נישואים אזרחיים בחו"ל - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

נישואים אזרחיים בחו"ל

נישואים אזרחיים בחו''ל הם החלופה היחידה למי שמעוניין שמדינת ישראל תתייחס אליו כאל נשוי רשמית.

הטקס

על פי המדיניות הנהוגה כיום, טקס נישואים אזרחי הנערך בחו"ל מקנה לבני הזוג את הזכות להירשם כנשואים במרשם האוכלוסין (קרי בתעודת הזהות). אי לכך בני זוג שנישאים בנישואים אזרחיים נחשבים כנשואים בפני כלל רשויות השלטון וגופים פרטיים בישראל.

צילום: שאטרסטוק

תקפות הנישואים לצרכי גירושין וגט ענייני הגירושין של בני זוג יהודיים מסורים באופן בלעדי, מכוח חוק, לבתי הדין הרבניים. לפיכך, במידה ובני הזוג יבקשו לפרק את קשר הנישואים יהיה עליהם לפנות, בכל מקרה לבית הדין הרבני לצורך הסדרת הגט. גם אם בית הדין הרבני או בית המשפט לא יעניקו תוקף מלא לנישואים אזרחיים, קיימת אפשרות שבית הדין הרבני ידרוש גט לחומרא.

צילום: שאטרסטוק

טקס יהודי - חילוני

בישראל קיימים כיום גופים שמציעים את שירותיהם של עורכי טקסי נישואים (וטקסי חיים אחרים) חילוניים ברוח התרבות הישראלית והיהודית, אך לאו דווקא על פי ההלכה. עורכי הטקסים הללו נמנים עם אנשי תרבות, אקדמיה ודמויות ציבוריות.

אופיו של הטקס נגזר מבני הזוג, בקשותיו ורצונותיו. הטקס נכתב במשותף על ידי בני הזוג ועורך הטקס בו הם בוחרים, וההתייחסות ליהדות היא במושגים של תרבות. טקס חילוני אינו כפוף לשום מגבלה ולכן יכול להיערך כמעט בכל ימות השנה.

גם טקס זה אינו קביל בישראל ודורש נישואים אזרחיים במדינה אחרת על מנת שתוכלו להירשם כנשואים בתעודת הזהות.

 

משום קרבתה לישראל, קפריסין היא המדינה שבה נערכים רוב הנישואים האזרחיים בחו''ל, אבל ישראלים רבים נישאים גם במדינות אחרות וישנן חברות נסיעות המתמחות בארגון הטקס בחו"ל.

צילום: שאטרסטוק


כתבות נוספות שיעניינו אותך

הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים