עונת החתונות בפתח: חתונות ל"ג בעומר - הפקת אירוע - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

עונת החתונות בפתח: חתונות ל"ג בעומר

לצד היותו חג המדורות ותפוחי האדמה השרופים, לג בעומר נחשב כחג החתונות. התקופה שבין פסח לשבועות מהווה תקופת אבלות בשל מותם של תלמידיו של רבי עקיבא במגיפה שהסתיימה בל"ג בעומר. גם המגיפה אצלנו בנסיגה ואפשר להתחיל לחלום על חתונה אביבית ושמחה

הפקת אירוע

אש של אהבה

"ביהדות, האש נקשרת עם קדושה רבה ומהווה אמצעי להבעת תחושות ורגשות שהן מעבר למילים", מסביר הרב דוד מעודה מראש העין. "ל"ג בעומר מייצג את האש שבלב ומבטא את האמונה שלנו כי ביום הזה שפע רוחני רב יורד לעולם ואפשר להתאחד סביב המדורה כאיש אחד. רבי עקיבא התרה בתלמידיו שאם לא יקיימו שותפות עמוקה, הם יפגעו מהמגיפה. והם נפגעו, כידוע. טקסי נישואין שמתקיימים בל"ג בעומר מבקשים לחזק את הקשר בינינו, בין בני הזוג, לקדש אהבה ושמחה ולאפשר פוריות אחרי ימי האבל".

עונת החתונות בפתח: חתונות לתבער בי אש האהבה. צילום: שאטרסטוק

הרב מעודה מוסיף ומצטט את רבי עקיבא המחבר בין האש לחיי הנישואין – "איש ואישה, זכו – שכינה ביניהם. לא זכו – אש אוכלתם". ל"ג בעומר מגיע בשיאה של ספירת העומר, לאחר שהאדם עשה עבודה רוחנית על מידותיו והוא בשל ומוכן יותר לנישואין.

חתונות בל"ג בעומר

אם בשל הרוחניות או סתם כי זה יום בודד שמאפשר להינשא בתקופה ממושכת, חתונות ל"ג בעומר יקרות ונתפסות זמן רב מראש. נכון, תוכלו לערוך חתונה בטבע, עם קייטרינג והפקת אירוע מוקפדת, שמלווה במדורות מבוקרות ומסתיימת בצליית מרשמלו על האש. אולם נתי ועקנין, מארגן חתונות מירושלים מדגיש כי חתונת טבע צריכה להיות מוקפדת לא פחות מחתונה באולם. יש לדאוג לנגישות, לאיוורור או חימום, לקייטרינג, מלצרים וכל השאר. שווה במיוחד לשכור לצורך ההפקה המורכבת הזו מארגן חתונות או חברת הפקה שתטפל בכל הפרטים. "חתונה כזו יש לתכנן מספיק זמן מראש ולוודא פניות של הספקים. זהו אחד התאריכים הכי מבוקשים בשנה", אומר ועקנין.

עונת החתונות בפתח: חתונות לגני האירועים פורחים מתמיד. צילום: שאטרסטוק

לא סופרים את העומר

בימי ספירת העומר, לא ניתן לקיים טקסי חתונה יהודיים. אבל אם אינכם נמנים על המקפידים בדבר, תוכלו להצטרף לטרנד המאפשר לערוך באולמות רבים את אירוע המסיבה של החתונה ואפילו טקס חילוני כלשהו ולקיים את הטקס הדתי ברבנות, בבית של ההורים, או בקרב המשפחה לאחר מכן. בדרך זו, תוכלו להוזיל משמעותית את הוצאות החתונה וגם להתחתן באביב הרומנטי.

עדי שיינפלד וגילי אבקסיס מחיפה יערכו את טקס החתונה שלהם אחרי שבועות, אבל את המסיבה יקיימו בספירת העומר. "כבר היה לנו תאריך אחר. כמעט וחתמנו חוזה", מספר גילי, "אבל אז ראינו שאנחנו חורגים מהתקציב ועצרנו את הכל". הרעיון היצירתי שלהם הגיע מאבא של גילי, ששמע על בן של חבר שמתחתן בספירת העומר. "התפלאנו שיש המון אולמות שמאפשרים את מסיבת החתונה כרגיל", אומר גילי. בני הזוג מיהרו לסגור את האולם והאירוע בכמעט ארבעים אלף שקלים פחות. הם יערכו טקס החלפת נדרים רומנטי וחילוני ושאר האירוע יתקיים כחתונה רגילה.

אז אם לא הספקתם, לא נורא. האש תבער גם כך ביניכם. רוצים ליהנות ממחירים זולים משמעותית ועדיין להינשא באביב, תוכלו לחגוג באחד מעשרות גני האירועים ברחבי הארץ המאפשרים זאת. ואם אתם שומרי מסורת, עוד קצת סבלנות. עוד מעט תסתיים הספירה, ממש כשם שהסתיימה המגיפה.


כתבות נוספות שיעניינו אותך

משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים