בחירת צלם לחתונה menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

Strike a pose

המדריך המלא לבחירת צלם

המדריך לתכנון חתונה

איך תבחרו את מי שינציח אתכם ברגעים המאושרים לדורי דורות, את מי שתיהנו לבלות בחברתו בשעות המרגשות בחייכם? הבאנו את צוות הצילום  .D.V.A הפקות שיסבירו לכם איך בוחרים צלם.

הקליק עם הצלם הוא החשוב ביותר. אחרי הכל, הוא זה שילווה אתכם ברגעים המרגשים של סידור השיער והאיפור, זה שבמקרים רבים יראה את הכלה המוכנה הרבה לפני החתן וייסע אחריכם לצלם את רכב הכלולות. זה שיוציא מכם את המבטים הכי מרוגשים והחיוכים הקטנים, שיונצחו לעד ועבור הדורות הבאים. הצלם הוא גם הספק היחיד איתו תפגשו שוב ושוב אחרי היום הגדול לבחון את התוצאות ולבחור את הטובות ביותר. אז איך מוצאים את האדם הנכון, שיהיה גם כישרוני וגם נחמד, גם רגיש וגם אמנותי, גם ספונטני וגם יידע לביים ברגעים הנכונים? טוב ששאלתם.

1. המלצות – קודם כל, אין להסתפק רק בהתרשמות מאירוע שנכחתם בו או בהמלצות בעל פה של חברים. זה רק הבסיס. לאחר שקיבלתם המלצות כאלה, דפדפתם במגזין oh la la שבידיכם, עברתם על אתרי האינטרנט של הצלמים ובחרתם את הסגנון המועדף עליכם, תוכלו לקבוע פגישות היכרות. רק מפגישה אישית תוכלו לדעת אם יש ביניכם קליק אמיתי. 

 

2. הפגישה – במהלך הפגישה יציג בפניכם הצלם את אלבומי התמונות הנבחרים, כשרוב הצלמים מאגדים לאלבום אחד תמונות נבחרות מאירועים שונים, שאין לדעת מתי צולמו והאם המצולמים הם באמת חתן וכלה. בנוסף, אך תשכחו כי אלבום מעוצב מעניק רושם כללי המושפע מאוד מהקומפוזיציה ומכישרונו של מעצב האלבום ולאו דווקא מהצלם. לכן מומלץ לבקש לראות את התמונות נטו, באלבום הכי פשוט. כמו כן,  לבקש לראות אלבומים שנמצאים בסטודיו של זוגות שנישאו לאחרונה ואמורים לבוא לקחת אותם. כך תוכלו לראות איך מוגש החומר לזוגות ותוודאו שהוא עדכני. רצוי לבקש לראות אלבום חתונה בתנאים הדומים לאלה שיהיו בחתונה שלכם - יש הבדל גדול בין צילום בגן פתוח בשישי בצהריים, לבין צילום באולם סגור שטוף תאורה צבעונית עזה או בגן עתיר צמחייה עבותה.

 

3. איכות הצילום - כשאתם מסתכלים על האלבומים השונים שהצלם מציג לפניכם, שימו לב לכמה דברים חשובים: לחדות, ולגוון העור של האנשים.שימו לב  אם הפלאש גורם להם להיראות חיוורים ובוהקים מדי, אם הצלם הצליח להעביר תחושה של תנועה, אם התמונות מוארות מספיק אבל לא יותר מדי, אם העדשה לכדה כראוי את השלבים השונים האירוע. אלו דברים חשובים שכדאי לשים לב אליהם בעת בחינת האלבום, שכן זה מעיד על מקצועיות הצלם וטיב הציוד שלו.

 

 

4. סגנון הצילום – ישנם שני סגנונות צילום עיקריים המאפיינים את צלמי האירועים:

א. צילום מבוים -  צילום זה מאפיין לרוב צלמים שהגיעו מתחום האופנה שיעדיפו לבחור בעצמם את מיקום הצילומים המקדימים  הם גם יאמרו לכם בדיוק איפה לעמוד ובאיזו תנוחה. כל תמונה תצא מוקפדת כמו במגזין אופנה, אך עם זאת  על הצלם לגלות הבנה רבה ללחץ שבו אתם נתונים ולהפעיל אתכם לאט, כך שתרגישו בנוח. לעומתם, ישנם צלמים המתחברים יותר לסגנון התיעודי.

ב. הסגנון התיעודי-מאפיין צלמים בעלי רקע אמנותי. הדגש בסגנון זה הוא צילום מצבים ספונטני, ברגעים בהם אתם מתנהגים בטבעיות ולא חשים במצלמה. הצלם מתייחס לכל תמונה כיצירת אמנות ומחפש אחר הקומפוזיציה האידיאלית ליצירת התמונה.

שני הסגנונות באים לידי ביטוי בעיקר בצילומים המקדימים משום שאת צילום ההכנות והאירוע עצמו קשה יותר לביים. עם זאת גם הצלמים האמנותיים יערכו מעט בימוי כאשר מדובר בצילומי המשפחה הקלאסיים ההכרחיים. טיפ - חשוב שיהיה מינון נכון בין צילום תיעודי לבין צילום מבוים, שכן צילומי אווירה יפים לרחבת הריקודים והקפצת טקילות, אבל לא לתמונה משפחתית שצריכה להיות חדה וברורה.

 tipbox

5. ציוד הצילום –כיום רוב הצילום נעשה במצלמות דיגיטליות מקצועיות הנותנות לכם כמה סוגים של רזולוציית צילום וסגנונות שונים. היום נכנס לתחום הציוד המקצועי בעולם החתונות והאירועים זה  מצלמת הDSLR. מדובר במצלמה מקצועית, סטילס. המצלמה נחשבת כמצלמת וידאו בתחום החתונות. כן כן, אל תלחצו מזה שלא מדובר בעוד מצלמת כתף גדולה וכבדה. היתרונות של המצלמה זה זוויות הצילום והשוטים המיוחדים שהיא נותנת החל מצילום ברצפה, משימוש בחצובה , צילום תנועתי מהיר וכו' בנוסף, הזום שלה הוא ברמה גבוהה מה שמביא את איכות התמונה. המשקל שלה והסגנון הייחודי לה, נותנים שוטים של סרט מקצועי מה שמוסיף עניין מקצועי לצילום הוידיאו. הצילום המסוגנן והייחודי  נותן טאץ' אומנותי ומקצועי לסרטי הוידיאו גם ואפילו במיוחד לסרט המקוצר-ההיילייט של החתונה. כל אלו שתבחרו בצילומי TRASH THE DRESS זוהי המצלמה שתלווה אתכם באותו היום היא תבליט לכם את הצבעים החדים המתבקשים, זוויות מיוחדות ובעצם מה שעד כה ראינו רק בסרטי הקולנוע, יהיה ניתן לראות גם אצלכם בחתונה.

חוץ מהDSLR נוסף לתחום צילום באיכות HD, הכוונה כמובן לרזולציית צפייה איכותית וגבוהה. כיום כמעט כל הטלוויזיות החדשות תומכות בfull hd . הצבעים והחדות של הדמויות נותנות איכות צפייה מהנה ומרגשת, ולא עוד  תחושה של סרט חתונה ישן. אך עם כל דבר טוב יש לפעמים קאץ'. כדי לצפות בסרט החתונה שנצרב ברזולציית HD, אתם צריכים שיהיה לך 'בלו ריי' בבית. בלו ריי זה בעצם משדר הקורא דיסקים של HD ומשדר אותם באותה רזלוציה, HD. אך עם זאת במידה ואין לכם בלו ריי בבית , ניתן לשים את סרט החתונה כקובץ בזיכרון נייד או דיסק און קי ולחבר ישירות לטלוויזיה שכן, היום  כמעט בכל הטלוויזיות החדשות  ישנו חיבור של  USB בתוך הטלוויזיה. במידה ויש לכם את החיבור אז תוכלו לצפות באיכות HD ע"י חיבור ישירות של אותו התקן לטלוויזיה.

המלצה היא כן לצלם באיכות HD, כי אם לא תצלמו זה יזכיר לכם סיטואציה של פעם האם לצלם סרט לקלטת או ישר לדיסק? הטכנולוגיה מתקדמת ועוד כמה שנים לרובנו יהיה בלו ריי בבית, או דרך קל היותר לצפות באיכות צפייה של HD.

חשוב לבקש זאת כאדר סוגרים את החוזה, אחרת  לא ניתן להוסיף איכות HD לאחר הצילום.

 הצצה לצילום תקציר אומנותי:

http://vimeo.com/67552368

 6. מקצועיות – חשוב מאוד למצוא את האיזון כדי שתיהנו ממרב היכולות. צלם שעמד במספיק מצבים ויודע לצאת מתקלות ויחד עם זאת יידע להיכנס לראש שלכם הוא הצלחה בטוחה. בנוסף, חשוב לבדוק האם יש לו תחומי צילום נוספים בהם הוא מתמחה (דוגמת צילום אמנותי או צילום אופנה) שיכולים להכניס מימד נוסף לחוויה ולתמונות הסטנדרטיות פרט לצילומי הנשיקות, הטבעות וכדומה.  בנוסף מומלץ לבדוק אם הצלם מביא איתו עוד אנשים שיהיו צלמי וידאו וסטילס וכל אחד מתמחה בסגנון הצילום שלו, או צלם אחד שעושה הכל שזה פחות מקצועי.



 

7. ההחלטה - רוב הזוגות נפגשים עם מספר צלמים ולאחר שתיים - שלוש פגישות כבר מתחילים להתבלבל אצל מי ראינו מה. לכן, אחרי שיוצאים מהפגישה השנייה חשוב לדון ביניכם ולהחליט מי מבין השניים שראיתם עד כה היה טוב יותר. לאחר הפגישה השלישית תוכלו להשוות את הצלם לצלם הטוב יותר מבין שתי הפגישות הקודמות וכן הלאה. אם תשתמשו בשיטת האלימינציה, לא תתבלבלו.

לאחר שקיבלתם את ההחלטה, רשמו לפניכם את הפרטים הקטנים אך החשובים:

 1.  אם מדובר בחברת צלמים המעסיקה יותר מצלם אחד, ודאו שהצלם עימו נפגשתם וזה שאת עבודותיו ראיתם, הוא אכן הצלם שיגיע לצלם את החתונה שלכם.

2. גיבויים – וודאו שהצלם מתחייב לציוד גיבוי במקום האירוע, לגיבוי תמונות במהלך כל האירוע על לפטופ ובסיום האירוע שכל התמונות נצרבות על דיסק ולא נשארות כחומר גלם וגיבוי הולם לצלם עצמו במקרה חירום.

3.  צפייה מוקדמת – יתרונו של הצילום הדיגיטלי הוא הורדת מפלס הסקרנות ורבים מהצלמים מעבירים את התמונות מהצילומים המקדימים ישירות למסכי האולם, הרבה לפני שלב האלבום. כמו כן, אפשר לקבל למחרת האירוע חלק מהתמונות, מה שהופך את ההמתנה לשאר החומר המצולם לקלה יותר.

4.  מה כלול - בדקו בדיוק מה כלול בעסקה ומה ייחשב כתוספת המצריכה תשלום נוסף. עסקה בסיסית תכלול מספר קבוע של תמונות מודפסות, כשכל תמונה נוספת תדרוש תשלום בנפרד. צלמים רבים מציעים כחלק מהעסקה הבסיסית גם אלבומים דיגיטליים  קטנים להורים ואלבום דיגיטלי גדול לכם. תבררו כמה הגדלות ניתן לכם. כמה צריבות של דיסקים תוכלו לקבל, דרשו  גם דיסק למחשב המכיל את כל התמונות. ודאו שאיכות התמונות בדיסק היא איכות הדפסה (איכות הדפסה היא של 4 מגה פיקסל בצילום ומעלה) ולא איכות ירודה שבגינה תיאלצו לבקש מהצלם הדפסה של תמונות נוספות.

5. חוזה – חשוב מאוד לחתום על חוזה עם הצלם/ חברת הצילום. הקפידו לרשום את שמותיכם, שמות הצלמים (בשמותיהם הפרטיים, גם אם זו חברה), מקום ותאריך האירוע, מקום ושעת הגעה ושעת סיום העבודה. ודאו שצילום ההכנות וצילומי הלוקיישן כלולים במחיר ואין הגבלה על שעת הסיום. ודאו קיומו של ביטוח צד ג', שאלו אם הצלם מגיע עם תאורה משלו (או שצריך לסמוך על התאורה במקום), מספר המצלמות וסוגיהן, מספר התמונות שיצולמו, סוגי צילומים TRASH THE DRESS, DSLR וכו' . מספר ההגדלות, עלות תמונות נוספות או הגדלות, מספר העותקים בכל סוג צילום, מספר האלבומים, זמן אספקת הצילומים, קבלת דיסק עם כל התמונות שצולמו, כאמור באיכות הדפסה. אם הווידיאו הוא חלק מהחבילה יש לציין זאת. חשוב לעגן בחוזה גם את מועד מסירת התמונות (עד 30 ימי עבודה), ההגדלות, הסרט הערוך והאלבום המעוצב. לסיום, סכמו על אופן ומועד התשלום.

 

טיפ ידידותי לאחר החתונה-השתדלו לבחור את התמונות הרצויות לאלבום מהר שתוכלו, ואישור סרט הוידיאו המקוצר והתקציר מהר ככל שתוכלו על מנת שזה לא יימרח לחודשים על גבי חודשים. אלו פרטים רבים, אך זה ישתלם לכם ויחסוך בעיות רבות כשהאירוע יהיה מאחוריכם.

 

 אז.. סיי צ'יזזז

 

צילומים:

.D.V.A הפקות 

 

 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז