איך בוחרים צלם וידאו - המדריך לתכנון חתונה - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

איך בוחרים צלם וידאו

המדריך המלא לבחירת צלם הווידאו

המדריך לתכנון חתונה

רוב הזוגות בוחרים להנציח את חתונתם על גבי סרט. זוהי התזכורת החיה ביותר מהערב הגדול, המאפשרת הצצה בדיעבד לרגעים קסומים, שבהם הייתם באופוריה ובטח לא שמתם לב לכל הפרטים הקטנים. המדריך המלא לצילום וידאו 

רובנו לא כוכבי טלוויזיה ביומיום, ואיננו מורגלים שמתעדים כל צעד וצעד שלנו. ובכל זאת, ביום החתונה, למשך כמה שעות רצופות - יעשו עלינו סרט, שימחיש בצורה חיה ככל האפשר את האירוע ויעזור לנו להיזכר ברגעים היפים. איך בוחרים את האיש שינציח את היום הגדול בחיינו?
פגישה אישית – אחרי שקיבלתם המלצות, סיננתם שמות וקבעתם פגישות, הדרך הטובה ביותר לבדוק אם אתם מתחברים אל הצלם היא לשבת אצלו בסטודיו ולצפות בעבודות שלו, כדי להתרשם ממנו אישית ובמקביל לקבל מושג על סגנון הצילום המאפיין אותו.
הקשר בין הצלמים – צלמי הווידאו ממליצים לא להפריד את הווידאו מהסטילס. מבחינה מקצועית, הם מעדיפים לעבוד עם צלם סטילס שמכיר את דרך עבודתם ויודע היכן הם מתמקמים בעמדת צילום נוחה. אם שכרתם צלמי וידאו וסטילס בנפרד, דאגו לערוך ביניהם היכרות קצרה לפני האירוע כדי שיוכלו להיות מתואמים. להפרדה יש יתרון – אתם מוגבלים פחות, ולכל אחד מהתפקידים תוכלו לבחור בדיוק את הצלם שאתם רוצים.
צילום ההכנות והאירוע – צלם הווידאו יכול לעבוד במקביל לצלם הסטילס מתחילת ההכנות – גם ההתארגנות שלכם (איפור, שיער וכו', וצילומי לוקיישן כמובן), וגם ההתארגנות במקום האירוע (צילום שלב העיצוב, קייטרינג והמטבח), חומרים מעניינים לשילוב בסרט החתונה. אם מתוכננים הופעה, מצגת, סרט, נאום, שיר וכדומה במהלך האירוע, יש ליידע את הצלם מראש ולסכם על דרך עריכתם בסרט.
הצלם והאורחים - הצלם צריך להיות שקוף לאורחים ולא לביים אותם. עליו להשתלב בהם כאילו היה אורח בעצמו, לבלוט כמה שפחות ולדאוג שהאווירה תהיה טובה ולא מלחיצה.
כמה מצלמות - כמות המצלמות תלויה על פי רוב בכמות האורחים - עד 350 (ויש שיאמרו 500) אורחים מספיקה מצלמת וידאו אחת. אם מתוכנן מופע של זמר או להקה, רצוי לצלם בשתי מצלמות.
עלויות - כדאי לבדוק את ההצעה שקיבלתם, גם כשזו חבילה. מחיר החבילה עשוי להישמע זול יותר מאשר שכירת צלמים בנפרד, אולם לעתים, כאשר קוראים את האותיות הקטנות, מתברר שיש "אקסטרות" שאינן כלולות בחבילה עליהן נגבה תשלום נוסף. בדרך כלל, מדובר בדברים די בסיסיים שבלעדיהם מתקבלת חבילת צילום חסרה. לכן כדאי לצאת מנקודת הנחה שתצטרכו אקסטרות, ולסגור על מחירן מראש. לזוגות שתקציבם מוגבל, לא כדאי לוותר על צילום הווידאו, אלא להשהות בינתיים את עריכת הסרט, וכך לצמצם את העלות.
עריכה - צלם וידאו צריך לחשוב עריכה, לתת לאירוע לעבור ברמת סיפור. בקשו מהצלם להיות בכל מקום ולספר את הסיפור של האירוע – מלצרים עובדים, אנשים יושבים וצוחקים, את הבר ופינות הישיבה. אחרי האירוע ולקראת עריכת הסרט, הביאו לצלם/ לעורך את המוזיקה שתרצו לשלב בסרט. בשלב העריכה הופך חומר הגלם שצולם באירוע לסרט בן כ-40 דקות, שמטרתו להציג את הרגעים הגדולים של הערב. כדאי שהצלם יהיה גם העורך, משום שנכח באירוע והרגיש את מהלך הערב לא פחות מכם. יש צלמים/ עורכים המשתפים את הזוג בעריכה. אם אתם עורכי וידאו חובבים או מקצוענים, תוכלו להסתפק בצילום ללא עריכה ולעשות זאת בעצמכם.

וידאו
אמון - בחרתם בצלם שאתם סומכים עליו, תנו לו לעבוד. אל תילחצו, תיהנו מהאירוע ואל תתערבו בעבודתו, כדי שהוא כבעל מקצוע יוכל להגיע לתוצאה הטובה ביותר.
tipbox
 
הפן הטכני
ישנם כמה משתנים טכניים שחשוב לדעת ולבדוק:
פורמט צילום
– פורמט 16:9 הוא פורמט רחב ש"רואה" כמו העין האנושית. כשמצלמים במצלמת 16:9 מתקבלת תמונה טבעית מבחינת זווית הראייה, זאת בניגוד לפורמט 4:3 הישן. פורמט 4:3 דומה לזה של הטלוויזיות הישנות, ואילו פורמט 16:9 הוא כמו זה של מסכי LCD רחבים.
סוג המצלמה – מצלמות Full Broadcast מאפשרות איכות שידור מלאה, כמו בטלוויזיה. כך מתקבלת חדות עומק שדה מלאה, צבעים טבעיים לחלוטין, לא מגורענים ולא מעוותים, נקיים יותר. זה דומה להבדל שבין איכות טלוויזיה של פעם לבין סרט קולנוע שצולם על פילם.
תאורה – התאורה אינה בשליטתו של צלם הווידאו, אך בהחלט משפיעה על התוצאות שהוא מספק. תאורה בלֶדים, שמקובלת היום בגני אירועים רבים מפני שהיא חסכונית מאוד, היא ידידותית לסביבה אבל לא לסרט הווידאו. את חופה התאורנים אוהבים להאיר מלמטה, תאורה שגורמת לפנים להיראות נפוחות ומאוד לא מחמיאה. צריך להשתמש בתאורה פרונטלית, ולבקש תאורה נכונה שתמלא את כל החופה ברמה של תאורת פנים. צריך לתת תאורה רוויה, כדי שמצלמות הסטילס והווידאו לא יאבדו עומק שדה. גם גוון התאורה משפיע על איכות הצילום: אור אדום או כחול פחות טובים לאיכות הצילום. מומלץ לבקש להוריד את האדום והכחול לרמה של 70% ולהוסיף יותר לבן, צהוב, קצת ירוק ומעט ורוד. את כל הדברים האלה יש לסכם מראש עם התאורנים מטעם הגן, ולהחליט עד כמה אתם רוצים להתפשר על איכות הצילום לטובת עיצוב האירוע.
סאונד – דאגו לכך שבזמן האירוע צלם הווידאו מתחבר בעזרת סאונד אלחוטי ישירות למערכת ההגברה. בנוסף, חשוב לדעת שהחוק החדש המגביל את עוצמת הרעש בחתונה ל-75 דציבלים לעומת 95 דציבלים, משפיע על איכות הסאונד בסרט – ולא לטובה. זאת מאחר שכדי להתמודד עם המגבלה, הדי.ג'יי מבצע שינויים טכניים שגורמים לדיסטורשיין, שהקהל אמנם אינו מרגיש, אבל בסרט מתקבל סאונד מתכתי ללא עומק. הפתרון הוא הלבשת השיר המקורי על הסרט בעריכה, כשחומר הגלם נשאר כמו שהוא.
המוצר המוגמר - נהוג לקבל מצלם הווידאו את הסרט באורך מלא וכן סרט תקציר. בנוסף כדאי לבקש את הקלטת המקורית עליה צולם חומר הגלם. סרט החתונה לרוב מוגש כדיסק הכולל תפריט שמחלק את האירוע לפרקים, שבהם ניתן לצפות לפי בחירה (למשל פרק החופה ופרק ההכנות של הכלה). ישנו גם מעין קליפ פרומו לאירוע שכולל את ההכנות, צילומי החוץ, תקציר החופה ותקציר ריקודים.
בעריכת הסרט נעזרים גם באפקטים, אך מה שחשוב הוא הזיכרון המצולם ומה שהיה שם באמת, ופחות העריכה והאפקטים. התקציר יכול להיות מגוון בסגנונו. קליפים עם אפקטים לצד קטעים הלקוחים מהסרט המקורי, שימוש בקטעי מוזיקה מהחתונה ובשירים הייחודיים לקליפ.
אם יש לכם בקשות מיוחדות, העלו אותן בפני הצלם בטרם העריכה. אל תתביישו להחזיר את הסרט לתיקונים עד שתהיו מרוצים ממנו לחלוטין. זיכרו שעריכת סרט מחומר גלם של שתי מצלמות תימשך זמן רב יותר. אם ויתרתם על עריכה, המסירה צריכה להיות תוך ימים ספורים. זמן מסירה סביר, כולל עריכה, הוא עד חודש.
ניתן לאפשר לאורחים לצפות בסרט מבלי להזמין את כולם אליכם הביתה: במהלך האירוע מועבר דף קשר שבו האורחים כותבים את כתובת האי-מייל שלהם. הצלמים מעלים את הסרט או חלק ממנו לאינטרנט, ושולחים קישור באי-מייל לכל המוזמנים.
 איך בוחרים צלם וידאו, המדריך לתכנון חתונה, 2
החוזה
כדאי שכל הסיכומים שהגעתם אליהם עם הצלם יהיו כתובים וחתומים.
התוצר הסופי – מה תקבלו (סרט ארוך, קצר וחומר גלם), בכמה עותקים ומהו מועד המסירה.
גיבוי - הצלם מגיע עם מצלמה רזרבית, לכל מקרה. למקרה של מחלה יש צלם מחליף זמין. בנוסף, חשוב שהצלם יגבה את סרט החתונה על גבי די.וי.די נוסף.
שעות עבודה – לוודא שהצלם נשאר עד סוף האירוע והדבר אינו כרוך בתוספת תשלום. בנוסף כדאי לסכם את שעת ההתחלה (רצוי בשעת ההכנות של הכלה).
ביטוח - הביטוח נועד להגן עליכם מפני מקרה שבו הצילום נפגם או נהרס. בידקו שלצלם יש ביטוח. זוהי חובה ואין כמעט צלם שיוותר על כך.
תוספות - הוספת צלם שני (או שלישי) תאפשר תיעוד מקיף יותר של האירוע, אבל גם תעלה יותר. לכן כדאי לדעת מראש מה אתם רוצים, כי זה עלול לנגוס נתח מכובד למדי מעוגת התקציב שלכם. הדבר נכון גם לגבי הוספת מצלמת רחף. אם אתם רוצים לשלב בסרט חומרים ישנים שברשותכם, הכניסו זאת לחוזה.
 
סרט דוקומנטרי
אפשר להסתפק בצילום וידאו סטנדרטי, ואפשר גם להשקיע בסרט דוקומנטרי אמיתי: עם נרטיב ברור, עם הפקה יצירתית, עם פסקול שנבחר על ידי יועץ מוזיקלי ועם איכויות של תמונה וסאונד הדומות לאלה של סרט המוקרן בטלוויזיה. לשם כך, הצלמים יצלמו אתכם גם בתקופה שלפני האירוע, יאספו קטעי וידאו ביתי שצילמתם בעבר (אם אתם רוצים להתכונן לאפשרות הזו, החלו לתעד את עצמכם לפחות מרגע הצעת הנישואים). ניתן לשלב גם קריינות וראיונות איתכם ועם חברים וקרובים.


כתבות נוספות שיעניינו אותך

צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות