בראש צלול - קייטרינג ובר - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

בראש צלול

לשתות ולהישאר בחיים

קייטרינג ובר

 

החתונה בפתח, ואיתה מאיימת להגיע תופעת הלוואי האכזרית לשתייה מאסיבית - התחושה שהמוח הפך לקוביה הונגרית מקולקלת. קבלו את המדריך השלם לבוקר שאחרי, נטול האנגאובר

היה די צפוי שמעט זמן אחרי שיצא לעולם ה-Facebook, יוציאו מיד אחריו את ה-Hatebook. מדובר באותה פלטפורמה, שההבדל העיקרי בה הוא שבמקום לאסוף חברים, אתה מסמן אויבים, ובאופן אוטומטי כל מי שאויב של אויבך, בהכרח הופך לחברך. די הגיוני, בגדול. בסיפור שלנו יש חמישה שחקנים: יש אותנו, את מר אלכוהול וחברו הטוב, אדון האנג-אובר, גברת מניעת האנג-אובר וחברתה תרופה להאנג-אובר, למקרה שמניעה לא יכלה להגיע.

בעולם ה-Hatebook, כולנו שונאים את אדון האנג-אובר, אולם יש ימים שגם האלכוהול לא יופיע ברשימת חברינו. היחס שלנו אליו הוא אמביוולנטי, ותלוי בגורם אחד: האם הוא התקשר אל האנג-אובר והזמין אותו או לא. במקרה הראשון סביר שנשנא אותו מאוד ונשבע לא להיפגש אתו לעולם בפני יותר מדי אנשים, במקרה השני נאמץ אותו בחום אל הלב והכבד, ונעביר אתו אחלה ערב.

hang1pnim בראש צלול, catering-and-bar, תמונה 0

אדון האנג-אובר: קווים לדמותו
לא הרבה יודעים, אבל האנג -אובר הוא בעצם התייבשות. תופעת ההאנג-אובר נגרמת בעקבות שתייה מאסיבית ומוגזמת של אלכוהול. בפשטות, הגוף מחזיר לנו על מה שעוללנו לו, על כמות הרעלים שהחלטנו לצרוך. תסמיניה כוללים: כאבי ראש, בחילה, התייבשות ועייפות. לא נעים בכלל.

אז כדי שתוכלו לשמוח בחתונתכם עד אור הבוקר וגם לזכור איך קוראים לכם ועם מי התחתנתם,  בדקנו מספר שיטות שב-99 אחוז עוזרות להימנע מראש נפוח אחרי הלילה של חייכם: לפני, במהלך ואחרי השתייה. צ'ין צ'ין, כמו שאומרים.
tipbox

הקדימו תרופה למכה
רצוי לתת לכליות משהו לעבוד אתו. כוונת המשורר היא לשתות במהלך היום כמות מים גדולה, לפחות ליטר וחצי, ובנוסף לשתות משקאות שמשפרים את ביצוע הכליות כגון: מיץ אוכמניות, חמוציות, מיץ בננה (או הפרי עצמו). כל זאת על מנת שבזמן השתייה לא תהיה לכליות בעיה להתמודד עם העומס רב ובמקום לפלוט נוזלים ומינרלים שחיוניים לגוף, ייפלטו בעיקר מים. נטילת כדור של ויטמין B עוזרת להפחתת טעם האלכוהול בפה, מה שמביא באופן לא מודע לשתייה בקצב איטי יותר ובכמות קטנה יותר, ומחזק את תפקודי הכבד והכליות לקראת הטראומה שבפתח.

hang2pnim בראש צלול, catering-and-bar, תמונה 1

ומה עם האוכל?
ידוע שחשוב לרפד את הבטן ולא לשתות על בטן ריקה, אבל יש סוגים שונים של אוכל שיעזרו לנו יותר, בעיקר אוכל שסופח נוזלים, פחמימתי ורווי שומן. מומלץ ללכת על לחם, גבינות שמנות, תפו"א, פסטות, אורז, אוכל מטוגן ויש המאמינים שגם שקדים (לך תבין אינדיאנים). הדבר החשוב ביותר בהכנות הוא ההצטיידות לבוקר שאחרי במאכלים כמו יוגורט, פירות (תפוזים, בננות ואוכמניות), לימונים, דבש, לחם, שיבולת שועל וביצים.

רגיש, ספונטני ושיכור תחת
לספונטנים שבינינו, שתכננו לשתות בירה אחת ומצאו את עצמם עם חצי בקבוק וודקה, כדאי לדעת שבחירת המשקה היא פרט חשוב ובעל השפעה מכרעת ביום למחרת. קוקטיילים, לדוגמה, הם הרוע בהתגלמותו. סוכר ואלכוהול הם שילוב קטלני לגוף. השילוב ממריץ את ספיחת האלכוהול בגוף ובגלל טעמם המתוק שמטשטש את האלכוהול, אנו מסוגלים לשתות שלושה קוקטיילים במהירות ולבלבל את הגוף. משקאות שקופים טובים יותר להרגשה הכללית מאשר הכהים, זאת בשל ריכוז הרעלים שבהם, שנוצרים בעקבות התססת השמרים לאורך זמן. והטיפ הכי טוב בנושא: לדבוק במשקה אחד ולא לשגע את הכבד.

חשוב לשתות על כל משקה אלכוהולי מים או משקה אחר ללא אלכוהול (מיץ), על מנת להחזיר את הנוזלים שאנו מאבדים חזרה לגוף. משקאות מוגזים אינם מומלצים, מאחר שהם עוזרים לפיזור האלכוהול בדם ודווקא מאיצים את קליטתו בגוף. לפני שנכנסים למיטה, שותים עוד ליטר מים ומניחים בקבוק רזרבי ליד המיטה.

לאט ובטוח!

גם אם תכננתם 'לדפוק ראש' עם החברים הטובים שלכם, אל תתפתו לעמוד בקצב של אף אחד אחר מלבדכם. היו קשובים לגוף שלכם ולתחושות שלכם, אל תשתו בהתאם לכמות ולקיבולת של אחרים. שלבו בין הדרינקים שלכם, שתיית מיצים ומים. שתו לאט- לאט, בלי למהר! התרכזו בהנאה, בריקודים ובשמחה ופחות בכמויות האלכוהול, אפשר ליהנות גם עם כנמות אלכוהול מתונה ואפילו ללא אלכוהול בכלל. ברגע שתחושו בסחרחורת, סימן שהגעתם ללימיט השתייה ומומלץ להפסיק מיד את השתייה, אחרת התחושה תגבר עד לידי הקאה. קחו לכם פסק זמן, צאו לשאוף אוויר צח ונקי.

 hang3pnim בראש צלול, catering-and-bar, תמונה 2
בירה-בירה
שתו לאט. כבד ממוצע מסוגל לפרק 30 מ"ל אלכוהול בשעה. ברגע שהעמסנו עליו שוט, צ'ייסר, בירה וחוזר חלילה בעשרים דקות, אנו מכניסים את הגוף להלם ומפעילים על הכבד והכליות לחץ רב להתחיל לנקות - מה שגורם לרמת סינון ירודה ולפליטה של חומרים חיוניים לתפקוד. חשוב לדעת את הגבול: הממוצע לנשים עומד על 14 יחידות אלכוהול בשבוע ולגברים על 21. זה לא אומר שצריך לנצל את הכל באותו ערב.

הבוקר בא כל כך מהר
הראש מתפוצץ והמוח מרגיש כמו קוביה הונגרית. בוקר טוב, אדון האנג-אובר הגיע. הגוף חלש, אולי אפילו מלווה ברעד בלתי רצוני ומעט עוויתות, הפה יבש ובכללי, הרגשה לא משהו. השיטות הבאות מיועדות לכל מי שהגיע לבוקר שאחרי ונשבע שלו זה לא יקרה.

אם הגעתם למצב הזה – נו, נו, נו – זה קודם כל אומר שלא שתיתם מספיק מים. תקנו את העוול עם ליטר של מים או מיץ טבעי (תפוזים, עגבניות או לימונדה יעשו את העבודה יופי). גם לימון, בכל מצב צבירה, ישפר את ההרגשה ויסייע לגוף בייצור אלקליינים חדשים במקום אלה שנהרסו. טעות נפוצה היא שתיית קפה ותה, אנחנו ממליצים להתרחק מהם כמו מאש מאחר שהם עצמם חומרים משתנים, כך שהם לא יעזרו להורדת כאבי הראש אלא רק יחמירו אותם.

אם התכוננתם כמו שצריך, פשוט תפתחו את המקרר ותוציאו את היוגורט, הוא מגן וממתן את רמת החומציות ומעביר את תופעת נשימת הכלב שמאפיינת בוקר שכזה. לאחר מכן רצוי לאכול פירות שיעזרו בחימוש את הגוף בויטמינים ומינרלים וסוכרים שמעניקים אנרגיה לגוף במקום זו שבוזבזה. מי שעדיין מסוגל להיות יצירתי, יכול לשלב את היוגורט עם פירות, שיבולת שועל וקצת דבש ולהנדס מוזלי. מחקרים גילו שהדבש מכיל סוג מסוים של סוכר שמתחרה במטבוליזם של האלכוהול, מה שמזרז את ההתאוששות ומאזן את הגוף. ביצים, בכל מצב צבירה, יעזרו להחזיר את חומצות האמינו האבודות לגוף. חשוב מאוד להתרחק ממאכלים מטוגנים שיגרמו להגברת הבחילה. בכלל, במהלך היום כדאי לאכול ארוחות בוקר לאורך כל היום, לנשנש, לא להגזים בכמויות אבל כן בתכיפויות.
וכן, זה בסדר להתבטל יום שלם, הרווחתם את זה ביושר.

הכתבה באדיבות rest - אתר המסעדות
 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

hen לא בלוף: התסרוקת הלוהטת לכלות קיץ 2018, makeup-hair-and-lifestyle, תמונה 31
khMindex  משחקי שאלות, bachelorette-party, תמונה 5
nhbhnew-x באיזה סגנון תעדיפו את המיני מון שלכם?, honeymoon, תמונה 79
2hrhsnew-x אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , shoes, תמונה 96
מתחתנים מתגייסים: הנחות לנפגעי איזיווד
פריחה מאוחרת: הפקת חורף צבעונית
צילום: Shutterstock
sbhnew-x צילומי זוגיות קייציים: הלוקיישנים, שעות הצילום והמבט בעיניים, events-photography, תמונה 53