מה הדבר הראשון שאתם בודקים בגן אירועים? - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

מה הדבר הראשון שאתם בודקים בגן אירועים?

אנחנו נוטים לרדת לפרטים קטנים ומתעלמים מהדברים הגדולים והחשובים באמת

מקום לחגוג

הלכתם לראות גן או אולם אירועים והתמקדתם בעיצוב? טעות גדולה. לפני שאתם בוחרים אולם לפי עיצוב, גודל או הסגנון הקולינרי המוגש בו, תבדקו בבקשה את רישיון העסק שלו...

כולם מכירים בחשיבות רישיון עסק באולמות, ולמרות זאת, מסיבות שונות, מעדיפים להתמקד בבופה, בעיצוב ובמחיר המנה. אנחנו מציעים לעצור לרגע ולחשוב על ההשלכות מרחיקות הלכת של אולם ללא רישיון עסק.

רבים מהזוגות שבוחרים אולם להתחתן בו, מודעים לחשיבות נושא ההיתרים, אבל לא מתמצאים ברשימת ההיתרים והאישורים שאמורים להיות לכל אולם אירועים. ההשלכות לכך קשות. רישיון עסק הוא לא רק פרט טכני יבש, האדריכל אייל זמיר, שסיים לאחרונה את הקמת מתחם האירועים היוקרתי אריא - Arya, מסביר: "רישיון עסק המונפק מהעיריה או המועצה המקומית, ניתן רק לאחר שהוצגו האישורים מכל הגופים. אם אין רישיון עסק, משמע - חסרים חלק מהאישורים, מה שיכול להוות סיכון של האורחים והשוהים במקום. אני ממליץ לבקר באתר של משרד הפנים, בו מפורסמת רשימה של אולמות שפועלים ללא היתר, הרשימה כוללת 80 גני אירועים ואולמות".


אריא אולם וגן אירועים  - מבט מבחוץ

 

בשורה ליום חדש

אחד הקשיים הגדולים ביותר, שהעמיד בפני האדריכל זמיר, הבעלים של המתחם, אלי מרדכי, היה לדאוג לכך שביום פתיחת האולם יהיה רישיון עסק בתוקף. כחלק מהתכנית של מתחם האירועים אריא להיות מתחם האירועים האיכותי ביותר בארץ, הקפידו בו על התקנות המחמירות של הרשויות השונות ולאחר חיבור רשמי לחברת החשמל ואישור כיבוי אש, הם גם זכו לקבל את רישיון העסק מראש מועצת שוהם, בכבודו ובעצמו.


אריא  - מבט על חיפויי חלונות

אריא - ישיבה בקבלת פנים בחוץ


 

מדוע עמידה בתנאים לקבלת רישיון עסק, אינה דבר של מה בכך?

היות ורישיון עסק מאגד תחתיו רשימה שלמה של אישורים מגורמים רבים, ביניהם משרד הבריאות, איכות הסביבה, משטרה, כיבוי אש, חברת חשמל ועוד, וכל הגורמים מקפידים על נהלים חמורים במטרה להציל חיים ולשמור על בטיחות האורחים, מדובר בתכנון מוקפד ובהוצאות גדולות, שלא תמיד נלקחות בחשבון מראש.

מתי אולם, בדרך כלל, מקבל את רישיון העסק?

עד היום נפתחו אולמות רבים ללא רישיון עסק, לרוב מתוך ניסיון לחסוך בעלויות הכבדות של טיפול וזירוז קבלת האישורים. יש אולמות שנפתחו בשנה האחרונה, למרות שלא היה להם חיבור לחברת חשמל, והם עבדו על גנרטור חרום, לפעמים גם מספר חודשים.


אריא - מבט על הכניסה

אריא - מבט מבפנים על האולם


בעולם מושלם שוכרים אולם שכבר יש לו רישיון עסק, אבל מה קורה אם הוא בתהליך מתמשך? אילו אישורים כדאי לבדוק?

אולם ללא רישיון עסק זה אולם שלא עומד באופן מלא בכל הדרישות, היות ולעולם לא נדע האם התקנה החסרה היא מצילת חיים או עניין פרוצדורלי בלבד. לכן כבעל מקצוע אני לא יכול להמליץ לעשות אירוע במקום ללא רישיון עסק.

איך אתה כאדריכל מוביל בתחום, צופה את העתיד?

אני מאמין שב"אריא" יצרו תקדים ומעכשיו הרשויות לא יקלו ראש וידאגו שמקום אירועים לא ייפתח ללא רישיון עסק מסודר.  כלומר האורחים של כולנו יהיו הרבה יותר בטוחים להגיע לאירוע.....


אריא - חופה

 

 

 

 

 

 

 

 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה