חתונה בבית כנסת זו לא ברירת מחדל - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

חתונה בבית כנסת זו לא ברירת מחדל

על כל מה שקורה בעולם האירועים בעקבות נגיף הקורונה אין באמת צורך להרחיב, הוא עבר ועודנו עובר שינוי קיצוני וכרגע, מכריח אותנו לקיים אירועים אינטימיים וקטנים. הנה כמה בתי כנסת שיהפכו את האירוע הבוטיקי שלכם לבלתי נשכח

מקום לחגוג

בית הכנסת אוהל מועד, תל אביב

לתומר שניצר, מפעיל האירועים בבית הכנסת קילומטראז' גבוה בתחום האירועים. הוא חיפש משהו שירגש אותו, שיחזיר את הקסם לחתונה ומצא אותו בבית הכנסת אוהל מועד בתל אביב. "השקעתי הרבה כסף במקום הזה כי אני מבין את גודל הפוטנציאל שלו. המבנה הזה מרתק, הוא הוקם לפני מאה שנה באדריכלות מקסימה שמזכירה את רומא. הוא היה המבנה הכי גבוה ברוטשילד פעם, ראו אותו מכל עבר. היום, הוא מוסתר וחבוי, הוא עצר בזמן בין המגדלים ומי שלא מגיע במיוחד לא יוכל לראות איזו עבודה מדהימה עשו בפנים".

תקרת בית הכנסת מגיעה לגובה של 15 מ', וארבעה רבעי עיגול מתקמרים כלפי מרכז המבנה. במרכז התקרה יש כיפה יפייפיה ולה 15 מדרגות כלפי הרקיע, המקבילות ל-15 המדרגות שהיו בבית המקדש עליהן היו עומדים הלוויים ושרים את שיר המעלות. מדרגות אלה הן סמל לתפילה שעולה לשמיים, מכיוון שמרכז הכיפה שקוף וניתן לראות דרכו את השמיים. את הוויזטראז'ים המרהיבים במקום, אגב, יצר השמש הראשון של בית הכנסת, שהיה אומן בתחום.

אז כן, גם בית הכנסת משתדל לשרוד בתקופת הקורונה, ומציע דיל לזוגות שלא רוצים לפספס את התאריך המקורי שסגרו לפני כמה חודשים, בעיקר כי ברמה ההלכתית, ממליצים שלא לעשות כן. "עם חלל ראוי ומרגש שמתחבר לשורשים, לוקיישן מדהים והרבה מאוד קסם, אנחנו מפיקים את חתונת החלומות" מסביר שניצר. הדיל כולל בר אלכוהולי, חופה מעוצבת, תאורה, הגברה, חניה, רישום ברבנות אם רוצים ויש גם אופציה לשדרוג ולקבלת כיפות ממותגות, הכל במסגרת מגבלות משרד הבריאות.

במקום אין שולחנות ישיבה מסורתיים והחתונה תיערך בסגנון מינגלינג ותוך כדי להנות מבריזה קסומה, שקט, ומהמדרגות הגבוהות המפורסמות של בית הכנסת.

בית הכנסת שער ישוב. צילום: דוד זוהראולי לא מה שתככנתם אבל תודו שזו כניסה מרשימה. שער ישוב אשדוד. צילום דוד זוהר

בית הכנסת שער ישוב, אשדוד

המרכז הרוחני שער יישוב נבנה על שם 73 הרוגי המסוקים והפך לאחד מבתי הכנסת היפים והמרשימים בעיר אשדוד. בית הכנסת ממוקם בתוך פארק, גן ציבורי, כך שישנו חלל פנימי ושטח פתוח ללא חומה. בית הכנסת עורך חתונות במסגרת מגבלות הקורונה, והוא מצוייד לכל תרחיש: יש קייטרינג, מטבחים, שולחנות וכסאות, מקררים וכל מה שצריך. אפשר וגם רצוי לערוך מסיבת חתונה במקום עם כל הציוד הנדרש.

בית הכנסת מעוצב בצורה יחודית ויפייפיה, על הקיר המזרחי, סביב להיכל, מצוירת "קריעת ים סוף", מזכוכית וצבעי מים. בתקרה, שלושה ויטראז'ים עגולים בנושאים שונים: בריאת העולם, שבעת המינים וחגים.על מעקה עזרת הנשים קיים ויטראז' נוסף, עם הכיתוב "אשת חיל מי ימצא" אך דוד זוהר, הגבאי, הגזבר ובעל קורא בבית הכנסת מעיד בקול גדול ש"אין כמו מראה העיניים".

בית הכנסת הקדום, סוסיא

סוסיא הוא ישוב עתיק מתקופת התלמוד הממוקם בדרום הר חברון. ביישוב בית כנסת שהשתמר, חלקו היה קבור ונחשף רק בתחילת שנות ה70. כיום, האתר פתוח לקהל הרחב, בימים כתיקונם גם לתיירים והוא עורך אירועים כמו בר מצוות, וחתונות. בעבר, היה בית הכנסת המפואר הזה בעל רצפת פסיפס יפה, ומכוסה בגג רעפים.

במסגרת החפירות הארכיאולוגיות, נמצאה על יד בית הכנסת אבן גולן גדולה, שבאמצעות הזזתה כך שתחסום את הפתח, יכלו התושבים להתבצר בבית הכנסת, שמתוכו היתה מערת מילוט לתוך אזור אחר בעיר, המאפשר כניסה ויציאה במצב של במצור. אחד האלמנטים החשובים בעיר הוא מערכת משוכללת מאוד של אגירת מים, שבורות המים שלה פעילים עד היום. לפני כמה עשורים הוקם כשני ק"מ מהעיר העתיקה הישוב הקהילתי סוסיא, ובית ספר שדה הנמצא בישוב לקח את האתר תחת חסותו.

בית הכנסת בסוסיא. צילום: רוני ציון פלזנשטיין

חתונה אינטימית ומרגשת בסוסיא. צילום: רוני ציון פלזנשטיין

נדב אברהמוב, מנהל אתר סוסיא הקדומה מספר כי בתקופה האחרונה האירועים אמנם פחתו מאוד, אך מצד שני בגלל שיש לא מעט אולמות סגורים, דווקא פונים לבית הכנסת הקדום שנמצא בשטח פתוח.

"החתונות שאנחנו עורכים מתקיימות בבית הכנסת העתיק, מתחת לעמודים היפים והמרשימים כל כך. בכניסה לאתר יש שטח ענק, בו ניתן לקיים את ארוחת הערב החגיגית שלאחר החופה, אנחנו מפרידים את האנשים לקפסולות של 20 אנשים וחלק אף יכולים לאכול בתוך שטח מקורה, הכל במסגרת מגבלות משרד הבריאות כמובן".

במקום יש אפשרות לריקודים כמובן, על אף שאברהמוב מציין כי קיים קושי בלאכוף את הקרבה שמתרחשת בזמן הריקודים. הוא מוסיף שכל זוג יכול להביא רב משלו, קייטרינג, די ג'יי, ושאר ספקים. "זה אמנם מקום מסודר אבל מבחינת חתונה זה נחשב לתנאי שטח, והוא מיועד לזוגות שמתחברים לווייב הזה".


כתבות נוספות שיעניינו אותך

הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)