כלות הקורונה: להתחתן בצל הווירוס - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

כלות הקורונה: להתחתן בצל הווירוס

יצאנו לברר מה מצב ענף האירועים ואיך שם מתמודדים עם הסיטואציה וגם - ושוחחנו עם כלות שאינן בטוחות מה יקרה ביום הגדול שלהן

מסביב לחתונה

הלחץ כבר כאן - שלושה חודשים מראש

רחלי וג'ונתן עתידים להתחתן בקיסריה בסוף חודש מאי. מדובר על עוד שלושה חודשים ומעבר לסף הלחץ הרגיל של זוג שמתכנן חתונה, הם נאלצים להתמודד גם עם היסטריית הקורונה, מאחר שכמעט כל המוזמנים מצדו של ג'ונתן, אמורים להגיע מצרפת ומארה''ב.

"מיותר לציין שרבים מהם כבר הודיעו שלא יגיעו" מספרת רחלי. "זה מלחיץ אותי כי אני לא יודעת מה יהיה, היו דיבורים על לבטל אירועים של מעל 100 איש ואין לי מושג מה הולך לקרות בשלושת החודשים הקרובים. ג'ונתן צרפתי וגדל בארה''ב ורוב המוזמנים שלו משם. אם ההסגר ימשך על צרפת ויתחיל על ארה''ב, אף אחד לא יוכל להגיע. מדובר על כל המשפחה שלו, אפילו ההורים שלו, ובסך הכל על כ-90 מהמוזמנים, מתוך 170 בלבד".

צילום: רחלי יונה

אז מה עושים?

"האמת היא שאין הרבה מה לעשות. דיברתי עם מנהל האירוע והוא הרגיע אותי, אבל בסופו של דבר זה לא בידיים שלנו, זה כוח עליון ואני לא יודעת מה יהיה. מה שכן, הוא הבטיח לי שהם יהיו מוכנים לכל מצב ושאם תהיה בעיה נמצא פתרון ביחד. בין אם מדובר בלדחות, או לבטל. יש לזה השלכות מבחינה כלכלית, אני לא יודעת אם נצטרך לשלם קנס או לא, אני גם לא יודעת אם כל הספקים שסגרתי עדיין בעניין ומתכוונים להגיע. אני לא יודעת אם אני אמורה לדבר איתם או לא, אני אובדת עצות".

רחלי מספרת שהוריו של ג'ונתן היו אמורים להגיע ארצה מצרפת בשבוע שעבר בשביל סידורי חתונה וביטלו את הטיסה, מכיוון שידעו שיש סיכוי שלא יוכלו לחזור, או שיצטרכו להיכנס לבידוד. על ביטול הטיסה הם שילמו קנס, ובית המלון בו הם היו אמורים להתארח התעקש לחייבם על ההזמנה שבוטלה. "אני כל כך מקווה שעם הטמפרטורות העולות הנגיף ידעך ויעלם, או שיהיה חיסון, בינתיים אין לי מה לעשות מלבד להתפלל שהכל יעבור שלום".

"יש מלא קולות לחוצים מסביבי"

זוג נוסף שהסכים להתראיין הם שירן ושגיא שלעומת רחלי וג'ונתן הם לא מודאגים בכלל. החתונה שלהם צפויה להערך בעוד כשלושה שבועות בתל אביב, ובינתיים הם משדרים עסקים כרגיל.

"בגלל שאני מגיעה מענף החתונות אני יודעת איך הדברים עובדים ובסך הכל זה די שחור לבן. זה לא בשליטתי ולא לבחירתי וכרגע אנחנו בוחרים שלא להלחץ עד שלא תהיה לנו סיבה".

שירן ושגיא מבינים את ההשלכות של חתונה בצל הקורונה, את חוסר הוודאות לגבי האם ומתי יוציא משרד הבריאות הצהרות שעלולות לסכן את האירוע ולדחותו. "במקרה כזה אולי הספקים לא יהיו פנויים בתאריך החדש, אולי האולם לא יהיה פנוי בתאריך אותו נרצה, אבל אנחנו מנסים להסתכל על חצי הכוס ומלאה. אנחנו באים לשמוח, לרקוד ולארגן מסיבה מטורפת. מקסימום היא תתקיים במועד מאוחר יותר".

למרבה המזל, לשירן ושגיא אין מוזמנים שצפויים להגיע מחו"ל. "אפילו להפך, חברה הכי טובה שלי גרה בארה''ב ונמצאת כעת בביקור בארץ. היא אמורה לחזור לשם שבוע לפני החתונה ואם הטיסות ימשיכו להתבטל, אולי נרוויח אותה כאורחת אצלנו, למרות שאני מאחלת לה לחזור הביתה בבטחה".

קרדיט: שאטרסטוק

בידוד? סיבה טובה לא להגיע לאירוע

גם מבחינת אורחים בבידוד, שירן מדווחת על חבר אחד שאמור לסיים בידוד בימים הקרובים ועל שניים שהיו אמורים לטוס בקרוב וביטלו את התוכניות. "יש מלא קולות לחוצים מסביבי, ההורים, בעבודה, כולם שואלים אותנו מה נעשה במבט מרחם, הם מנסים להעלות לנו את המודעות אבל אנחנו מאוד שקולים ומבוקרים. יצא לי לעבוד עם זוגות בתקופת צוק איתן והתשובה תמיד אותה תשובה- כולנו בני אדם מאחורי החוזים ובעלי האולמות ינסו לבוא לקראת הזוג כמה שניתן, אבל אסור לשכוח שזה ביזנס. אני מאמינה שיהיו רגישים במקרה הצורך אבל ברגע שלא אוסרים התכנסות זה תלוי באורחים".

שירן ושגיא לוקחים בחשבון שאולי כמה חברים רחוקים "ינצלו את ההזדמנות" ולא יגיעו לאירוע, אבל מסרבים להלחץ. "החתונה היא עוד שלושה שבועות, כך שיש לנו זמן להבין ולראות אם הסיפור ממשיך לתפוח במימדיו ואם תהיה החמרה נוספת. במקרה כזה, אולי עדיף שמשרד הבריאות יאסור על התקהלויות והחתונה תאלץ להדחות, אבל זה לא בשליטתנו ואנחנו מתמקדים בשמחה ובהתרגשות".

כיצד מתמודדים בעלי עסקים בתחום? אולמי ונישן פ"ת

פביאן דנינו, סמנכ"ל מתחם האירועים ונישן בפתח תקווה מרגישה את סף הלחץ, אבל מקפידה לשמור על פרופורציות:

האם יש שוני בהתנהלות שלכם כרגע עם הזוגות?

"אתחיל ואומר שאנחנו כפופים למשרד הבריאות. כל עוד הוא לא הכריז אחרת, אין שום מניעה לקיים אירועים וחתונות כרגיל. חייבת לציין שעד כה קיבלתי שני טלפונים בלבד משני זוגות לחוצים, אותם הרגענו במהירות והבטחנו להם שגם אם משהו יקרה ויצטרכו לחול שינויים, נתמודד עם זה יחד. החשש הכי גדול שלהם כרגע הוא שאנשים לא יגיע, אבל אני מסבירה לכם שהכל זה כוח עליון, ועד שמשרד הבריאות לא יגיד אחרת - אנחנו ממשיכים כרגיל".

ובכל זאת, דנינו מרגישה את הלחץ ואת הסכנה הגוברת בה נתון הענף. "היו לנו אירועי חברה שנדחו, ובאופן עקרוני אחרי ענף התיירות שחווה קריסה כרגע, אנחנו הבאים בתור. אנחנו בשנה שרובה הייתה שנת בחירות, מה שהשפיע על כמות האירועים ועל הרצון של אנשים לשמוח, ועכשיו הקורונה לא תורמת לעניין. אני מקווה שהסיפור הזה יעלם בדיוק כמו שהגיע והדברים יוכלו לחזור לקדמותם".

צילום: אורי כרמי

ובנתיים, מה מסבירים לכלות?

אני מנסה להסביר להן שגם אם מישהו שומר על עצמו אבל בוחר ללכת לחדר הכושר או לקנות תחפושת לילד, הוא עלול להדבק. אין לנו כרגע איך לשלוט בזה ולכן כדאי לשחרר. בפועל, עדיין מתקיימות חתונות ואין איסור על התקהלות בסדר גודל כזה והכל בסדר. אין לדעת מאיפה ואם זה יגיע, ולכן כן צריך להמשיך להתנהל כרגיל, במסגרת הגבלות משרד הבריאות. מדובר כאן על כוח עליון וזה הדבר היחיד שמבטח אותנו מבחינה כלכלית".

דנינו מספרת שהכלות מבינות את זה ונרגעות. "היה חולה אחד בגן אירועים לא מזמן, ולא דיווחו על שום הידבקות משם. זה רק מראה שאין לנו שליטה על הדברים. אנחנו משתדלים לשמור על רוגע, להבין, להכיל ולעודד במקרים של לחץ, בין אם הוא נובע מהקורונה ובין אם לא. אנחנו מחבקים מרחוק את כל מי שחלה, מאחלים בריאות ומקווים שהמצב לא יתדרדר עד לרמה של איסור על התקהלויות בסדר הגודל הזה. חשוב לדעת לשמוח בכל עת".


כתבות נוספות שיעניינו אותך

אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים