משפחה כן בוחרים - המדריך לתכנון חתונה - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

משפחה כן בוחרים

מתכננים חתונה? איך תשמרו על שלום בית ואיך תישארו מאוחדים?

המדריך לתכנון חתונה

בטח שזה האירוע שלכם. אולם, לא רק אתם חולמים על יום נישואיכם משחר ילדותכם. גם ההורים שלכם. החלומות האלה עלולים להפוך לסיוט כאשר כל החלטה הופכת נפיצה במיוחד. אז איך שומרים על שלום בית ואיך נשארים מאוחדים? לא פשוט, אבל אפשרי

הזמנים שלפני החתונה הם אינטנסיביים במיוחד ונדמה שגם הורים שהיו מהסוג "המשחרר" בעבר, הפכו למתערבים באופן מטריד. אין ספק שהכוונות טובות, אבל אתם יודעים, כוונות לא תמיד מובילות אותנו לגן עדן...

גלית שהרבני מרמת גן ואמה היו החברות הכי טובות. אולם לפני החתונה הן הגיעו לפיצוץ. "ניסיתי להיות סבלנית, אבל היא התערבה בכל דבר. במוסיקה, בסידור הפרחים, בשמלה שלי. ספגתי, כי הבנתי את ההתרגשות שלה. עד ליום שהיא עשתה לי הפתעה, וסגרה עם מעצבת חופה מאחורי גבי. כולל את סידור החופה". גלית התפוצצה על אמה והוריה הגיעו לחתונה כשהם לא מדברים עם בתם. זמן רב לקח עד שהשתיים התירו את הקונפליקט ביניהן.

משפחה כן בוחרים, המדריך לתכנון חתונה, 1

גם לאביטל וגבי מלמד משוהם לא היה פשוט. "זה התחיל בבקשה מנומסת להזמין את הילדים של הבוס, המשיך בזה שאמא של אביטל דרשה שתלבש שמלה עם שרוולים עד המרפק בגלל אחיה החרדי והמשיך בתאריך שלא התאים להם בגלל חופשה שתכננו". לגבי ואביטל שגם כך התמודדו עם מאמצים פיזיים ונפשיים בתכנון החתונה, הלחץ של ההורים הזיק ממש. הם מצאו עצמם בקונפליקט מתמשך גם בשל העובדה שההורים של גבי מימנו חלק מהחתונה. "ההורים של גבי התערבו. הם הכריחו אותנו להזמין חברי ילדות שלהם לחתונה, כשכבר עברנו את מסגרת התקציב". גבי נזכר באירוע. גם אותו, זה עצבן בזמנו. אז איך מתמודדים רגשית, מנטלית וזוגית עם התערבות הורית ובכל זאת, שומרים את ההחלטות החשובות לעצמכם?

תנשמו עמוק ותפעלו מהשכל

שרית אלברג מראש העין, מורת דרך ליחסים וזוגיות מציעה דרכים מגוונות להתמודדות עם האתגרים. "ראשית, יש כאן משימה לא פשוטה, בני הזוג צריכים להחליט שהם ניצבים יחד מול המשפחות, מקבלים החלטות משותפות ומתמודדים משם. צריך להתייחס אל הקושי כאל אתגר זוגי משותף. עשו ביניכם תיאום ציפיות. נסו להגיע להסכמה על מידת המעורבות שאתם מוכנים לה ועל מה אתם לא מוכנים להתפשר. כך תוכלו לנהל מו"מ יעיל מבלי לפגוע זה בזו. בנוסף, מומלץ לאמץ פרופורציות. תקופת החתונה אינטנסיבית גם עבור ההורים. לא כל החיים שלכם ייראו כך. זהו ממש אירוע דחק".

שרית אלברג ממליצה להתחיל מהחלטה משותפת ש"לא בונים על ההורים. תכננו את האירוע שאתם חושבים שתוכלו לעמוד בו כלכלית ושאתם בוחרים בו. אם הם יתנו עוד – נפלא. סימון הגבול יהיה קל יותר, כשזו הנחת הבסיס, כיוון שאתם מבהירים מראש שזו חתונה שלכם. שיקלו יחד באיזה תחומים אפשר לערב את המשפחות ובאילו לסמן גבול'.  

שרית אלברג מציעה לתאם מראש ציפיות גם מול ההורים. "שבו לשיחה איתם ופתחו בפניהם את הציפיות והמצוקות שלכם. כמובן, אחרי שערכתם שיחה כזו בינכם לבין עצמכם. אל תשכחו להביע אמפטיה לאכזבת ההורים מסירוב שלכם, או מהצבת הגבול. ודאגו לשדר להורים שהם כן רלוונטיים, גם במילים וגם באפשור שלכם לערב אותם בהחלטות מסוימות, עליהן הסכמתם קודם לכן".

עד החתונה זה יעבור

כמעט אין זוג שלא נתקל בהתערבות הורית מתישה. כמו באסטרטגית לוחמה, אם תתכננו מראש את צעדיכם ותפעלו כחוליה מגובשת, תיקחו בפרופורציה את התקופה המעייפת ותתאמו ציפיות, תגיעו לחתונה משפחתיים ורגועים יותר.


כתבות נוספות שיעניינו אותך

צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס