רישיון עסק - המסמך שיציל לכם את החתונה - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

כל מה שצריך לדעת על רישיון עסק

חשיבות רישיון עסק בגני אירועים ואולמות

מקום לחגוג

דמיינו לעצמכם את התרחיש הבא: היום הגדול הגיע, את בסלון הכלות, מסיימת את עיצוב השיער ורגע לפני האיפור, החברות מקשקשות סביבך וההתרגשות בשיאה. הוא מדבר עם אבא שלו בטלפון ובמקביל מרים כוס לחיים עם החבר הכי טוב באחד מבתי הקפה בעיר. פתאום את מקבלת טלפון מאחד החברים שאחראי שהכל יתקתק, שמספר לך שהמקום, אולם האירועים שלכם, סגור. עכשיו תפקחו את העיניים – זה קורה ממש כאן.


במובנים רבים רישיון עסק הוא כמו כתובה. מצד אחד, הוא מעין הבטחה לחיים טובים יותר ומהווה משנה תוקף לזוגיותכם ומאידך, משמש כמסמך חוקי ל"יום גשום" ביחסיכם. רישיון עסק הוא עניין ארוך ומסועף מדי כדי לנסות ולהסבירו במאמר קצר אחד, אבל חשוב לשים לב למספר דגשים כדי למנוע כאב לב מיותר ביום המאושר בחייכם.

 

לי זה לא יקרה

כולנו, כחברה וכבני אדם ככלל, מסתובבים עם המחשבה ש"לי זה לא ייקרה". לרוב, הבועה מתנפצת כאשר במקרה הטוב זה קורה למישהו מהחברים הקרובים, או במקרה הרע – לכם. חשוב שתדעו, כי בשנים האחרונות התמעטו המקרים בהם אישרו בתי המשפט לסגור אולמות או גני אירועים שפעלו לא כחוק, תוך כדי אירוע (בכל זאת, זו לא אשמת הזוג). עם זאת, ללא רישיון עסק קבוע להפעלת אולם אירועים, אכן יש סיכון מסוים, שאתם, כבעלי האירוע, צריכים לקחת בחשבון. רישיון עסק לאולם אירועים הוא תהליך בירוקרטי ארוך ומייגע, המאלץ לא אחת את בעלי המקום לדחות את התשלומים הגבוהים ולהאט את קצב הבקשה,כשבמקביל עליהם להישאר רווחיים. הפתרון, נע מקיום כמה שיותר אירועים "עד שהצו יגיע" ועד קבלת היתרים זמניים מהרשויות המקומיות - סקאלה שטובה להרגעת המצפון, אך לא לגמרי מכסה במקרה של נזק רציני.


מהו רישיון עסק?

עם זאת, שנייה לפני שאתם תופסים את הראש ורצים לברר אם לגן שרציתם יש רישיון, חשוב שתדעו מה משמעותו של אותו רישיון. רישיון עסק לא רק מתיר לאולם או לגן לפעול, אלא משמש כמסמך חוקי המעיד על תקינותו של המקום על כל זרועותיו. כך, למשל, כלולים בו סעיפי מטבח נקי וסטרילי, מערכת הגנה אנושית, מערכות הגנה וכיבוי ממוחשבות, מערך תיקני של יסודות המתחם ומערך סביבתי. על אולם/ גן האירועים לעמוד בתקנים מחמירים במיוחד של רשימת רשויות ארוכה, ביניהן מחלקת הנדסה, כיבוי אש, משטרה, איכות הסביבה, משרד הבריאות, עירייה ועוד. הזרועות האכיפה של המחלקות הרלוונטיות פועלות בהרמוניה מלאה זו עם זו ומספקות, כל אחת בתחומה, חותמת ממשית לתקינות הפעילות במקום. עם זאת, כפי שציינו קודם לכן, הליך הרישוי לא מסתיים בבדיקה ראשונית של טמפרטורת המקרר במטבח ולעיתים אף לוקח מספר שנים, תוך מעקב מתמשך של הרשויות לבדיקת הפעילות השוטפת של המתחם.

 

מה עושים ואיך בודקים?

קבלו החלטה
עם הגעתכם לשלב בחירת המקום ליום הגדול, עשו שיעורי בית. מהר מאוד תגלו כי עומדות בפניכם שתי אפשרויות – לחפש רק מקומות בעלי רישיון עסק, ובכך להימנע מסיכונים מיותרים, או לחילופין "להתעלם" מנושא הרישיון, דבר שמרחיב משמעותית את מספר המקומות הרלוונטיים עבורכם, מתוקף המציאות הבירוקרטית (שפורטה מעלה).

      בצעו חיפוש מהיר

במידה ובחרתם באופציה הראשונה, בחיפוש קצר של לא יותר מכמה דקות, תוכלו לדעת אם המקום עליו חלמתם עומד בציפיות. משרד הפנים דואג לעדכן אחת לכמה ימים את רשימת גני/אולמות האירועים הפועלים ללא רישיון עסק. שימו לב, אין זה אומר שאין להם היתר לפעול, אלא שטרם קיבלו את האישור הקבוע.

     בקשו הוכחות

עם הגעתכם לאולם (או אפילו קודם לכן), שאלו את הסוכן לגבי קיומו של רישיון העסק. התעקשו לראות את רישיון העסק ושימו לב לתאריך תפוגתו. במידה ותאריך התפוגה עתיד להתקיים לפני האירוע שלכם, וודאו מול הרשות העירונית או האזורית בשטחה נמצא אולם/גן האירועים, שאכן הוגשה בקשה להמשיך את אותו רישיון. דאגו לעקוב אחר קבלת הרישיון החדש.

 
בקשו אישורים וביטוחים רלוונטיים 

במידה ובחרתם באופציה השנייה, שאף היא לגיטימית, שימו לב לא לעצור שם. בקשו מהמקום את ההיתרים הזמניים ובדקו בעצמכם מול הרשות המקומית או האזורית שבשטחה נמצא המתחם, שאכן יש היתר זמני. במקביל, דאגו להצטייד גם באישורי כיבוי אש ולשוטט מעט באינטרנט כדי לפסול צווי הריסה והפסקת פעילות, או תהליכי תביעה קיימים. הבחינו בין מתחם הממוקם בשטח חקלאי ציבורי לעומת שטח פרטי ("בטוח" יותר) והיו מודעים וערניים, אך אל תדירו שינה מעיניכם. למרות שאולי זה נשמע מפחיד ומסובך, בסופו של יום רבים עשו זאת לפניכם וסביר שהרבה אחריכם, אז לכו עם הלב והכי חשוב - שיהיה במזל. 

 

ייעוץ לכתבה: ארקה - אירועים על הים, נמל תל אביב


כתבות נוספות שיעניינו אותך

Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע