עניין של טעם: הקונספט הקולינרי שישדרג לך את החתונה - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

עניין של טעם: הקונספט הקולינרי שישדרג לך את החתונה

גן האירועים סיטרוס משיק קונספט קולינרי חדש שהאורחים שלכם לא ישכחו. אז ישבנו לשיחה עם השף קולין גילון שהסביר לנו על ההשראה לקונספט הייחודי ועל מה הוא לעולם לא יהיה מוכן להתפשר

מקום לחגוג

סיטרוס (צילום: באדיבות המקום)

אחת מהחוויות שהפכו בשנים האחרונות לחובה בקרב המטיילים ברחבי העולם, היא ביקור במסעדת שף מקומית אחת לפחות. את החוויה הזו החליט השף קולין גילון, השף הראשי של גן האירועים סיטרוס, להפוך לקונספט הקולינרי החדש של המקום שבו בכל נקודה תחוו חוויה קולינרית שונה.

 קולינריה היא לא רק אוכל טוב

הרעיון ליצור מתחמי אוכל שהם "מיני מסעדות שף" לא זר לקולין, שאת השכלתו הקולינרית בבישול ובפטיסרי רכש בית הספר היוקרתי, קורדון בלו, שבפריז, את ההתמחות שלו עבר אצל השף אייל שני, ובמשך שנים ניהל את חברת הקייטרינג שהייתה בבעלותו ובישל לאלפיון העליון.

"עם השנים הבנתי שחוויה קולינרית אמיתית ושלמה אינה נמדדת רק בטיב האוכל, אלא באווירה כולה, החל מהעיצוב של המסעדה, דרך צורת ההגשה ועד רמת השירות של המלצרים", הוא אומר. "את החוויה המלאה הזו חלמתי להכניס גם לתחום האירועים וסיטרוס היו הבחירה המושלמת לכך".

"כבר בפעם הראשונה שנכנסתי לכאן ידעתי שמדובר בגן אירועים שונה שמעבר ליופי החיצוני שלו, גם משרה אווירה נעימה ותחושה של בית. הצגתי בפני הצוות את הרעיון והדגשתי בפניהם שאני לא מוכן להתפשר על טיב חומרי הגלם שאיתם אני עובד, למרות שאני מודע לכך שמדובר בשוק תחרותי מאוד שמרבית השחקנים בו מנסים לחסוך איפה שרק אפשר. הם הסכימו איתי מיד ויצאנו לדרך".

סיטרוס (צילום: באדיבות המקום)

סיטרוס (צילום: באדיבות המקום)

מסעדות שף בקבלת הפנים

התחנה הראשונה במסע הקולינרי של סיטרוס היא כמובן אזור קבלת הפנים, שבו כל מזנון הופך למסעדת שף נפרדת. "באזור קבלת הפנים רצינו ליצור חוויה שמשלבת בין ביקור בשוק ססגוני לארוחה במסעדת שף, שזה טרנד שהולך ומתחזק מאוד בכל רחבי העולם", מסביר קולין.

כדי ליצור את החוויה הזו החליטו בסיטרוס להפוך כל דוכן למיני מסעדה שמעוצבת בצורה ייחודית בהתאם למאפייני האוכל שמוגש בה, כשהמשותף לכולן היא הקוטביות, הססגוניות והטריות שמאפיינת כל כך את השווקים ברחבי העולם.

סקרנים? הנה הצצה לחלק מהחגיגה הקולינרית שתמצאו בקבלת הפנים: מסעדת שף יפנית שבה השף יפרוס לכם אסאדו עסיסי שנכנס מהבוקר אל תוך המעשנות השחורות הגדולות שיובאו במיוחד מיפן והתבשל לאיטו; מסעדת דגים שבה השף יוציא ויתבל עבורכם דגי דניס טריים שנמשו באותו היום מהים והמתינו לכם בתוך אמבטיות קרח גדולות; במסעדה "של אמא" תמצאו מגוון רחב של תבשילים ביתיים כמו קוסקוס, תבשיל לחי, ארטישוק משומר וקציצות דגים; במסעדת השף האיטלקית תוכלו ליהנות מפסטה טרייה, ניוקי, או רביולי שהוכנו במקום יחד עם רטבים שונים לבחירתכם.

ואם זה לא מספיק, אז כדאי שתדעו שגם בבר האלכוהול התאימו את הקוקטיילים למסעדות השף השונות, כך שמובטחת לכם חוויה של כל החושים.

 

סיטרוס (צילום: באדיבות המקום)

עוברים למנה העיקרית: כל אורח אוכל מה ומתי שהוא רוצה

המסע הקולינרי של סיטרוס לא מסתיים בקבלת הפנים וקונספט מסעדות השף ממשיך ללוות את האורחים גם בשלב הסעודה העיקרית.

"אם התחנה הקולינרית הראשונה שלנו הייתה מסעדות שף בשווקים, התחנה השנייה היא כבר ממש מסעדת שף יוקרתית", מסביר קולין. "מעבר לרמה הגבוהה מאוד של האוכל היה לנו חשוב להמשיך לשמור גם על האווירה ולכן החלטנו שבמקום להגיש לכולם את אותן מנות באותה שעה, כל אורח יוכל להזמין מהתפריט את המנה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה וכמה שהוא רוצה, ממש כמו במסעדת שף אמיתית".    

"מעבר לחוויה של ההזמנה האישית, הרעיון היה לאפשר לאורחים להחליט מתי לאכול מה ובכך מצד אחד לא לקטוע את רצף החתונה ומצד שני לא לאלץ אותם לאכול סטייק למשל ב-12 בלילה".

סיטרוס (צילום: באדיבות המקום)

סיטרוס (צילום: באדיבות המקום)

כשהקינוח הופך לאטרקציה

אי אפשר לדבר על מסעות קולינריים בלי להתייחס לבתי הקפה, למאפים ולקינוחים, נכון?

גם כאן החליטו בסיטרוס לא להתפשר ולהפוך את שלב הקינוחים, שהוא בד"כ שלב די משמים באירועים, לחוויה קולינרית בפני עצמה.

 לאורך כל הערב יהיה פתוח עבורכם בית הקפה הקטן והמעוצב, שבו יוגש לכם קפה טרי לצד מגוון רחב של מאפים ומתוקים תוצרת הבית ובהם כדורי טראפלס, עוגיות מקרון, פחזניות, אקלרים ועוד. כולם עבודת יד של קונדיטוריית "יודלה מתוקים" היוקרתית.

 אבל הקינוח המפתיע ביותר מוגש לאורחים על גבי עגלות קינוחים מעוצבות שבהן מגוון עצום של קינוחים והדובדבן שבקצפת - תחנה אקטיבית של גלידת חנקן שמיוצרת במקום לעיניהם המשתאות של האורחים.  

"מהרגע שהלקוחות נכנסים לגן האירועים שלנו ועד שהם יוצאים ממנו אנחנו לא מפסיקים להפתיע אותם במראות, בטעמים ובחוויות השונות שאיתן הם הולכים הביתה", כך קולין. "זה מה שהופך את האירוע לאחר ולבלתי נשכח".  

סיטרוס (צילום: באדיבות המקום)

סיטרוס (צילום: באדיבות המקום)

גמישות ופתיחות קולינרית

האתגר הגדול ביותר שאיתו מתמודד כל שף אירועים הוא הצורך לקלוע לטעם השונה של 500 אורחים ולמצוא את האיזון הנכון בין מנות קונבנציונאליות ומוכרות ובין המנות הטרנדיות והחדשניות ביותר בעולם. כמו כן, ניתן כאן מענה גם לאורחים הקטנטנים, "אם יש קבוצה גדולה של ילדים שיושבים יחד, נגיש להם מנות כמו תירס, טבעות בצל, פוטטו ומנה אישית של המבורגר עסיסי עם צ'יפס בטטה".

גם האורחים הטבעוניים לא מקופחים, "בכל אירוע יש לפחות מנה אחת שהיא טבעונית לחלוטין", מדגיש קולין. באירועים שבהם יש הרבה אורחים טבעוניים, אנחנו מגוונים עם מנות טבעוניות מקוריות כמו צורות שונות של ריזוטו, מנות על בסיס טופו או סייטן ומנות נוספות שהן גם טעימות וגם מרשימות".

"אנחנו מאוד גמישים ויודעים להתאים את עצמו לכל סיטואציה, בין אם מדובר במנות ללא גלוטן ובין אם מדובר בדרישה אחרת", מסכם קולין. "מבחינתי כל לקוח הוא עולם ומלואו והאחריות שלי היא לוודא שהם יקבלו בדיוק את מה שהם רוצים ואף יותר מזה, הן מבחינת האיכות של האוכל והן מבחינת החוויה".


כתבות נוספות שיעניינו אותך

משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות