כיצד לשמור על טבעות הנישואין נקיות ומנצנצות menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

כל הנוצץ זהב: איך תשמרי על טבעות יהלומים מבריקות?

הסודות הקטנים לשמירה על תכשיטים מנצנצים

תכשיטים ואקססוריז

בוחנת את היהלום שלי, מלמעלה נראה נוצץ אך בצדדים הוא קצת התלכלך. כמו כל טבעת מושקעת ששווה לא מעט, יש עליה אחריות שכוללת ניקיון. אז פעם אחת ניצלתי זאת. כיתתי רגליי היישר לבורסה, מחכה בתור, מצלמים אותי, מבקשים ת.ז וסיפור ארוך מאוד רק כדי להכנס.

באדיבות Shutterstock

אלכסנדרה דן, מנהלת חנות התכשיטים MAUBOUSSIN גילתה לי סוד, לא צריך לרוץ לחנות כדי לנקות את הטבעת שתהיה מנצנצת ובוהקת-עשי זאת בעצמך בבית.

באדיבות MAUBOUSSIN

 באדיבות MAUBOUSSIN

שלא כמו כסף, זהב אינו מפתח גימור מוכתם ועמום לאורך זמן. מסבירה דן. עם זאת, זהב עדיין יכול לצבור לכלוך בשימוש היומיומי. כדי לשחזר את הברק של טבעות יהלומים יקרות ערך, צמידים, שרשראות ותכשיטי זהב אחרים, ניתן לפעול בדרכים הבאות:  

ניקוי התכשיטים עם סבון כלים

  1. טפטפו כמה טיפות של נוזל לניקוי כלים לקערה או ספל עם מים חמימים (לא רותחים) וערבבו בעדינות. מי ברז רגילים יעבדו יספיקו, אך לקבלת תוצאות טובות יותר, ניתן להשתמש במי סודה. אין להשתמש במים רותחים, במיוחד אם התכשיטים מכילים אבנים יקרות ושבירות כמו אבני אופל, שיכולות להיסדק עקב שינויי טמפרטורה מהירים וקיצוניים.

  2. משרים את תכשיטי הזהב בתמיסה במשך כ- 15 דקות. בזמן ההשריה, המים החמים והסבון ימצאו את דרכם לתוך החריצים והסדקים, ויסירו את הלכלוך שקשה להסיר ביד.
    באדיבות Shutterstock

  3. הוציאו את התכשיטים ושפשפו אותם בעדינות עם מברשת שיניים. קרצפו כל תכשיט בנפרד, תוך תשומת לב מיוחדת לפינות נסתרות בהן לכלוך עלול להיות מוסתר. השתמשו במברשת רכה מאוד – כמה שיותר רכה יותר טוב. זיפים קשים יכולים לגרד את פני השטח של התכשיטים. אם התכשיטים מצופים זהב (בניגוד לזהב טהור),זיפים קשים במיוחד יכולים אפילו להסיר את שכבת הזהב לגמרי. מברשות מיוחדות שנועדו למטרה זו הן הטובות ביותר, אבל רוב המברשות הקטנות והרכות, (כמו למשל, מברשות גבה) גם יעבדו.באדיבות Shutterstock

  4. לאחר מכן, שטפו כל תכשיט במים זורמים חמים. שטיפה נוספת במים זורמים תעזור להסיר לכלוך שלא נתפס על המברשת. שוב, יש לוודא שהמים לא חמים מידי. אם שטיפת התכשיטים נעשית בכיור, וודאו ששמתם משהו שיחסום את פתח הניקוז. כך לא תאבדו בטעות את התכשיטים במידה והחליקו מהידיים. לחילופין, ניתן לשטוף את התכשיטים במסננת.

  5. לסיום, יבשו את התכשיטים עם מטלית רכה והניחו אותם לייבוש על מגבת באוויר הפתוח לפני שתענדו אותם שוב. אם התכשיטים עדיין רטובים, הם יהוו מלכודת לחות לעור, מה שיכול להוביל לגירוי.באדיבות Shutterstock

 שימוש במים רותחים

  1. כפי שצוין קודם, יש לדעת מתי ניקוי במים רותחים הוא מתאים. זהב טהור יכול להיות תחת הרתחה ללא בעיה. עם זאת, הרתחה של אבני חן עדינות (כמו אופל, פנינים, אלמוגים, ואבנים שקופות) יכולה ליצור בהן סדקים ולהרוס אותן. במיוחד אם התכשיטים בטמפרטורה קרירה לפני ההרתחה. רתיחה גם לא טובה עבור תכשיטים עם אבני חן מודבקות, כיוון שזה יכול לשחרר את הדבק. אם המטרה היא לנקות תכשיטי זהב טהור או תכשיטי זהב עם אבני חן "חזקות" (כמו יהלומים), ניקוי במים רותחים היא בחירה מצוינת.באדיבות Shutterstock

  2. אין צורך להרתיח הרבה מים כדי "להטביע" את כל התכשיטים. ניתן להרתיח אותם בסיר קטן על הגז או בכלי אחר שלא יינזק מהמים (כמו ספל, קערת פיירקס או מתכת). חשוב לוודא שהתכשיטים לא ממוקמים זה על זה כי המים צריכים להיות מסוגלים להגיע לכל תכשיט. לכן דאגו שהכלי בגודל המתאים.

  3. מחכים שהמים יתקררו. כאשר ניתן להכניס את הידיים למים, זה הזמן להסיר את התכשיטים. קרצפו כל תכשיט עם מברשת רכה, ולאחר מכן ייבשו אותם על מגבת רכה והניחו לייבוש מלא באוויר הפתוח.

אל תיבהלו אם המים נראים מלוכלכים - זה סימן טוב! כשהמים הרותחים משחררים את הלכלוך שהצטבר על התכשיטים, זה יכול לצוף אל פני השטח של המים. המראה של המים המלוכלכים, מבטיח תכשיטים נקיים!

באדיבות Shutterstock

באדיבות Shutterstock

 ניקוי תכשיטים עם משחת שיניים 

  1. ערבבו כמות קטנה של משחת שיניים עם מים (על כל סנטימטר של משחת שיניים בקערה או בכף היד, מערבבים כף או שתיים של מים כדי ליצור את המשחה). משחת השיניים היא טובה להסרת הלכלוך שהצטבר על תכשיטי הזהב מבלי לשרוט אותם. שיטת ניקוי זו אינה שוחקת את התכשיטים ולכן ניתן להשתמש בה בתדירות גבוהה, לניקוי מהיר או כאשר אין גישה לחומרי ניקוי אחרים.באדיבות Shutterstock

  2. שפשפו בעדינות את התערובת של משחת השיניים באמצעות מברשת שיניים בעלת זיפים רכים. אם מופיעות שריטות על התכשיטים, זה כנראה בגלל מברשת השיניים ולא המשחה. השתמשו במברשת רכה ככל האפשר. לחלופין, אפשר פשוט לשפשף עם משחת שיניים ללא דילול במים. אך בשיטה זו יכול להיות קשה יותר לנקות מתוך סדקים קטנים בתכשיטים.

  3. לסיום, שטפו ביסודיות את התכשיטים על מנת להסיר את כל הלכלוך שהצטבר.

בהצלחה!

 

קרדיט:

MAUBOUSSIN צילום יח"צ

Shutterstock

 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה