טבעי שזה יפה: הכירו את מעצבת שמלות הכלה אור טוהר - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

טבעי שזה יפה: הכירו את מעצבת שמלות הכלה אור טוהר

שמלות נשפכות, קלילות ונוחות הן בדיוק מה שאת מחפשת? הצצה לקולקציה היפהפייה של אור טוהר שמגדירה מחדש את הביטוי "את הכי יפה כשנוח לך"

שמלות כלה

שמלת כלה - דגם יהודית של אור טוהר (צילום: רעות דגני)

לקחת בד ולהפוך אותו לבגד מותאם אישית זה כנראה משהו שנמצא עמוק ב-DNA של מעצבת שמלות הכלה אור טוהר. אור, בת למשפחה דרום אמריקאית, מכירה את עולם עיצוב האופנה מאז שהיא זוכרת את עצמה. סבא שלה היה חייט באורוגוואי ושתי הסבתות שלה תפרו ומכרו למחייתן וילונות ובגדים בהתאמה אישית.

אור טוהר שמלות כלה וערב - לכל הפרטים

כשאור נולדה היה זה לא מן הנמנע שהסבתות שלה יתפרו עבורה את הבגדים ובנערותה הבינה שהדרך היחידה למצוא בגדים שיתאימו בדיוק למידות גופה: חזה גדול ומותניים צרות – גזרה שנחשבה אז ללא ממש פרופורציונלית, היא לעצב ולתפור בעצמה.

שמלת כלה - דגם יהודית של אור טוהר (צילום: רעות דגני)

זו גם הסיבה שטוהר בוחרת להתאים וליצור לכל כלה בדיוק את השמלה שעליה היא חלמה ולהגשים לה את הפנטזיה, תוך כדי התאמה של הגזרה והבדים למבנה הגוף שלה ובעיקר לתחושה האישית שלה. "כמי שהתמודדה בנערותה עם מבנה גוף שלא בדיוק הוגדר כסטנדרטי, אני מבינה את הצורך ואת החשיבות שיש להתאמת השמלה למידות, לפרופורציות, למקומות שאותם אוהבים בגוף ורוצים להבליט ולאלו שרוצים להסתיר, ולא פחות חשוב -לנוחות", היא משתפת.

לאחר שירותה הצבאי החלה לעבוד כתופרת אצל מעצבת שמלות כלה וערב ובהמשך נרשמה ללימודי תדמיתנות וטכניקות תפירה מתקדמות בשנקר.

שמלת כלה - דגם יהודית של אור טוהר (צילום: רעות דגני)

"למרות שהעיסוק בעיצוב אופנה היה אצלנו בבית, רק כשהתחלתי להתנסות בזה בעצמי הבנתי כמה זמן ועבודה זה דורש, אבל בדיעבד זה גם מה שמשך אותי לתחום הזה", היא נזכרת. "סבתא שלי הייתה מורה וסבתא מדהימה. היא זו שעודדה אותי להמשיך, לא לפחד, לשנות כל הזמן, לנסות דברים חדשים ולא ללכת על בטוח, גם אם בסוף אאלץ לזרוק את הבדים ואת ההשקעה. התובנות האלו מלוות אותי עד היום ועל כך אני מודה לה".

לתחום עיצוב שמלות הכלה הגיעה טוהר כמעט במקרה: את לימודיה בשנקר היא סיימה כשהייתה בחודש התשיעי להריונה וכאם טרייה, האחריות לעצב שמלות כלה וערב קצת הבהילה אותה. "פחדתי שלא אצליח לקלוע לטעמן של הנשים, והרי מדובר ביום החשוב בחייהן", היא מסבירה. אבל התשוקה לעיצוב הייתה חזקה ממנה ולכן, לאחר לידת בנה השני ניצלה את חופשת הלידה כדי לעצב בגדי תינוקות שאותם מכרה בעיקר דרך האינטרנט.

שמלת כלה - דגם מיטל של אור טוהר (צילום: רעות דגני)

שמלת כלה - דגם מיטל של אור טוהר (צילום: רעות דגני)

התפנית הגיעה כאשר חברת ילדות שלה עמדה להינשא וביקשה ממנה לעצב לה את שמלת הכלה. "אני מודה שהתלבטתי וחששתי מאוד, אבל היא הפצירה בי והתוצאה הייתה הרבה מעבר למצופה, לפחות מבחינתי". בעקבות שמלת הכלה שעיצבה טוהר לחברתה, פנו אליה נשים נוספות ולאט לאט העסק פרח.

היום, מעצבת טוהר את שמלות הכלה שלה בסטודיו הקטן שהקימה מאחורי הבית שלה בגן יאשיה שבעמק חפר. "היה לי חשוב לשמור על תחושת הביתיות והאינטימיות שמאפיינת אותי ואת הקולקציה שלי, והקמת הסטודיו אצלי בחצר הייתה בחירה טבעית", היא משתפת.

שמלת כלה - דגם הופ של אור טוהר (צילום: באדיבות אור טוהר)

שואבת השראה מהטבע

את ההשראה לעיצובים שלה שואבת טוהר מהטבע. עונות השנה, השמיים, הים, העצים ובעלי החיים. כולם מהווים עבורה השראה ובאים לידי ביטוי בבדים הנשפכים ובתחרות העדינות שבהן היא משלבת במלאכת מחשבת פרפרים, פרחים, צדפים, פנינים, עלים, גבעולים ועוד.

"כשהתחלתי לתכנן את קולקציית האביב-קיץ החדשה שלי, חלמתי על בד מלא בפרפרי תחרה עדינים. לא מצאתי בד כזה בשום מקום, אז גזרתי מבדים אחרים 600 פרפרים ותפרתי אותם אחד אחד עד שקיבלתי את הבד שאותו דמיינתי. העבודה על השמלה הזו ארכה 150 שעות", היא מספרת.

שמלת כלה - דגם רעות של אור טוהר (צילום: רעות דגני)

מה שמאפיין את קולקציית שמלות הכלה של טוהר הוא הנוחות, תחושת השחרור והטבעיות שבאים לידי ביטוי באמצעות פליסה, פנינים, תחרות עדינות, בדי שיפון ושמלות מבד סטרצ'י נוח במיוחד. "אני פחות מתחברת למחוכים ולחצאיות טוטו נפוחות מאוד. שמלת כלה בעיניי היא סמל התום ולא תחפושת ולכן השמלות שלי הן נשפכות, קלילות ונוחות, אך גם מאוד מיוחדות", היא מספרת.

שמלת כלה - דגם סייסטה של אור טוהר (צילום: באדיבות אור טוהר)

שמלת כלה - דגם סייסטה של אור טוהר (צילום: באדיבות אור טוהר)

קשה היה לקבל מטוהר תשובה לשאלה מהו הדגם האהוב עליה ביותר, אבל היי, הצלחנו בסוף: "אני נקשרת לכל אחת מהשמלות שלי ואוהבת את כולן באותה מידה, אבל אם אני ממש חייבת לבחור אז עד היום אני אוהבת את השמלות הקצרות, באורך של כ-80 ס"מ, שחושפות את הסנדלים. גם אני התחתנתי בשמלה כזו. השמלות הקצרות נוחות, מחמיאות בעיקר לגבוהות, ויש בהן משהו כייפי ומגניב בסגנון הסיקסטיז כך שבעיניי הן הכי מתאימות לקיץ הישראלי".

שמלת כלה - דגם לילך של אור טוהר (צילום: באדיבות אור טוהר)

הטרנד שהיא הכי הייתה רוצה שיחלוף מהעולם, אם תהיתם, הוא טרנד שמלות הכלה שמשלבות חצאית וחולצת בטן.

את השמלות היפהפיות תוכלו למצוא בסטודיו של אור טוהר, המייסדים 19, גן יאשיה, עמק חפר, בתיאום מראש.

שמלת כלה - דגם עדי של אור טוהר (צילום: באדיבות אור טוהר)

שמלת כלה - דגם עדי של אור טוהר (צילום: באדיבות אור טוהר)

שמלת כלה - דגם עדי של אור טוהר (צילום: באדיבות אור טוהר)


כתבות נוספות שיעניינו אותך

בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס