צילומי trash the dress מגיעים אלינו מחו"ל menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

הרוסה על השמלה

תופעת TRASH THE DRESS מגיעה לישראל

צילום אירועים

כשחברה שאלה אותי אם שמעתי על הטרנד הזה, חשבתי שזו בדיחה. אך מסתבר שיש דבר כזה: "טקס השחתת שמלות כלה" או בלעז, זה נשמע תמיד יותר סקסי: TRASH THE DRESSצילום: יניב סופר                                                                        

את הטרנד החל צלם מקצועי בשם ג'ון מייקל קופר בשנת 2001 בלאס וגאס, כשצילום שלו של שמלת כלה עולה בלהבות, בעוד הכלה לבושה בה, הפך לאייקוני.

את השחתת השמלה, יש כלות שעורכות לפני נישואיהן ויש גם כאלה שעורכות אותו לאחר גירושיהן ...החוק המרכזי במשחק הזה : אין חוקים. יש מגוון עצום של וורסיות לדבר הזה וכמספר החתונות-הרעיונות-הצלמים, כך מספר האפשרויות.
צילום: יניב סופר

לפני 3 שנים ייבא את הרעיון לארץ יניב סופר, צלם צעיר ובעל ניסיון ומוניטין. הרעיון קסם לו פשוט מהמקום של אמן יוצר, מהרצון לחדש, לגוון, להכניס עוד תבלינים לתעשיית החתונות בכלל וצילומי חתונות בפרט.
אורטל ויוסי לביא. צילום: יניב סופר

כשיניב התוודע לעניין לראשונה בשיטוטיו בחו"ל, הוא נפעם לגלות את הרמה הגבוהה והרצינות שאנשי המקצוע עסקו בפיצוח ופיתוח הטרנד הזה, החל מרעיונות הצילום ועד לשימוש בציוד, באפקטים ובלוקיישנים. מדובר בתחרויות חוצות יבשות, בין צלמים מהשורה הראשונה, כשזו אחת מהקטגוריות האהובות על צלמים, בשל היכולת האין סופית לבימוי סצנות כיד הדימיון הטובה: צילומים בבתי קברות, במוסכים, מתחת למים, באתרי בניה, בערום, במכונות לשטיפת מכוניות, טרקטורונים, עם דולפינים, באכילת המבורגר נוטף ושמנוני, עם החיות שלכם מהבית....מה שתבקשו.
סימן השאלה הגדול של יניב, היה בעצם, איך "מעברתים" את הרעיון, או בקיצור, איך מציעים לכלה להרוס, להחריב ולרטש את שמלת הכלולות שלה ולשלם על זה. והרבה!
צילום: יניב סופר

הפעם הראשונה שהעז להציע את צילומי ה TRASH הייתה לזוג פוטוגני, שסיפר על כוונתו להיפרד שבוע לפני החתונה ולשוב ולהיפגש רק בערב החתונה. בתחילה, הם היו די מזועזעים מהרעיון ודחו אותו, אבל בסופו של דבר-הסכימו. כשמאוחר יותר, העלה את התמונות לפייסבוק הדבר גרר אחריו הרבה הדים ותגובות וצבר תאוצה.  כיום, הפניות כבר זורמות והוא זוכה לטוס למקומות אקזוטיים בעולם דוגמת מונקו, מרוקו, תאילנד ועוד, בכדי לצלם צילומי TRASH וזוכה להכרה, לפריחה ולעדנה מחודשת למקצוע.

את הטראש עכשיו, בגרסתו המשוכללת, מצלמים בד"כ, כמה ימים לפני החתונה ואז בעצם, רוכשים שמלות דומות או אחת לאירוע החתונה ואת השנייה, הזולה ביניהן, לצילומים.
צילום: ג'ון מייקל קופר

כמו תמיד, הכל מתחיל ונגמר בתקציב הן מבחינת ההשקעה בשמלה וכלה בעניין הלוקיישן וההשקעה בצילומים. עלות סט צילומי TRASH מתחילה ב 3,500 ₪ ויכולה להגיע לסכומים לא מבוטלים עם הפנטזיות הפרועות ביותר שלכם.

עכשיו, כשהטרנד כבר קיים בנוף החתונות הישראלי והוא הולך וצובר קהל מעריצים, ניתן לזהות ולאפיין את הזוגות המאמצים אותו ואין ספק שזה לא מתאים לכל זוג: חייבים לבוא עם GOOD VIBE להיות עם ראש פתוח, יכולת להשתחרר מול המצלמה, כדי להפיק את המקסימום מיום צילומים שכזה. צעירים בגילאי 26-36 שמאוד אוהבים להצטלם, כיוון שהצילומים עצמם מאוד קטלוגיים, לא מסוג הצילומים שמדביקים באלבום ומסתכלים עליהם פעם בעשור (במקרה הטוב), אלא צילומים שממסגרים, תולים ומציגים לראווה, לפעמים אפילו מוסיפים צילומי קליפ.

אורטל ויוסי לביא הם זוג כזה. לאורטל לא היה חשוב להשקיע את כל מירצה במציאת השמלה האולטימטיבית (כמו לרובנו), היא החליטה שאת ה"אקסטרה" חשוב לה להשקיע בחוויה ובמזכרת שאחרי, "היה לנו ברור שהחתונה היא אירוע בן 4 שעות שמסתיים עוד לפני שאתה מרגיש שהוא החל ולכן לנו היה חשוב לתעד אותו כך שיהיה סיפור עסיסי לספר לילדים. כך גם הרווחנו עוד יום מרגש, לפחות כמו החתונה, שכלל שוב סשן של איפור, שיער, שמלה - הכל מהתחלה, אבל בלי הלחץ שמתקשר לחתונה, זה פשוט היה יום שנזכור כל החיים, כיום משמעותי."

הנושאים ליום הצילומים משתנים, לפעמים הרעיון יהיה של בני הזוג מפאן אישי משמעותי מחייהם המשותפים, כמו שיתוף החיות שהם מגדלים, או סוג אוכל שהם אוהבים במיוחד. וזה יכול להגיע מכיוון הצלם שיש לו פנטזיה אומנותית להגשים והיא תתלבש ככפפה ליד של הזוג שמולו, כמו שהיה במקרה של יוסי ואורטל. יניב הציע סט איגרוף והם הלכו עם הרעיון עד הסוף. "התוצאה מדהימה, קיבלנו עליה המון תגובות, גם מאנשים שאנחנו לא מכירים. והחוויה שחווינו, הורידה הרבה לחץ ועומס מיום החתונה, גם פיסית וגם רגשית. לא הגענו שעות לפני לצילומים, ידענו שיש לנו עוד יום שהוא לצילומים וזה עשה לנו רק טוב".

טרנד ה"טראש" הוא טרנד החתונות החם השנה, זה ה-SHOW עכשיו! שלא לאמר  SHOW-OFF

 

 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל