הזדמנות שנייה: מתחתנים נכון פרק ב' - המדריך לתכנון חתונה - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

הזדמנות שנייה: מתחתנים נכון פרק ב'

חתונה שנייה יכולה להיות לא פחות מרגשת מהראשונה, אך היא איננה נטולת אתגרים - בני הזוג מגיעים עם בשלות לבניית יחסים בריאים יותר. אבל יש גם מורכבות. כל אחד מהצדדים מגיע אליה עם "חבילה" משלו: ילדים, אקסים ורכוש. איך עושים נכון את הפעם השנייה?

המדריך לתכנון חתונה

קודם כל הילדים

מיכל שטח, 42, מאמנת הורים משוהם מסבירה כי ככל שחתונה שנייה עשויה להיות משמחת עבור בני הזוג, היא מסמלת במקרים רבים עבור הילדים את הרגע שבו הזוגיות הקודמת של הוריהם הביולוגים מגיעה לקיצה. "החתונה השנייה סותמת את הגולל על הפנטזיה לפיה ההורים יחזרו לחיות יחד, לכן, לא צריך לצפות שהם יזרקו עלינו זרי פרחים. מצד שני, אסור להסתיר מידע", טוענת שטח. היא מספרת על מקרה של אבא שהתחתן וסיפר לילדים רק לאחר החתונה ובכך העמיק את חוסר האמון מצד ילדיו. "צריך לשתף בהחלטה. לא בהתלבטות".

הזדמנות שנייה: מתחתנים נכון פרק ב', המדריך לתכנון חתונה, 1חלק בלתי נפרד מהאירוע. צילום: שאטרסטוק

שטח מציעה לשתף את הילדים בתכנון החתונה, להעניק להם תפקידי מפתח ולהעביר מסר לפיו הם חלק משמעותי בדרך החדשה שבחרו הוריהם והם לעולם לא יאבדו את מקומם. "זה אכן מורכב. אמנם זוגיות פרק ב' מלווה במודעות גבוהה יותר אך גם בהתחשבות במערכות משפחתיות מורחבות – ילדים, אקסים, הורים ואפילו חברים. העבודה היא שלכם, ההורים, והיא נעשית בתיאום צפיות והכנה מניעתית שתזהה מוקשים פוטנציאליים הנוגעים להורות, כספים ומשפחה. לעיתים אין ברירה ויש להתייעץ עם איש מקצוע".

חתונה משפחתית

שטח מציעה כאמור לערב את הילדים בתכנון החתונה בתחומים המעניינים אותם. "בחתונה הראשונה התחשבתם בהורים, אז עכשיו תתחשבו בהם. קחו אותם אתכם לטעימות. תנו גם להם לבחור". היא מציעה לאפשר לילדים להיות חלק מההפקה: "אם לבת שלך קול פעמונים, תן לה לשיר את שיר החופה. אם הבן שלך עורך קליפים – תן לו לערוך את הקליפ. ואם אתם יכולים, צאו לשני ירחי דבש. אחד מהם משותף. יהיה לילדים למה לצפות ובחופשה קל יותר להתקרב ובואו, ממילא לצאת לירח דבש כשצריך למצוא סידור לארבעה ילדים, זה לא פשוט". שטח מוסיפה כי בחתונות פרק ב', בניגוד לחתונות בגיל צעיר נמצאים ילדים רבים של החברים שהתבגרו אף הם. היא מספרת על חתונה בה בתה של הכלה היתה מפעילת הילדים והעבירה להם סדנת ציורי חתונה בעת שההורים פיזזו ברחבת הריקודים.

הזדמנות שנייה: מתחתנים נכון פרק ב', המדריך לתכנון חתונה, 2לחיי אהבה מנצחת אתגרים. צילום: שאטרסטוק

קודם ההורים, עכשיו הילדים, מה איתנו?

הפעם, יש לכם הזדמנות לתקן את כל השגיאות שעשיתם בפעם הקודמת ולא ליפול אל הבורות הקודמים. הרי עכשיו, אתם הרבה יותר חכמים.

"זוגות שנישאים בפעם השנייה", מספר מפיק החתונות גלעד יחימוביץ' מתל אביב, "מבוססים יותר, פחות מבועתים מהאירוע ומחוברים יותר להנאה שבו מאשר ל'שופוני". יחימוביץ מציע לקבוע אופי לחתונה ולדבוק בו. הוא ממליץ להשתמש במפיק שירכז את כל השירותים דרכו ולהתפנות למורכבות המשפחתית אם קיימת. יחימוביץ' מספר כי טרנד של "חתונה בסגנון חופשי", יכול להתאים מאד לפרק ב', כיוון שדרך זו זונחת את סידור המקומות המסורתי והאורחים מתערבבים ומוצאים לעצמם מקום בין שלל פתרונות ישיבה ובשל החופש לבחור, האתגר המשפחתי מתרכך. "זה כמובן תלוי בכך שזה יעשה באופן מקצועי".

הזדמנות שנייה היא לא עניין של מה בכך. היא רומנטית ומעוררת השראה. רתמו אל ילדיכם אליה, התייעצו אם צריך ותחגגו את אהבתכם החדשה בדיוק כפי שחלמתם.


כתבות נוספות שיעניינו אותך

חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס