קולקציות שמלות לכלה הדתית והמסורתית menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

כלה וחסודה

שמלה לכלה המסורתית

שמלות כלה

לכלה המסורתית או למי שמגיעה ממשפחה קצת יותר שמרנית, נושא השמלה הופך רגיש יותר בגלל הצורך לעמוד בדרישות צניעות או הלכה מסויימות. איך מתמודדים איתן ושומרים על מראה כלה זוהר? בבקשה.  

אם הגעת לשלב חיפוש שמלת חלומותייך ואת נכללת בקרב שומרי המסורת, וודאי תשמחי לדעת, שבשנים האחרונות מתגלות יותר ויותר כלות הבוחרות במראה הצנוע, גם ללא קשר לדת, בזכות טרנד הוינטז'. מכיוון שמדובר בסוגי בדים ועיצובים מתקופות קדומות יותר (בעיקר בגדים שיוצרו משנות ה-20 ועד שנות ה-80 של המאה ה-20), השמלות הללו מכוונות למראה קלאסי ועדין. 
משום כך ניתן למצוא היום מבחר מעצבות שתופרות שמלות שמרניות יותר תוך שימת דגש על שיק ואלגנטיות. 

תפירת שמלה המתאימה למידותייך וחלומותייך, במגבלות הקיימות, רצוי שתעשה אצל מעצבת שמלות כלה שמתמחה בתפירת שמלות צנועות. כך, תוכלי להתרשם מהעבודות הקודמות של המעצבת ולבחון האם את רואה את עצמך באחת משמלותיה. שימי לב, כי שם ידוע לא בהכרח מעיד על ניסיון בתפירת שמלות מסוג זה ולכן מאוד מומלץ להגיע למעצבת שמתמחה בסגנון כדי לוודא תוצאה יפה ונוחה. שם, כבר תגלי מרווח תמרון מסוים.

ראשית, תוכלי להציג בפניה סקיצה ראשונית שדמיינת בראשך או קווים כלליים שינחו אותה (נפוח, זורם וכדומה) ובעזרת שילוב נכון של בדים אטומים או שכבות של בדים חצי שקופים שיוצרים אטימות מלאה, תוכלי לשוות לשמלה מראה מיוחד. מומלץ לחפש מראש שמלה מובנית עם שרוולים ולא להסתמך על עיצובים שבנויים על בסיס שמלות סטרפלס או כתפיות, שכן התוצאה עלולה לצאת שונה מהציפיות.

בחירת בדים
המעצבת
יעל אסרף מסבירה שבין גלילי השיפון והסאטן אין ספק שהתחרה מקבלת מקום של כבוד, שכן זהו הבד היחיד המשדר עדינות, שובבות ושמרנות בו זמנית. כמובן שהתחרה יכולה להיות הבד היחיד ממנו עשוי השרוול או במקרים בהם הכלה מבקשת להחמיר- רק כגימור על גבי הבד האטום התחתון. כמובן שעל גוף השמלה להיות אטום לחלוטין, אך גם כאן קיים משחק לא קטן עם התחרה כדי שזו תעניק מראה פחות נוקשה.

שמלה: יעל אסרף. צילום: איילת רבינוביץ'


שמלה: יעל אסרף. צילום: נועה אייזנשטט

צבעי השמלה
יותר ויותר מעצבים שמחים לגלות פתיחות מצד הכלות לצבעי השמנת והאוף וויט, וגם הכלות הצנועות נהנות מעדנה זו. המשחק עם הצבע נותן למעצב דרכי ביטוי נוספות לאישיותה של הכלה ולעיתים אף מפיח חיים חדשים בדגם שהיה משמים בצבע לבן בלבד.

אחת משלנו
גם המעצבת
קרן חצרוני, גילתה על בשרה כמה מזערי היצע השמלות שקיים בשוק, המבוסס בעיקר על שמלות סטרפלס שצריך להצניע או שמלות חרדיות, כבדות ומסורבלות. מתוך ההבנה הזו, והרצון ליצור שמלות כלה צנועות, אך עם זאת עדינות ומודרניות, הקימה את הסטודיו שלה. לטענתה, כל שמלה מתחילה בראש ובראשונה מהשראה. גם אם את לא בטוחה איך תראה השמלה שלך, את יכולה לשאוב אלמנטים מהעולם שסביבך, גם ממקומות פחות צפויים, כמו פרחים או דמות אהובה מסרט. אחרי שנחה עלייך המוזה, את מוזמנת לערוך עבודת שטח ולבחון את המגמות המובילות כיום בעולם האופנה בארץ ובעולם ולראות כיצד הן משתלבות בהשראה שלך. כמובן שאחרי הרעיון הראשוני, תידרשי לחיפוש הבד המתאים לאישיותך ולקונספט אותו בחרת. מבחינת איכות ונוחות חשוב שלא יבואו על חשבון אופנתיות עכשווית ותופרת מיומנת תדע לעשות אדפטציה של אופנה בינלאומית לאופנה רלוונטית למגזר הדתי. אם הגעת לשלב המדידות, בוודאי הבנת כי בכדי ליצור שמלה שתענה על צרכייך ושאיפותייך, על המעצבת להבין מי את, מה הסגנון האישי שלך ומה חשוב לך בשמלה, כמו רמת הצניעות שתבקשי להגיע אליה מבחינת אורך השרוול, עומק המחשוף וכו' וכל זאת בהתחשב במידות גופך ובגזרה שתחמיא לך בצורה הטובה ביותר.
קרן מספרת שלא פעם מגיעות כלות עם דרישות לשמלה שלא תהלום את מבנה גופן. במקרים אלו, מעצבת טובה תדע לשמר את עקרונותיה ולהסביר לכלה מתוך כבוד, כי הדגם לא ימצה את מלוא הפוטנציאל של השמלה או שלך. 

שמלה: קרן חצרוני. צילום: נועה אייזנשטט 


שמלה: קרן חצרוני. צילום: נועה אייזנשטט

חוט אחרון ודי

היתרון הגדול המשחק היום לטובת הכלות המסורתיות לעומת העבר, הוא הרחבת הפנייה למגזרים נוספים מעבר למגזר הדתי ולפיכך, הגדלת המבחר ועליית איכות השמלות, כך שכל אחת יכולה למצוא את השמלה המושלמת בשבילה.

הדבר הכי חשוב שאת צריכה לזכור הוא שאין צורך להתפשר. גם את יכולה למצוא את שמלת חלומותייך בהגבלות הקיימות, או במילים אחרות - לחשוב מחוץ לקופסא מבלי לצאת מהמסגרת.

 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע