לא כלה דרכינו - הטקס - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

לא כלה דרכינו

לא מפסיקים לריב? אל דאגה - זה קורה לכולם

הטקס

דווקא מהרגע שהחלטתם להתחתן, אתם לא מפסיקים לריב. הזוגיות המופלאה שלכם, קיבלה תפנית ואתם מתוחים יותר, מתוסכלים יותר ומתווכחים על כל שטות, עד כדי כך שאתם כבר שואלים את עצמכם אם אתם מתאימים בכלל. אל תדאגו. הריבים האלו אולי דווקא טובים לכם ואתם לגמרי לא לבד.

שרית אלברג מראש העין, מורת דרך ליחסים וזוגיות מסבירה שתקופת הלחץ האינטנסיבית שלפני החתונה מציפה לרוב פערים בין בני זוג באמונות, ערכי יסוד ותפישות עולם. ההחלטה להתחתן עלולה להלחיץ ולהעלות פחדים של אובדן החופש והשליטה. הצורך בקבלת החלטות משותפות, הקונפליקטים עם ההורים והצורך לגונן על משפחת המקור גורמים למתחים. אז נכון, עימותים אינם נעימים. "לעיתים נאמרים דברים שלא התכוונו אליהם ולפעמים הריב מותיר משקעים שלוקח זמן להפיג. אולם אם נדע לריב נכון, נרוויח מזה. נוכל להבין טוב יותר את בן זוגנו ולחזק את הקשר באמצעות תהליך של הקשבה, הבנה ושיחה ובכך להעמיק את האינטימיות. בסופו של דבר - הריב, יכול לחבר יותר".

שרית אלברג מספרת על זוג מטופלים שלה שנשלח ע"י ההורים לפני החתונה בשל ריבים בלתי פוסקים. במהלך הטיפול גילו שהם לא רבים כדי לפתור מחלוקת אלא כדי שבן הזוג יבין מה הם מרגישים. לבסוף הם הבינו שהם יכולים לעבוד יחד גם ברגעי קונפליקט וכך האמון ביניהם התחזק.

לא כלה דרכינו , הטקס, 1

"הבעיה היא שבתקופת לחץ כזו, המריבה היא למעשה לא על הנושא אלא בשל המצב הנפשי של בני הזוג באותו הרגע. הצורך לרצות את כולם, לעמוד בתקציב, 'להרים' את החתונה הכי מוצלחת שאפשר ולהתמודד יחד מול המשפחות מייצרת לחץ ותחושת חוסר ביטחון. המריבה בסך הכל מעידה על המצב הנפשי ומלמדת אותנו על הגישה שאנחנו מביאים עימנו ומה אנחנו צריכים לתקן בעצמנו. לא בבן הזוג".

סוף מעשה במחשבה תחילה

"לפני החתונה הכי נכון לעבוד על זה", מסבירה שרית אלברג, "כשנצלח את המשברים האלה, נופתע מהחוסן הזוגי שלנו".

רוית ודור נחמיאס מהרצליה חוו תקופה קשה לפני חתונתם. "כל אחד מאיתנו הרגיש שרק הרצון שלו מוצדק, שרק לו מגיע, שהשני חייב לוותר אבל לא אכפת לו בכלל. ידענו לומר בדיוק כיצד השני פגע בנו אבל לא איך אני פגעתי. רבנו על כל דבר כמעט ובכלל לא עצרנו לראות את עולם הערכים המשפחתי, או את המקומות הרגישים. השדים, מה שנקרא. פתאום בכלל לא הצלחנו להקשיב".

שרית אלברג מסבירה כי הסוד הוא להקשיב קודם לעצמנו. לשמוע כיצד אנחנו מדברים אל בן הזוג. גם לנו יש מילים מכוערות וקול גבוה במיוחד. גם אנחנו מעבירים את המסר שלנו באופן פוגעני שמונע מבן הזוג להקשיב. האחריות על העברת המסר היא שלנו בלבד.

"תקשורת יכולה לקרב או להרחיק בינינו", טוענת שרית. רוית מאשרת את דבריה. "אנחנו התרחקנו כשניסינו לנצח במקום לפתור בעיה, היינו אטומים למצוקה וביקרנו".

שולם שולם לעולם

אתם מכירים אחד את השני היטב, זמן רב. אתם לא מעלים על דעתכם שהמריבה היא באמת על המקום בו יעמדו השולחנות, או על הכסף שכל משפחה מביאה. כדי לחזק את הקשר שלכם, חשוב לזהות את המצוקה של בן הזוג ואת מה שהוא מרגיש בעקבותיה. בסופו של דבר, זה כל מה שהוא רוצה מאיתנו. "הריבים לפני החתונה הם כמעט מתבקשים", אומרת שרית אלברג, 'זהו תהליך בריא של מעבר הקשר לפאזה הבאה שלו. וכדאי להתאמן ברצינות, מעכשיו'.


כתבות נוספות שיעניינו אותך

משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל