו שאתם בטח יודעים, את אישורי ההגעה צריך להשיג אקטיבית מהמוזמנים שלכם. אתם יכולים לעשות את זה בעצמכם, לרתום למשימה חברים שאתם סומכים עליהם ו/או בני משפחה, או שתוכלו להיעזר בשירותיה של אחת מחברות אישורי ההגעה שקיימות בשוק (וכך לפתור את עניין אי הנעימות של האורחים לסרב להזמנה).

אחרי שתאספו את כל אישורי ההגעה ותגיעו למספר סופי של מוזמנים - הורידו ממנו 10%. אל תדאגו, הגן/אולם והקייטרינג בלאו הכי נערכים עם כמות של 10% יותר (מקומות ואוכל) ממספר המוזמנים הסופי שתעבירו.

צילום: Shutterstock

צעד חמישי ואחרון: משחק הכיסאות 

עכשיו, כשיש בידיכם רשימת מוזמנים סופית ומאושרת, אפשר להתחיל לסדר את השולחנות. כלל האצבע צריך להיות שמושיבים יחד כמה שיותר אנשים שמכירים זה את זה (מהעבודה, הלימודים, הצבא וכד').

בדרך כלל, שולחן 'קלאסי' באירוע כולל בין 10-12 מקומות ו'שולחן אבירים' כולל בערך 20 מקומות ישיבה. כדי להיות בטוחים שזה המצב בחתונה הספציפית שלכם, בקשו מהצוות בגן או באולם שבו אתם מתחתנים מפה מסודרת של המקום הכוללת את כל השולחנות ומספרי המקומות שקיימים סביבם והתחילו לשרטט את מפת ההושבה שלכם; שימו לב שאת השולחנות הכי מרכזיים באירוע (כלומר אלה שקרובים לרחבת הריקודים/למסך) אתם שומרים לבני המשפחות שלכם. אם יש לכם שולחנות שבהם יש אחוז גבוה של מוזמנים מבוגרים - עדיף להושיב אותם רחוק מהרחבה ומהרעש, כדי שיוכלו לדבר בנוחות יחסית.

צילום: Shutterstock


כתבות נוספות שיעניינו אותך

 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל