חתונה בעיצוב עצמי - המדריך לתכנון חתונה - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

חתונה בעיצוב עצמי

מקוריות מתחשבת בסביבה

המדריך לתכנון חתונה
הנה הזמנה לצאת מהשטאנץ: יצרו בעצמכם את ההזמנות, מתנות לאורחים והקישוטים לחתונמסגרות לתמונה מעיסת נייר ששימשו מסמני מקום בחתונתם של קרן וגולן באלי (קרן באלי, צילום: שחר שילוח)ה. זאת דרך לא רעה לוודא שחתונה כמו שלכם לא תהייה לאף אחד אחר
 
דמיינו את התרחיש הבא: חתונה מסתיימת. במקום לפרק את סידורי הפרחים, קישוטי מרכז השולחן והחופה, צוות האולם או הגן רק מפנה את כלי האוכל והמפות המלוכלכות, מחליף נרות ומנקה מסביב. חוץ מזה כל הדקורציה מושארת לחתונה שתהייה שם בערב הבא. אתם בטח יכולים לתאר לעצמכם כמה כסף ופסולת היו יכולים להיחסך אם זה היה ההליך המקובל.
 
הסיבה שאנחנו אפילו לא מעלים על דעתנו סידור כזה היא, שכל זוג רוצה שהחתונה שלו תהייה אירוע חד פעמי ומיוחד, טרי ורענן, שלו ורק שלו. מצד שני, ועם יד על הלב, עדיין רוב החתונות די דומות אחת לשנייה. אפשר גם אחרת. קרן באלי, אמנית שיוצרת מחשקית מתנה ממניירות מגזינים (קרן באלי, צילום: שחר שילוחומרים ממוחזרים, ובעלה גולן, הכניסו קצת יותר מעצמם לעיצוב החתונה - לא רק בבחירות אלא גם בייצור. "החתונה הייתה מקום לבטא בו את עצמי גם ממקום אמנותי וגם את מה שאני מאמינה בו. כל מה שיכולנו עשינו לבד," קרן מספרת.

החתונה של קרן וגולן
הרפרטואר של קרן וגולן כלל עיצוב עצמי של הזמנות החתונה, שלכל אחת מהן צורף דיסק עם מצגת קריוקי של השיר "ממעמקים". המתנות לאורחים הוכנו גם הן בעבודת יד. אלה היו מסגרות לתמונות שניתן להצמיד למקרר במגנט, עשויות מעיסת נייר. בחתונה הן שימשו כסמני מקומות ישיבה לאורחים. הכנת המתנות הייתה הזדמנות לעשייה משפחתית משותפת: "את המתנות ישבנו ועשינו במשך חודש. התחלנו אחותי ואני ואחר כך כל המשפחה הצטרפה", קרן מספרת. "אחרי זה את באה לחתונה ומרגישה שיש בה משהו שהוא באמת שלך. כולם אמרו לי אל תעשי, אבל זה כיף ואת נקשרת לכל עבודה. אז זה לא היה מתוך מודעות אקולוגית. המודעות הגיעה אחרי זה ולקחתי אותה למקום של האמנות - ליצור במקום לזרוק."


בני הזוג באלי גם הפיקו בעצמם את החלק האמנותי, שכלל דואט של "דרך ארוכה" של גלי עטרי בכניסה לחופה. בהמשך את "חולמת" של דין דין אביב על רחבת הריקודים.
במבט לאחור קרן אומרת שהיו עושים אפילו יותר: "היו דברים שנפלו עלינו בגלל הלחץ של החתונה, כמו חבילת עיצוב ב-4,000-3,000 שקל."פרפרים שעשויים מבקבוקי שתייה מפלסטיק: גוזרים את הצורה הרצויה, צובעים את הצד הפנימי באקריליק, מוסיפים את הקווים השחורים על הצד החיצוני. מצמידים לשיפוד עץ או לחוט ברזל בעזרת דבק חם (קרן באלי, צילום: שחר שילוח)
 
לקרן יש תוכנית לפתוח עסק למתנות חתונה בקונספט סביבתי. "זוגות יבחרו את הדגם שהם רוצים וניתן להם את האפשרות לעושת כמה חתיכות בעצמם, כדי שירגישו שהם עשו את זה בידיים, שהאהבה לאורחים נמצאת בתוך זה, לא סתם כמו משהו קנוי מהחנות."

רעיונות בשבילכם
לקרן יש כמה טיפים למתנות וקישוטים ידידותיים יותר: 
את העיצוב של החופה אפשר "לרשת" ממי שהתחתן במקום יום קודם - כדאי לברר ולראות אם מתאים לכם להשתמש באותו עיצוב. האורחים יתרגשו בכל מקרה מעצם המעמד.
למתנות או להזמנות ששולחים לאורחים אפשר להוסיף זרעי פרחים, למשל, משתמשים בשבלונה בצורה של פרפר או חמסה פמוט מבקבוק פלסטיק: חותכים תחתית של בקבוק וצובעים את החלק החיצוני באקריליק (קרן באלי, צילום: שחר שילוח)ויוצרים את הצורה מעיסת נייר שלתוכה מכניסים את הזרעים. מצרפים פתקית שכתוב בה משהו כמו "האהבה פורחת" והנחיות להניח את המתנה בעציץ ולהשקות.
אפשר לתת שתילים קטנים (שעולים במשתלות שקלים בודדים) עטופים בגליל ממוחזר של נייר סופג.
מי שיודע לייצר נייר (יש ביו טיוב סרטונים עם הנחיות) יכול להטמיע את הזרעים בהזמנות בעבודת יד.
מתחתנים בבית יש יותר מקום ליצירה, כמו חבקי מפיות עשויים מטבעות מצופות שנחתכו מגלילי נייר טואלט, פמוטים לנרות שעשויים מתחתיות של בקבוקי שתייה, שאותם צובעים מבחוץ באקריליק. מהחלק שנשאר מהבקבוק אפשר לעשות חבקי מפיות, פרחים או פרפרים. הפרפרים גם יכולים להיות מתנה שהאורחים לוקחים הביתה ונועצים בעציץ או שמים באגרטל. הרעיונות רבים מספור, מה שצריך זה בעיקר יצירתיות.
 
 
נר משמן זית וסבון טבעי בעבודת יד (לבנדר, צילום: יח"צ)אם אין לכם את האפשרות ליצור, אפשר לחפש ספקים שמציעים עיצוב ידידותי. לחברת פארטי באג, המשווקת אביזרים למסיבות, יש ליין ירוק, שכולל כלים מתכלים, ראנרים מרשת יוטה או מסיבי קוקוס, אהילים מנייר אורז ועוד.

למעוניינים לפנק את האורחים במתנות קטנות שאינן מתוצרת עצמית, כדאי לבחור בחפצים שמיוצרים במסגרת עמותות למען בעלי צרכים מיוחדים, כמו "שכולו טוב", אלו"ט ואחרות שמציעות מתנות קטנות זולות וחמודות כמו מגנטים, נרות ומחזיקי מפתחות. אפשר גם לבחור מתנות ידידותיות לסביבה ולאדם, כמו מוצרי הטיפוח והנרות של "לבנדר", מפעל שמקפיד על שמירה על הסביבה ועל מעורבות בקהילה. ניתן לרכוש אצלם מוצרים בעלות של 5 עד 10 ש"ח עם מדבקות בעיצוב אישי ואריזות ידידותיות. באופן כללי רצוי לבחור מתנות מעסקים מקומיים וקטנים.
 
 
 
 
סבוני מתנה לחתונה עם כיתוב אישי של בני הזוג (לבנדר, צילום: יח"צ) 
 
 
 






תמונה ראשית: חמסה ופרפרים מעיסת נייר. אפשר להכניס לעיסה זרעי פרחים (קרן באלי, צילום: שחר שילוח)
 
 
קרן באלי: 0523500940 
 
 

כתבות נוספות שיעניינו אותך

זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)