איך להתחתן מחוץ למסלול המוכר? - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

חתונה מדברית

חתונה בערכי כלכלה מקומית מקיימת - במצפה רמון

סיפורי חתונה

 

מיכל ויפתח נפגשו בהפקה במדבר ששניהם עבדו בה, שתו קפה ועישנו סיגריה ודיברו קצת. הוא עוד גר בתל אביב אחרי שחזר מעבודות וטיולים ברחבי העולם, אבל תמיד עם מצפה רמון בלב, כמי שנולד וגדל בה. 

היא הייתה אחרי 
שינוי קריירה מרקדנית בלהקות בישראל ובחו"ל, למדה עיצוב תלבושות אצל רקפת לוי והרגישה שהגיע הזמן לשינוי אווירה, הרגעת הרוחות וחיים עם יותר נוכחות לשקיעות, זריחות וחברים. אחרי שיפתח חזר לגור במצפה רמון הם נפגשו שוב, מתחילים לשתף פעולה בעבודה, פרויקטים תרבותיים, הפקות ולאט לאט הרגישו שהם ממציאים פרויקטים כדי להמשיך להפגש, ככה התחילה האהבה. על החתונה הם דיברו בנדנדה עם נוף למכתש באחר צהריים נעימים של בריזה דרומית, והיה להם ברור שהחתונה תהיה במצפה רמון למול המכתש - הנוף. 

חתונה מדברית, סיפורי חתונה, 1

צילום: תיקי עוזר
 
"בכלל לא חשבנו על חתונה לפי העקרונות של 'כלכלה מקומית מקיימת'", אומרת מיכל. "פשוט באופן טבעי האנשים שהכי נהנינו לעבוד איתם ואנחנו הכי מעריכים את העבודה שלהם הם בעלי עסקים במצפה רמון".

חתונה מדברית, סיפורי חתונה, 2

צילום: שמעון בוקשטיין 

הרעיון לחתונה על בסיס עסקים מקומיים לא הוביל את המחשבה שלהם בתחילה, אבל לאט לאט כשהם ביררו מחירים, הצעות ורעיונות התברר שלעבוד עם אנשים שמכירים ומעריכים יותר נעים, יותר משתלם והכי חשוב - יותר מוצלח. ככה ובצעדים קטנים החתונה הלכה ולבשה אופי מקומי: האירוע התקיים בחוות "צל מדבר", המשקיפה אל המכתש, את האוכל - עשרות סירי פויקה, הכינו בעלי מטבח מקומי. על הבר ניצח בעל הפאב "הברך" שברובע התיירותי והעובדים כולם הם שכנים וחברים. והכי חשוב כמובן, את השמלה תפרה מיכל עבור עצמה. "אני לא אישה של שמלות", אומרת מיכל, "ולכן לא היה לי דימוי של השמלה הסופית. אז התחלתי עם בדים שאני אוהבת ונוחים לי ותפרתי אחרי שעות העבודה ורק כשהיה לי נעים וכיף ועם מוזיקה טובה. היה לי נוח כל הערב ונעים ולא מסורבל, וכשהכל נגמר צעדנו הביתה ברגל מחוייכים וקצת שתויים".

איך האורחים הגיבו לכך שהחתונה תהיה במצפה רמון המרוחקת?

"את המרחק שהוא כביכול חסרון החלטנו להפוך ליתרון", מסביר יפתח, מפיק ואיש תיירות מדברית. "הקמנו אוהל לאורחים ודאגנו להנחות במקומות הלינה ביישוב וכך במקום לנהוג הביתה לאחר שתיית אלכוהול ובעייפות גדולה רבים מאורחינו נשארו לישון וניצלו את ההזדמנות לזמן איכות עם הנופים והשקט". מחזה שיפה היה לראות במהלך החתונה איך המשפחה, האורחים והעובדים (שגם הם חברים ומכרים של הזוג, ביישוב קטן כמו ביישוב קטן...) רוקדים כולם ביחד, בשונה מהתחושה שיש מי שנהנה ויש מי שמזיע ומשרת את השאר שעובד באירועים, בדרך כלל. 

חתונה מדברית, סיפורי חתונה, 3

צילום: טליה קליגר

בבוקר החבורה העליזה והשבעה הלכה לסייר ברובע דרכי הבשמים, בעבר אזור תעשייתי המורכב מהאנגרים 
והיום אזור התיירות והאמנות של מצפה רמון. הם עברו בין הגלריות, בתי הקפה והחנויות, וכמובן ביקרו בסטודיו התפירה של מיכל. חלק המשיכו לסוף שבוע מלא עם טיולים ומנוחה וחלק חזרו לביתם. 

 חתונה מדברית, סיפורי חתונה, 4

צילום: שמעון בוקשטיין

"החתונה הייתה כמו פסטיבל עבור מצפה רמון שהיא עיירה תיירותית. במקום שכולנו נסע לאולם רחוק ממצפה 
רמון הגיעו אלינו הרבה אורחים, ההפקה הייתה מקומית כולה ורבים נשארו ליהנות באזור ובכך תרמו לכלכלה המקומית", אומר יפתח. מיכל מוסיפה: "גם חבריי מהמרכז שכבר שבעו מחתונות ספגו את האווירה המדברית, את הרוח והנוף ופשוט נהנו. אני ממשיכה לקבל תגובות גם חודשים אחרי".

חתונה מדברית, סיפורי חתונה, 5 

צילום: שמעון בוקשטיין

לסיכום, חתונות ניתן לקיים בכל מקום והן יכולות להיות מקיימות, מקומיות, פשוטות ועם זאת מהנות ומשמחות, 
בדיוק כמו שאירוע של אהבה אמור להיות.

חתונה מדברית, סיפורי חתונה, 6
צילום: שמעון בוקשטיין

הכתבה מאת: אביב שניר


כתבות נוספות שיעניינו אותך

מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים