לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית

קישוטים אכילים, סידורי שולחן שניתן לשתול באדמה, טבעות נישואין אתיות ואורחים שמביאים את האוכל בעצמם; טרנד החתונות האקולוגיות הגיע לישראל ומוכיח לכולנו שאפשר גם לחגוג וגם לשמור על הסביבה

מסביב לחתונה

קרמיט הצפרדע אמר פעם שזו לא משימה קלה להיות ירוק. לצערו של קרמיט, הכלה המיועדת שלצידו - מיס פיגי - לא הייתה מעריצה של גרטה טונברג (הנערה השוודית שמובילה את המאבק במשבר האקלים) וכך נמנעה ממנו החוויה שבארגון חתונה ירוקה.

בניגוד לקרמיט ומיס פיגי, לא מעט זוגות היום בוחרים להצטרף לטרנד החתונות האקולוגיות - אותן חתונות המכונות "חתונות ירוקות" - במסגרתו החתונה הופכת לחגיגה של אהבה לא רק בין בני הזוג ויקיריהם, אלא גם בין האנשים לסביבה.

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 1

אז איך מצליחים לשלב בין היום הגדול שלכם לבין שמירה על הסביבה? מתחילים מלקרוא את המדריך שהכנו עבורכם ומבינים שזה ממש לא סיפור גדול; עם קצת יצירתיות ומאמץ, תוכלו להפוך את החתונה שלכם לידידותית לסביבה.

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 2

מיקום
בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ, והיה אור, חושך ובעיקר הרבה טבע ירוק. ואז הגיעו אולמות האירועים והגנים המפוארים והכל נהיה גדול, נוצץ, ומנוכר. במקום להוציא סכומי עתק על אולמות או גני אירועים ענקיים ולבזבז אלפי שקלים על תאורה, קישוטים, אפקטים ששמורים לסרטים הוליוודיים ושאר תוספות מצועצעות שאולי יספקו את "אפקט הוואו" אך גם יגרמו לכדור הארץ להפוך למקום הרבה פחות ידידותי לשוכניו, למה לא לבחור באופציה שפויה וירוקה יותר כמו שמורות טבע, פרדסים, משקים וחופים (כמובן שבכל מקרה יש לבדוק כי המקום מותר לשימוש לפי חוק ולכבדו) או ריאות ירוקות בשדות?

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 3

כך תרוויחו לא פעם קישוטים טבעיים (וחינמיים) של הטבע וגם תשמרו על הסביבה. אם ניתן לערוך את החתונה בשעות היום, תחסכו הוצאות אדירות וזיהום על חשמל (אנרגיית השמש תהיה חברתכם הטובה ביותר). בנוסף, תוכלו למזער גם את הרעש במסיבת אוזניות או לבחור בלהקה חיה או לג'מג'ם עם חברים במקום לבזבז אלפי שקלים על תאורה/הגברה וחשמל.

הזמנות
תחשבו רק כמה נייר תחסכו אם תבחרו לשלוח את ההזמנות שלכם באופן וירטואלי במקום כהזמנות נייר בדואר: באימייל, בקבוצת ווטסאפ ייעודית, באתר שיצרתם לכבוד החתונה וכיו"ב. אם בכל זאת אתם מתעקשים על הזמנה שאפשר לגעת בה בידיים, בחרו באופציות כמו נייר ידידותי לסביבה המתכלה וניתן למחזור (כיום קיימת אפילו אפשרות לרכוש נייר שניתן אח"כ לשתול והוא הופך לצמח של ממש), דיו המבוסס על שמנים או ירקות וכיו"ב.

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 4

תחבורה
עשיתם 90% מהעבודה כשהצלחתם להסכים על מיקום ירוק, ידידותי ונגיש, עכשיו נותר רק לא לקלקל את החגיגה עם פחמן דו חמצני, אדי דלק רעילים, שורות מכוניות צפופות ורעש מיותר של מנועים נוהמים ואורחים עצבניים. נסו לחסוך עד כמה שניתן בכלי רכב. עודדו את האורחים שלכם להצטרף לטרנד השיתופי ולהגיע יחדיו למקום האירוע ברכב אחד.

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 5

אם יש קבוצה גדולה של אורחים המגיעים מאזורים מסוימים, דאגו לארגן הסעות מנקודות איסוף וחזרה. כך גם תחסכו להם את העצבים שבנהיגה, גם תאפשרו להם את השקט בידיעה שיוכלו לשתות מבלי לדאוג לכך שלא יוכלו לנהוג חזרה וגם תעודדו אותם להתחבר אחד עם השני בנסיעה - כך שלאירוע שלכם כבר יגיעו כאילו היו החברים הכי טובים עוד מימים ימימה.

אוכל ושתייה
במקום להוציא סכומי עתק על תפריטים עשירים ואלכוהול מיובא ויוקרתי, בחרו לרכוש לדוגמא יין מקומי או חביות בירה ממבשלות מקומיות (במקום עשרות בקבוקי אלכוהול), שייקים על בסיס פירות העונה (האורגניים כמובן) במקום משקאות מוגזים, תה צמחי תבלין במקום קפה וכיו"ב.

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 6

אם התברכתם בחברים ובבני משפחה נדיבים במיוחד, תוכלו לבקש מהם להכין תבשילים טעימים, כך שהאורחים למעשה יביאו את האוכל שהם אוהבים ויוכלו לקחת אותו בסוף הערב (או להחליף ביניהם). במידת האפשר, העדיפו קייטרינג חלבי על פני בשרי (המזהם יותר את הסביבה), הימנעו משימוש בקשי פלסטיק (העדיפו כאלה מנייר מתכלה, עץ וכיו"ב) פרגנו לחקלאים והעדיפו רכישה מרוכזת "מהשדה לשולחן" וכיו"ב.

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 7

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 8

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 9

סידורי שולחן, כלים, וקישוטים
במקום שולחנות מתכת ופלסטיק מאסיביים עם קישוטים באלפי שקלים שנזרקים לפח בסוף הערב ויוצרים כמויות אדירות של אשפה, נסו לבחור בחומרים ידידותיים לסביבה: מפות ומפיות מבדים ממוחזרים, במקום סידורי פרחים, עציצים (כמו קקטוסים לדוגמא) שיכולים לשמש גם כמחזיקי מספרי שולחן לדוגמא וגם כמתנה לאורחים בסוף האירוע, קישוטים אכילים, פרחים שיוצרו משקיות נייר צבעוניות ממוחזרות או כאלה שלא עברו ריסוס, נרות על בסיס סויה וכלי הגשה מחומרים מתכלים במקום פלסטיק: עלי במבוק, סיבי בננה, דקלים וכיו"ב. את הפסולת שנותרה בתום האירוע, ניתן להעביר למחזור ולקומפוסט.

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 10

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 11

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 12

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 13

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 14

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 15

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 16

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 17

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 18

חתן כלה
אין ספק ששמלת הכלולות היא כלת השמחה האמיתית והשלטת בכל חתונה, וסכומי כסף לא מבוטלים מושקעים עד למציאת ההתאמה המושלמת. ניתן לחסוך משמעותית בהוצאות ועדיין להמם את האורחים ולהרגיש נפלא גם עם שמלת כלולות שעברה בירושה נאמר מסבתא לאמא וכעת לנכדה (עם השינויים הנדרשים כמובן), שמלה מחנויות יד שנייה, שמלות וינטאג' וכיו"ב. כנ"ל לגבי חליפת החתן.

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 19

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 20

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 21

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 22

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 23
בכל הנוגע לאיפור ולשיער, עשו שימוש במוצרים ידידותיים לסביבה: כאלה שלא נוסו על בעלי חיים, יוצרו בתנאים אנושיים, עשויים מחומרים טבעיים וכיו"ב. גם את טבעות הנישואין אפשר לרכוש בסכומים הגיוניים לחלוטין מבלי להתפשר על האיכות או הייחוד/יופי וניתן לוודא שהן משתייכות לקטגוריה המכונה "טבעות אתיות", כלומר טבעות שיוצרו בתנאים אנושיים, אינן כוללות "יהלומי דם", משלבות מתכות וכיו"ב. גם החופה אינה חייבת להיות מנקרת עיניים ותעצים אפילו את החוויה הרגשית ואת החיבור עם האורחים, אם תהיה מורכבת מבד פשוט וארבעה מוטות אותם יחזיקו החברים הקרובים. בסיום החופה במקום לשבור כוס, הכריזו כי אתם מתכננים לשתול עץ.

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 24

לסביבה באהבה: כך תחגגו חתונה אקולוגית , מסביב לחתונה, 25


כתבות נוספות שיעניינו אותך

רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים