החגיגה נמשכת: מה צריך לעשות 6 עד 4 חודשים לפני החתונה? - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

החגיגה נמשכת: מה צריך לעשות 6 עד 4 חודשים לפני החתונה?

מזל טוב! סגרתם אולם ויש לכם תאריך ליום הגדול, שיקרה בערך בעוד חצי שנה. זה הזמן להתחיל לארגן את הדברים החשובים, אבל אל דאגה: מדריך מתחתנים לוקח אתכם יד ביד, כל הדרך ליום הגדול

המדריך לתכנון חתונה

הכנות לחתונה (צילום: Shutterstock)

אז אולם - יש, תאריך - יש, רשימת מוזמנים - יש ואפילו התחלתם בטיפולי התייפיפות לקראת היום הגדול. יכול מאוד להיות שבשלב זה, כחצי שנה עד 4 חודשים לפני החתונה, אתם מוצאים את עצמכם קצת בלחץ מול רשימת המטלות הגדולה שצריך לדאוג לה. אז קודם כל - תירגעו, תנשמו ותזכרו שיש לכם עוד המון זמן להתכונן. שנית, עם ההסברים וההדרכה שלנו, באמת שאין לכם שום סיבה להילחץ. תכף תראו כמה זה פשוט.

 משימה 1: שקט, (הם) מצלמים

זוגות שכבר נישאו אוהבים לומר לזוגות מאורסים שהצלמים הם אחת הפונקציות היותר חשובות בחתונה, כי מה שנשאר אחרי הערב הגדול הוא הזכרונות - והצילומים. האמת? צודקים.

אבל איך בוחרים את האדם או החברה שיתעדו את היום הגדול שלכם? מתחילים מהמלצות של חברים, או המלצות שאפשר למצוא אונליין, לא מתעצלים ומסתכלים על תיק העבודות של הצלם או חברת הצילום שאתם שוקלים לקחת. הרבה פעמים כשתדברו עם צלם או צלמת סטילס, תגלו שהם כבר עובדים עם צלמי ועורכי ווידיאו ספציפיים. במקרה כזה - מומלץ לקבוע פגישה משותפת גם עם צלמי הסטילס וגם עם צלמי הווידיאו.

צמצמתם אפשרויות וקבעתם עם שניים/שלושה ספקים מתחום הצילום? מעולה! בפגישה בקשו לראות אלבומים. שימו לב שמוצג בפניכם אלבום שלם של חתונה אחת, ולא התמונות הכי מוצלחות מכמה חתונות. בכל מה שקשור לצלם הווידאו - שימו לב לאיכות הצילום והעריכה ובדקו האם הסגנון מוצא חן בעיניכם.

הכנות לחתונה (צילום: Shutterstock)

משימה 2: מזמינים אתכם לזוז!

בכל מה שקשור למוזיקה באירועים, הדיג'יי או הדי ג'ייאית הם נותני הטון ויוצרי האווירה, לכן מדובר בפונקציה די חשובה באירוע שלכם. מאחר והשוק מלא דיג'יים שיישמחו לנגן עבורכם, מומלץ לקרוא ביקורות אונליין ולהיעזר בהמלצות מחברים. הכי טוב להיזכר בחתונות שבהן אהבתם במיוחד את הסגנון המוזיקלי - ופשוט לבקש את המספר של מי שדאג להרמות על הרחבה מהעמדה. אחרי שאיתרתם שניים או שלושה דיג'יים - קבעו איתם פגישות התרשמות. בפגישה נסו להתרשם מהאישיות שלהם, מהסגנון שלהם ומהמקצועיות שהם מפגנים. ספרו להם על החתונה שלכם ובקשו לראות ווידיאו שלהם מאירוע - כדי לנסות ולהבין אם הווייב שלהם מתאים לכם. זכרו: לכל זוג יש טעם מוזיקלי שונה, כך שמה שחשוב לבדוק זו היכולת של הדיג'י לקלוע לטעמכם ולתפקד במקצועיות.

אם תרצו לשלב באירוע גם זמרים, להקה או נגנים - זה הזמן לפנות גם אליהם ולוודא שהם מתאימים לחתונה שלכם.

הכנות לחתונה (צילום: Shutterstock)

הכנות לחתונה (צילום: Shutterstock)

משימה 3: הגיע הזמן לבחור שמלה

אוקיי, בנות, הגענו לחלק מאוד משמעותי מהיום שלכן: השמלה. קל מאוד להתבלבל מההיצע העצום בשוק, לכן לפני שאת בכלל יוצאת לחיפושים בסלוני הכלות, אנחנו ממליצים לעיין בקטגוריית מעצבי השמלות אצלנו באתר, להיכנס לאתרים של המעצבים השונים ולבדוק לאיזה סגנון את מתחברת. גם אם הגוף שלך מאוד שונה מזה של הדוגמניות באתר או בקטלוג - זה לא אומר כלום; תהיי בטוחה שהמעצב/ת יידעו להתאים את שמלת החלומות שלך בדיוק למבנה גופך.

עשית תחקיר? מעולה, עכשיו הגיע הזמן לצאת לסיבוב הראשון בשטח. בחרי לך כמה מעצבים וסלוני כלות שתרצי להתרשם מהם באופן אישי וצאי להסתובב ביניהם, מלווה באמא, אחות או חברה טובה (לא כל השלוש!). רצוי לקבוע פגישות עם הסלונים כדי שיקדישו לך את תשומת הלב הראויה. כשתמצאי את מי שעונה על הדרישות שלך מבחינת הסגנון והגזרה, יתחיל שלב המדידות. הקפידי להביא איתך למדידות תמיד את אותה מלווה, כי דעות רבות עלולות לבלבל אותך.

הכנות לחתונה (צילום: Shutterstock)

תכנון חתונה (צילום: Shutterstock)

משימה 4: בוחרים חליפת חתן

בנים, אנחנו יודעים שרובכם לא בדיוק חסידי שופינג ולכן הרבה פעמים כלות מוצאות את עצמן "סוחבות" את החתן כמעט בכח כדי לחפש חליפה. אבל פליז, למען שלום בית - ובעיקר כדי שתיראו הכי חתיכים שיש ביום החתונה - עשו טובה ושתפו פעולה.

בדומה לשמלת הכלה, החיפוש אחר חליפת החתן מתחיל אונליין: נסו לחשוב על הסגנון שאתם מחפשים (חליפת שלושה חלקים, או "רק" חולצה ומכנסיים מחויטים? ווסט? ז'קט? עניבה רגילה? פפיון? תתפלאו, אבל יש המון אופציות). אחרי שקיבלתם השראה לחליפה המיוחלת, ביקשתם המלצות בפורום שלנו ומצאתם את הסגנון והתקציב - הגיע הזמן לצאת לדרך; קבעו פגישות, גשו אל החנויות השונות ובחרו את מה שהכי מתאים לכם, מכל הבחינות.

הכנות לחתונה (צילום: Shutterstock)

משימה 5: חופשיים על הבר

כמו שאתם יודעים, החלק של המסיבה הוא אחד החלקים הכי כיפיים בחתונות. אם הקייטרינג או המקום שבו אתם מתחתנים לא מספקים שירותי בר, אתם יכולים לשכור שירות חיצוני. זה הזמן להחליט אם אתם מסתפקים בבר נייח, או רוצים גם בר אקטיבי ואיזה סוגי אלכוהול הכי חשוב לכם להגיש לאורחים. זכרו: אם המחיר של שדרוג הבר גבוה מדי, תמיד תוכלו לשדרג אותו בעצמכם באמצעות רכישת משקאות מחנויות יין או מהדיוטי פרי, אותם תבקשו מהברמנים להגיש בנוסף. רק אל תשכחו לברר את סוגיית הכשרות (אתם לא רוצים להיתקע עם המון אלכוהול שקניתם לשווא).

הכנות לחתונה (צילום: Shutterstock)

משימה 6: מעצבים הזמנה וממתגים את החתונה

סגרתם את עניין המקום, הלבוש, הצילום, המוזיקה והאוכל - ועכשיו הגיע הזמן לבשר לאורחים שלכם שהם מוזמנים לחתונה. אז מעבר להזמנת Save the Date (שמומלץ להפיץ אפילו בוואטספ כחצי שנה לפני החתונה), יש את כל הקטע הזה, של לעצב ולשלוח הזמנות פיזיות. לשמחתנו, יש לא מעט דרכים לסגור את הפינה הזו. אם ניחנתם בחוש יצירתי ומעט הבנה טכנית, תוכלו לעצב את ההזמנות בעצמכם ולהדפיס אותן בבית דפוס. פחות בקטע? אין בעיה, יש המון מעצבים גרפיים שיישמחו לקחת על עצמם את המשימה ולעצב לכם הזמנה מהממת. חלקם אפילו בנו אתרים שבהם תוכלו לעשות הכל אונליין, בלי לצאת מהבית. גם אם לא, לא נורא; אחרי שתקבלו את הקבצים המעוצבים תצטרכו לגשת לבית דפוס ולהדפיס את ההזמנות שלכם. לא לשכוח לבקש הדפסת ניסיון בהיקף מצומצם, לפני שהולכים על כל הקופה ומדפיסים מאות הזמנות.

לא לשכוח: ההזמנה חייבת לכלול את שמותיכם, תאריך, מיקום ושעת האירוע, מספרי טלפון/ אי-מייל לאישור הגעה ומפת הגעה לאולם, וכן הוראות מיוחדות (לדוגמה, אם החופה נערכת בחוץ בתקופה קרירה - להצטייד בלבוש חם, או אם מדובר בחתונה הפוכה). תוכלו להוסיף משפט משיר, ציטוט מהמקורות או כל רעיון אחר שמדבר אליכם. על המעטפה רשמו את שמות המוזמנים: אם הילדים כלולים בהזמנה, רשמו "לכבוד משפחת כהן". אם לא, כתבו "למשה וגילה כהן", ואם זו הזמנה אישית, רשמו במדויק את שם המוזמן. יחד עם ההזמנות תוכלו לעצב מוצרים נוספים תואמים, כגון כרטיסי הושבה, תפריטים, כרטיסי תודה וכדומה.

תכנון חתונה (צילום: Shutterstock)

משימה 7: דואגים לעיצוב האולם

חלק חשוב מהאווירה בחתונה שלכם, ייקבע באמצעות העיצוב של המקום בו אתם מתחתנים. יש גנים ואולמות שעובדים עם מעצב קבוע, ואחרים שמאפשרים לכם להביא מעצב חיצוני. אל תזלזלו בחשיבות העיצוב: עיצוב נכון ישדרג את המקום ויעניק לו מראה מיוחד ובלתי נשכח. בפגישה עם המעצב בקשו לראות תיק עבודות, ומצד שני ספקו לו כמה שיותר מידע על חתונתכם, עליכם ועל הסגנון שלכם. אם בחרתם בחתונת נושא (נגיד - בסגנון מקסיקני, בוהו שיק או כל דבר אחר) - זה בדיוק הזמן לציין זאת. אם אתם פחות בקטע - זה בסדר גמור; גם עיצוב מתוחכם בפשטותו יעשה את העבודה. אם אתם רוצים לחסוך, זכרו שנרות זולים יותר מפרחים.

הכנות לחתונה (צילום: Shutterstock)

איזה כיף! החתונה שלכם כבר כמעט מאורגנת לגמרי. נשארו עוד כמה פינות לסגור ואתם הופכים לבעל ואשה באופן רשמי. זה בדיוק הזמן להזכיר לעצמכם לקחת הכל בקלות ולנסות ליהנות גם מהדרך ליום הגדול. גם אם זו תקופה לחוצה, היא בכל זאת חד פעמית ומיוחדת וכדאי ליהנות ממנה כל עוד היא נמשכת. נתראה בפרק הבא!

הכנות לחתונה (צילום: Shutterstock)


כתבות נוספות שיעניינו אותך

חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים