10 טיפים שיאפשרו לכם להתחתן באולם יוקרתי בלי לחרוג מהתקציב- מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

10 טיפים שיאפשרו לכם להתחתן באולם יוקרתי בלי לחרוג מהתקציב

קיבלת הצעת נישואים? עכשיו רק נשאר לארגן את האירוע המרגש בחייך. איפה מתחילים ואיך נצמדים לתקציב? הנה כל הפרטים

מקום לחגוג

צילום: אורי כרמי
הצעת הנישואין הגיעה (מזל טוב!), ואחרי ההתרגשות הראשונית מגיע השלב שבו צריך להתחיל ולתכנן את האירוע הגדול של חייכם.

אבל מאיפה מתחילים? ואיך מאזנים בין החלום על חתונה מפוארת ובלתי נשכחת, למציאות הכלכלית והעלויות הגבוהות שכרוכות בכך? ישבנו עם פביאן דנינו, סמנכ"לית מתחם האירועים היוקרתי ונישן, וקיבלנו 10 טיפים מפתיעים. 

ונישן - פרטים נוספים
החגיגה נמשכת: מה צריך לעשות 6 עד 4 חודשים לפני החתונה?

צילום: אורי כרמי

הגדירו גבולות גזרה

השלב הראשון בדרך לחופה הוא כמובן מציאת המקום המושלם לערוך בו את האירוע, והתחנה הראשונה היא בדרך כלל גוגל. אנחנו בטח לא צריכים לספר לכם שהמגוון שתמצאו הוא כמעט אינסופי, ולכן חשוב שתגדירו לעצמכם כמה פרמטרים בסיסיים עוד לפני שאתם מתחילים בחיפוש:

אזור גיאוגרפי – תיחמו מראש את האזור שרלוונטי עבורכם. קחו בחשבון שככל המתחם האירועים יהיה ממוקם במקום מרכזי יותר, כך יהיה נוח יותר לאורחים שלכם להגיע. אם האורחים שלכם "מפוזרים" למשל בכל רחבי הארץ, מתחם אירועים במרכז יהיה הנוח והנכון ביותר.

צילום: אורי כרמי

מספר מוזמנים – עשו הערכה גסה מאוד של מספר המוזמנים שלכם וסננו את החיפוש הרחב בהתאם. אם יש לכם מספר גדול של מוזמנים, חבל שתבזבזו זמן על בחינת אולמות קטנים שיכולים להכיל רק אירועים קטנים, לא כך?

סגנון כללי – זה החלק המורכב ביותר, אבל גם המהנה ביותר. נסו לחשוב יחד מה מרגש אתכם, מה הכי רומנטי בעיניכם ואיך אתם מדמיינים את החתונה שלכם. זה המקום להפליג על כנפי הדמיון ולכתוב את כל האסוציאציות שעולות לכם בראש. תתפלאו כמה מהם תוכלו להגשים!

תקציב – הגדרת התקציב היא ללא ספק החלק המבאס, אבל החשוב ביותר. תזכרו שבסופו של יום החתונה היא רק נקודת ההתחלה של החיים הזוגיים שלכם וכדי שתוכלו להתחיל אותם ברווחה, עליכם להתייחס לחתונה כמו לעסק. הגדירו את גבולות התקציב שלכם וציינו לעצמכם את "הקו האדום" שממנו לא תחרגו בשום אופן.

צילום: אורי כרמי

אל תפסלו מקום רק כי הוא נראה לכם יקר

זוכרים את הטיפ שלנו לגבי הסגנון הכללי? זה המקום להפוך את החלום למציאות!

אחרי שהגדרתם לעצמכם את הגבולות הבסיסיים תוכלו להתחיל לגלוש באינטרנט ולסנן בצורה אפקטיבית יותר את האפשרויות הרלוונטיות עבורכם. כנסו לאתרים, קראו ביקורות ובעיקר הקשיבו ללב והכי חשוב - אל תפסלו על הסף משהו שאתם אוהבים רק בגלל שהוא עושה עליכם רושם של יקר מידי.

צילום: אורי כרמי

"זוגות רבים מתלהבים מאוד ממקום מסוים שהם ראו באינטרנט או שקיבלו עליו המלצות, אבל פוסלים אותו על הסף רק כי הוא נראה להם יוקרתי ויקר מידי", אומרת פביאן דנינו. 

"דווקא בעידן השפע של היום זוהי טעות וחבל שתוותרו על החלום שלכם רק בגלל מחשבה שככל הנראה בכלל לא נכונה", היא אומרת וצודקת. זכרו שככל שהתחרות בתחום גדולה יותר, לבעלי האולמות יש אינטרס גדול יותר להשקיע במקום מצד אחד ולתת לכם את המחיר המשתלם ביותר מצד שני.

ונישן (צילום: אורי כרמי)

מתחם האירועים ונישן נראה כאילו נלקח ישירות מהמחוזות האריסטוקרטיים ביותר של אירופה הקלאסית - המבנה המפואר שתוכנן בהשראת אחוזה ונציאנית מרשימה, ציורי התקרה המרהיבים, נברשות הקריסטל שהובאו במיוחד מפראג, רצפת השיש האיטלקי, הטכנולוגיה החכמה והמתקדמת ביותר, ומטבח השף שיגיש לכם ארוחה כיד המלך ברמה הקולינרית הגבוהה ביותר שעומדת בסטנדרטיים של מסעדות השף הטובות ביותר בעולם.

כל אלו יכולים ליצור אצלכם רושם ראשוני של מקום יקר שמיועד לעשירים בלבד, אבל ההפך הוא הנכון, "רוב הזוגות מתפלאים כשהם שומעים את המחירים שלנו ומספרים לנו שהם היו בטוחים במחירים גבוהים בהרבה. רובם אפילו נשארים עם עודף מהתקציב שהם הגדירו לעצמם", משתפת דנינו.

לכן, אל תפסלו מתחם אירועים שהרשים אתכם רק בגלל שהוא נראה לכם יקר מידי. תבדקו, תבקשו הצעת מחיר ורק אחר כך תקבלו החלטה.

צילום: אורי כרמי

קחו את המושכות לידיים שלכם

אם הקשבתם לטיפ הקודם שלנו והחלטתם להתקשר לבדוק, עשיתם את הדבר הנכון. אבל, יש לנו טיפ נוסף וחשוב עבורכם גם לגבי שיחת הטלפון הראשונה: במקום לשאול מה המחיר, תגידו אתם לנציג המכירות מהו טווח התקציב שלכם ותשאלו אותו אם זה רלוונטי.

"האינסטינקט הראשוני הוא לשאול מה המחיר, אבל מחיר של מנה באירוע הוא לא 'מוצר מדף' ותלוי בהרבה מאוד גורמים", מסבירה דנינו.

"אנחנו מכבדים מאוד את הזמן של הזוגות ולא רוצים לטרטר אותם לשווא. כשזוג מתקשר אלינו ומגדיר כבר בשיחת הטלפון את טווח התקציב שלו, אנחנו יודעים לומר לו אם זה משהו שיכול להיות בכלל רלוונטי, גם מבחינתנו וגם מבחינתם", היא מסבירה.

צילום: אורי כרמי

תתעקשו לקבל את הצעת המחיר הסופי כבר בפגישה הראשונה

אם הגעתם לפגישה והחלטתם שזה המקום המושלם לחתונה שלכם – אל תדחו את הסגירה.
נכון שבישראל נהוגה "תרבות המשא ומתן", אבל בואו נגלה לכם סוד: אם אהבתם את המקום, תבקשו לדבר עם מנהל האירועים, נסו להוריד אותו עוד קצת במחיר, תתעקשו לקבל את הצעת המחיר כבר באותה פגישה ואפילו לטעום חלק מהמנות. בקיצור – תעשו הכל כדי לסגור את האירוע באותה פגישה. חבל על הזמן שלכם!

אם אתם מעדיפים לחשוב על זה, אל תשכחו לקחת מאיש מכירות את מספר הטלפון הישיר שלו ואל תחכו שהוא יחזור אליכם. אם החלטתם שאתם רוצים לסגור – תתקשרו אליו, או תשלחו לו הודעה ותשתפו אותו בהחלטה ו/או בהתלבטות שלכם. תשתמשו בפלטפורמה של הקשר האישי לטובתכם ותפיצו בפניו את כל מה שמציק לכם. כן, גם אם אתם עדיין מתלבטים לגבי התקציב למשל.

הקשר האישי גם יאפשר לכם לבחון את רמת השירות והסבלנות של הצוות, אבל גם יהפוך את כל התהליך לנעים וקל בהרבה.

צילום: אורי כרמי

אל תפסלו את המקום בגלל נציג המכירות

אם אין כימיה טובה ביניכם לבין נציג המכירות שמטפל בכם (גם זה קורה לפעמים...), אבל אתם אוהבים את המקום – תבקשו לדבר עם מנהל האולם ואל תמהרו להשליך את הכימיה איתו על ההתנהלות של כל שאר אנשי הצוות.

"בסופו של יום כולנו אנשים שונים ולא תמיד יש לנו כימיה טובה עם מי שעומד מולנו", אומרת דנינו. "אבל אי תקשורת טובה עם נציג מכירות אחד, לא מעידה על האיכות של המקום או על רמת השירות של שאר אנשי הצוות. גם אל תרגישו לא נעים לבקש לשוחח עם מנהל האולם, להפך. מבחן השירות האמיתי נעוץ בדיוק בהבנה של הניואנסים האלה".

צילום: אורי כרמי

בחרו בתבונה את מועד הפגישה במתחם האירועים

אחת מהמטרות העיקריות שלכם כשאתם באים לפגישה עם נציג המכירות היא כמובן להתרשם בעיניים מהמקום. כדי שתוכלו לקבל את הרושם הנכון חשוב שתתאמו את הפגישה בשעות שבהן המקום כבר ערוך ומסודר לקראת האירוע של אותו ערב.

אם אתם מעדיפים להגיע בשעות הבוקר או בשעות הצהריים, זה כמובן בסדר, רק קחו בחשבון שהשולחנות לא יהיו ערוכים והמקום לרוב עדיין לא יהיה נקי, כך שההתרשמות שלכם תהיה חלקית.

צילום: אורי כרמי

אל תתפתו לחרוג מהתקציב

אחרי שתסגרו את המקום ומחירי המנות תגלו שעומדות בפניכם אינסוף אפשרויות שדרוג: עיצוב, אלכוהול, אטרקציות וכדומה. אל תתפתו לכל מה שמציעים לכם, תבחנו כל הצעה בנפרד, תחשבו מה מתאים לכם ותוותרו על מה שלא הכרחי.

קחו לדוגמה הצעה לשדרוג קטן בתוספת של שני שקלים לכל אורח. נשמע מפתה נכון? אבל אם תכפילו את שני השקלים האלו ב-400 האורחים שיש לכם כבר תגיעו לסכום מצטבר של 800 שקלים.

"שדרוג של דבר קטן אולי נשמע מפתה, אבל חשוב שתסתכלו על העלות הכוללת ותראו אם זה באמת הכרחי", אומרת דנינו, "תזכרו שכל הדברים הקטנים האלה מצטברים לסכומים גדולים שאולי עדיף שתחסכו אותם לעצמכם".

צילום: אורי כרמי

תבדקו מה בדיוק כלול במחיר

נסו לסגור כמה שיותר פרטים כבר בשלב סגירת החוזה מול מתחם האירועים, אבל אל תשכחו לבדוק בדיוק מה כלול בכל סעיף. אל תסתפקו למשל בסעיף של "חבילת עיצוב", אלא תבקשו לדעת בדיוק מה זה כולל ותוודאו שהכל יהיה כתוב.

אם מוצעות לכם חבילות שונות, תשתמשו שוב בטיפ מספר 3: תגדירו אתם את התקציב שלכם ותשאלו מה אפשר לקבל במסגרתו.

צילום: אורי כרמי

התחייבו לכמות אורחים ריאלית

ההתחייבות לכמות האורחים היא קצת טריקית וחשוב מאוד להתנהל בה בצורה נכונה:
• מצד אחד ככל שכמות האורחים שלכם תהיה גדולה יותר, כך המחיר למנה יהיה נמוך יותר.
• מצד שני, אם תתחייבו למספר אורחים גדול ולא ריאלי, תאלצו בסוף לשלם "סתם" על מנות מיותרות.

צילום: אורי כרמי

זה המקום לחזור להערכה הגסה של מספר האורחים שעשיתם בשלב הראשון (זוכרים?) ולוודא שהיא ריאלית.
"כדי לקבל הערכה נכונה חשבו את מספר האורחים שלכם ותורידו בין 25-20 אחוזים", ממליצה דנינו. "באופן כזה אתם לוקחים בחשבון שלא כולם יגיעו מצד אחד ומאפשרים לנו להיערך מבחינת הרזרבות מצד שני".

צילום: אורי כרמי

דרשו לראות רישיון עסק ותעודת כשרות

הטיפ האחרון שלנו אולי נשמע ברור מאליו, אבל למרבה הצער זה לא ממש כך. לפני שאתם סוגרים תדרשו לראות במו עיניכם את רישיון העסק ותעודת הכשרות של המקום. אל תסתפקו בהבטחה שזה קיים ו/או בהבטחה שישלחו לכם את זה אח"כ למייל. עדיף להתעקש עכשיו מאשר להצטער אח"כ.

צילום: אורי כרמי

אל תוותרו על החלומות שלכם רק בגלל שבמבט ראשון הם נראים לכם לא מציאותיים, בטח לא כשמדובר בבחירת המקום לערב החשוב ביותר בחייכם. תזכרו שהתנהלות נכונה תאפשר לכם להתחתן במקום שעליו חלמתם בלי להתפשר, בלי לחרוג מהתקציב ולרוב, אפילו לחזור עם עודף שישמש אתכם לירח הדבש.

צילום: אורי כרמי


כתבות נוספות שיעניינו אותך

חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים