היום שאחרי ההצעה: איך מתחילים לתכנן את החתונה? - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

היום שאחרי ההצעה: איך מתחילים לתכנן את החתונה?

החל מההודעה המרגשת להורים דרך בחירת האולם, השמלה והחליפה ועד להזמנת ירח הדבש. מדריך מתחתנים לוקח אתכם יד ביד ליום הגדול

המדריך לתכנון חתונה

ההצעה המיוחלת הגיע והופ נזרקתם עמוק לתוך ים של מושגים חדשים: נותני שירותים, טיפים, אלבום מעוצב, סידורי שולחנות, מנהל אירוע ועוד - ללא גלגל הצלה. אבל אל דאגה, מדריך מתחתנים שלב אחר שלב ייקח אתכם יד ביד מיום ההצעה עד ליום החתונה, כולל כל הימים שבאמצע.

באדיבות Shutterstock

לפני שנצא לדרך, יש לנו כמה דגשים חשובים: קודם כל, את, הכלה, לא צריכה לארגן חתונה לבד. כן, ארוסך צריך לעזור לך. אם יש קרובי משפחה שרוצים להיות מעורבים גם כן - תנו להם. בקיצור: "ביזור סמכויות" הוא ביטוי הקסם. בנוסף, תתפלאו - אבל אתם לא צריכים לשבור את כל חסכונותיכם כדי להתחתן ולא לקחת משכנתא. אירוע גרנדיוזי ומנקר עיניים זה סבבה והכל, אבל אתם עומדים לגלות שדווקא הפרטים הקטנים יהפכו את האירוע שלכם לייחודי - וגם, אתם יודעים, יש חיים אחרי החתונה. דבר אחרון: אתם עומדים מול תקופה מלחיצה. תרשו לעצמכם מדי פעם להתנתק מהכל ולא לדבר על סידורי החתונה. אחרי הכל, כל הסיפור אמור להיות גם כיפי.

נרגעתם? מעולה, זה הזמן להתחיל בתכנונים.

באדיבות Shutterstock

שלב 1: מפגש משפחות
אחרי שהודעתם להורים ולחברים שאתם מתחתנים, זה הזמן לערוך מפגש היכרות בין המשפחות (במידה ומפגש כזה עדיין לא קרה קודם). כדי ששני הצדדים ירגישו בנוח, כדאי לערוך את המפגש במקום נייטרלי, כמו הדירה שלכם או בית קפה שקט. במפגש, נסו להימנע מלהעלות את הנושא הכספי. אם אתם זקוקים לתמיכה כלכלית מההורים, בקשו אותה בנפרד ולא בסיטואציה הזו.

באדיבות Shutterstock

שלב 2: תכנון תקציבי
עוד לפני שאתם מרימים טלפון לספק אחד, חשוב מאוד לארגן את המסגרת התקציבית שלכם. נכון שהכי כיף לצאת ולחפש את שמלת הכלולות החלומית בלי לחשבן, אבל המטרה היא לאפשר לכם להתחתן בלי שתתחילו את החיים המשותפים בחוב. אז קחו לכם ערב פנוי, תבדקו אילו מקורות מימון עומדים לרשותכם ובנו לכם קובץ אקסל מסודר. חשוב לא לשכוח לקחת בחשבון גם את ההוצאות הקטנות-לכאורה כמו זר הפרחים של הכלה, הזוהרים שיחולקו ברחבה וכו'. מילה של אזהרה: אל תבנו על מתנות האורחים, כי הרבה פעמים הן לא מכסות את כל עלותו של האירוע.

באדיבות Shutterstock

שלב 3: בוחרים מועד ומגבשים רשימת מוזמנים ראשונית
אז עכשיו כשאתם יודעים כמה כסף יש לכם להוציא, זה הזמן לבחור את התקופה בה אתם רוצים להתחתן ולהבין, פחות או יותר, מה יהיה גודל האירוע שלכם. נסו לצמצם את הבחירה לחודש מועדף ואף למספר תאריכים אופציונליים מבחינתכם. אל תשכחו להתחשב במועדי בחינות באוניברסיטה, אורחים המגיעים מחו"ל וכו', או במילים אחרות: כדאי להתייעץ עם בני המשפחה הקרובה. בנוסף, אל תשכחו לבדוק חגים ומועדים בהם אסור לערוך חופות על פי היהדות. אחרי שנסגרתם על טווח זמנים, אפשר להתחיל לעבוד על רשימת המוזמנים הראשונית. כתבו את המוזמנים שהייתם רוצים להזמין ושאלו את ההורים את מי (בגדול) הם מתכננים להזמין. שימו לב למסגרת התקציבית שלכם ובדקו אם מספר המוזמנים "מתיישב" איתה (נסחו חישוב גס של כסף לראש, תוך תכלול של עלות משוערת למנה וגילום של כל שאר העלויות) זה בדיוק הרגע להירשם למועדון שלנו ולקבל קטלוג "מתחתנים" בחינם עד הבית, כדי לעשות סדר בראש ובבלאגן. אחרי כל זה, התחילו לאסוף כתובות ומספרי טלפון.

באדיבות Shutterstock

שלב 4: בוחרים מקום
אחרי שקיבלתם מושג לגבי כמות האורחים, המועד המועדף עליכם והתקציב העומד לרשותכם, תוכלו להתחיל לבחון את היצע האולמות והגנים הקיים באזור שבו בא לכם להינשא. כדי לחסוך התרוצציות מיותרות, כדאי להתחיל את התחקיר ברשת; היכנסו לאתרים של הלוקיישנים השונים שאתם בוחנים וגם לפורום "מתחתנים ברשת" כדי לקרוא חוות דעת ולקבל המלצות ממקור ראשון. הכי חשוב: בקשו המלצות מקרובים וחברים שהתחתנו במקומות הללו. אנחנו מציעים לצמצם בשלב הראשון את הרשימה ל-3 מקומות שתרצו לבדוק במציאות ורק אז לבוא לראות אותם. זכרו שלאירוע בקיץ מומלץ לשריין תאריך לפחות חצי שנה מראש אם לא יותר, אז לכו לראות את המקום רק כשאתם באמת סגורים על אזורי התאריכים שלכם. כשתגיע למקום, אל תשכחו לקבל את כל הפרטים, למשל: האם המקום מספק שירותי תאורה והגברה? האם יש קייטרינג ספציפי שהם עובדים איתו? האם המחיר למנה כולל סידורי בטחון? האם יש סדרני חניה? אם מדובר בגן: האם הוא מרוסס נגד יתושים? וכמובן: עד איזו שעה אפשר להמשיך לחגוג? אל תתביישו לרשום את כל המידע שתקבלו במחברת מסודרת. הוא יעזור לכם לקבל החלטה מושכלת.

צילום: שרית גופן

שלב 5: בוחרים קייטרינג ומתיישבים לטעימות
בחרתם מקום לאירוע? מזל טוב! זה בדיוק הזמן לפנות לנושא חשוב ממש: האוכל שיוגש בחתונה שלכם. מרבית אולמות וגני האירועים עובדים עם מספר ספקי קייטרינג קבועים - אבל חשוב לדעת שזה לא אומר שאתם מחויבים לשכור את שירותיהם. הדרך הנכונה לבחור את הקייטרינג שלכם היא לערוך סעודת טעימות כי למרות שהמאכלים נשמעים חלומיים בתפריט, בפועל ייתכן ותגלו שהם לא טעימים לכם. אל תתביישו לספר למנהל הקייטרינג על ההעדפות הגסטרונומיות שלכם ושל בני המשפחה. זה הזמן לציין את כל ה"חריגות" שצריך להתחשב בהן; צמחונים, טבעונים, רגישיות לגלוטן וכו' - ולבדוק מה האופציות. אם יש לכם ילדים בין המוזמנים, הגיעו עם הקייטרינג להסדר על תשלומי מנת ילדים, מאיזה גיל משלמים ומהו התשלום. אם תרצו תוכלו לבקש מנת ילדים מיוחדת, אפילו כולל הגשה.

צילום: שרית גופן

שלב 6: מתחילים להתרגש ולהשקיע בעצמנו!
למרות כל הלחץ והריצות אתם רוצים להגיע יפים, חטובים ורעננים לחתונה שלכם, נכון? תכלס, זו שאלה רטורית. השאלה האמיתית היא: איך עושים את זה? האמת היא, שאין פתרונות קסם. חצי שנה ומעלה לפני החתונה זה בדיוק הזמן לאמץ הרגלי תזונה נכונה (לא תזיק פגישה עם הדיאטנית של קופת החולים), להתחיל לבקר כמה פעמים בשבוע בחדר הכושר ולהתמיד. לא מספיק לכם? טיפולים קוסמטיים, הלבנת שיניים, טיפולי הסרת שיער, הסרת משקפיים בלייזר ועוד, יעניקו לכם את המראה הזוהר עליו תמיד חלמתם. זה הזמן להתחיל.

באדיבות Shutterstock

אז זהו, עכשיו קיבלתם מאיתנו את קצה החוט הראשון בסדרת ההכנות לחתונה. בפעם הבאה נספר לכם איך בוחרים שמלת כלה, מה צריך לדעת על עיצוב ההזמנות ונזכיר לכם את כל מה שצריך לעשות כדי להגיע לקו הסיום עם אירוע מתוקתק וחתן וכלה שמחים ומאושרים. עד אז - שמרו על עצמכם וקחו הכל בקלות.


כתבות נוספות שיעניינו אותך

בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר