לא כולל בריאות - הפקת אירוע - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

לא כולל בריאות

חייבים אירוע נקי ומצוחצח? בדקו בעצמכם

הפקת אירוע

לא צריך להיות "חולי ניקיון", כדי לצפות שהאירוע לו חיכיתם כל חייכם יתקיים במקום נקי ובטוח תברואתית. במחיר של מאות שקלים למנה, ראוי שאורחינו יקבלו אוכל טוב, מרשים ובעיקר – נקי ובטוח. אולם עובדים בשכר נמוך, לחץ וניסיונות להגדיל רווחים מצד בעלי האולמות, עלולים לשבש את ציפיותיכם. אל תסמכו על המזל. בדקו בעצמכם.

כבר לא תמימים

בשנת 2017 בתוכנית 'הכל כלול' שבערוץ עשר, התחזו תחקירני התוכנית למלצרים בגני האירועים המצליחים בישראל בשעתו. הם צוידו במצלמות נסתרות ותיעדו את המתרחש מאחורי הקלעים, במקום בו נרקחות המנות המפוארות המוגשות לשולחן. התוצאה בחלק מהאולמות היתה מזעזעת. לכלוך וזוהמה במטבחים, סיגריות זרוקות, אוכל שפג תוקפו, מזון בכיור, אחסון מזון בטמפרטורות גבוהות, מקקים ועוד. אחרי התחקיר המטלטל הזה, פורסמו לאורך השנים תחקירים נוספים, והתוצאות – לא משהו. אמונם של המתחתנים הופר והוחלף בחשדנות. מוצדקת. הזרקור של הזוגות הנישאים הוצב במקום בסידורי הפרחים – במקומות הנסתרים.

לא מתביישים

נאווה ואסף אלטיד מרחובות החליטו שלא יינשאו במקום שלא יאפשר להם לבצע את הבדיקות הנחוצות להם כדי להיות רגועים.

הם נפגשו עם נציגי האולם והודיעו להם כי הניקיון חשוב להם מכל. הם לא מוכנים לפרט, אבל מספרים שהיו נציגים בשני אולמות שבדקו, שהתחמקו מלשתף פעולה. נאווה ואסף ויתרו אך המשיכו בחיפושיהם הנחושים. "אני רק חושבת על מצב שבו אורח היה נכנס לשירותים והם היו מלוכלכים, או אורח שחטף קלקול קיבה וברור לי לגמרי שפשוט אסור לוותר על הבדיקות האלה לפני שסוגרים גן אירועים", אומרת נאווה. ובני הזוג אלטיד, בדקו גם בדקו.

לא כולל בריאות, הפקת אירוע, 1

בודקים כל פינה

ראשית, חשוב לבקר באולם בשעות שונות. "אני מודה שחיפשנו להתקיל אותם", משתף אסף. הוא ונאווה הגיעו לשלושת גני האירועים בהם חפצו להתחתן גם בבוקר וגם בשעות הלילה כדי להתרשם מהמראה הכללי ומהסביבה. הם חיפשו ניירות זרוקים על הרצפה, שאריות של אוכל. שולחנות מלוכלכים. "אם לא ניקו את הרצפה מאלכוהול שנשפך תוך כדי ריקודים, או אם על יד השולחנות היה אוכל שנפל ונשאר שם – פסלנו את האולם", אסף מספר.

במקביל, הם לא התעצלו ויצרו קשר באמצעות רשתות חברתיות עם אנשים שחגגו באולם, ובדקו ממש מה היתה שביעות הרצון מרמת התחזוקה והניקיון שבמקום. כשנחה דעתם, המשיכו לבדוק.

הם דרשו, והצליחו, להיכנס למטבחים. "רצינו אוכל איכותי, ואוכל איכותי מתחיל בהיגיינה", גורסת נאווה. אסף מוסיף בחצי חיוך, שבביקורים שלהם בשעות השונות באולמות, הם חמקו אל תוך המטבחים גם בלי הזמנה והציצו לתוכם.

גם השירותים לא הופקרו. וידאו כי יש סבון לרחיצת ידיים, ניירות טואלט, תאים נקיים ואסלות מבהיקות. "שירותים מעידים הרבה על המקום. אם הם מלוכלכים או לא מתוחזקים, הגיוני שזה קורה גם במקומות אחרים באולם", הם טוענים. בני הזוג הגדילו לעשות וספרו את תאי השירותים ביחס לכמות המוזמנים אותם תכננו להזמין, כיוון שאם תהיה תפוסה גדולה מדי, יהיה פוטנציאל לחוסר היגיינה.

אם הייתם במתח, נספר לכם שאף אורח לא קיבל קלקול קיבה בחתונה של נאווה ואסף, ולא נרשמו אירועים חריגים.

אולם, למרות שאנו מאמינים שרוב גני האירועים מקפידים על תחזוקה והיגיינה, ודאי בימי קורונה אלו, עדיף להימנע ממצבים לא נעימים ואפילו קשים הכרוכים באולם בעל רמת היגיינה נמוכה ולא לוותר על הבדיקות אותן ביצעו נאווה ואסף.


כתבות נוספות שיעניינו אותך

מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים