מתחת לחופה - הפקת אירוע - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

מתחת לחופה

פגישה שלישית עם המעצבים

הפקת אירוע
זוהי כתבה שלישית בסדרה של שבע כתבות שיתארו את תהליך העבודה שלנו, כמעצבות אירועים, מרגע הפגישה עם הזוג ועד לערב החתונה.
בחרנו לשתף אתכם הקוראים בשלבים שאנחנו עוברות בתכנון של אירוע והגשמתו. עבורינו זהו תהליך קבוע, מובנה ומסודר שאנחנו חוות עם כל אחד מהלקוחות שלנו. 
בכתבה השנייה התמקדנו בבנית קונספט לאירוע והצגנו מספר דוגמאות של אירועים בלתי נשכחים .. בכתבה הנוכחית נתמקד בעיצוב חופה.
כשמדברים על "עיצוב חופה" מתכוונים בעצם למתחם החופה, הרי החופה בשביל רבים היא שיא הערב וככזה צילום: שחר דרורי. עיצוב: מיוליקה. חופת במבוק על היםנמליץ "לתת לו את הכבוד"  ולבנות את הדרמה שתוביל לשיא כבר מהכניסה למקום האירוע ודרך קבלת הפנים , אם בחרתם להיצמד לקונספט עיצובי מסויים אל תפחדו לשלב בו גם את מעמד החופה..היא לא חייבת תמיד להיות לבנה ..
שמירה על רצף עיצובי אחיד תביא לעיצוב ארוע שייתפס ע"י האורחים כמושקע יותר ומפנק ,כזה שהושקעה בו מחשבה .התוצאה כמובן  תראה בקלות בכל עין ותהיה טובה בהרבה מעיצוב של מקטעים אקראיים ..היוצר מראה של טלאים..
כשנגשים לעצב את מתחם החופה מתייחסים לכל המתחם: לשביל החופה, לפרחים/נרות שייתחמו את השביל, לכסאות שלפני החופה , זרים נוספים ומבנה החופה עצמו .
בחירה במבנה חופה שיתאים לאופי החתונה ולפרופורציה של המקום הוא המפתח ברוב המקרים לעיצוב מעמד חופה שיהיה קסום ויישאר לנצח בזיכרון .
המגמה (טרנד) שמתחזקת משנה לשנה היא החזרה לחופה המסורתית. יותר ויותר זוגות מבקשים להדגיש את הפשטות והאינטימיות שיש ברגע הזה שמאחד שתי נשמות. החופה המסורתית מורכבת מ-4 מקלות במבוק ופרוכות כסמל לבית שמתחיל להיבנות... 
חופה בשילוב טלית. עיצוב: מיוליקהישנם כאלו שרוצים עוד יותר להדגיש את המעמד הרוחני ומסורתי ומוסיפים טלית - טלית שעברה בין הדורות ותמשיך לזוג הבא במשפחה ..אמרנו כבר.. מסורת זה הקטע..אפילו אצל זוגות שלא קרובים במיוחד לצד הדתי של הטקס .
חופה מסורתית הייתה הדרך הנפוצה בעבר להתחתן עד אשר מישהו אי שם "המציא " את "החופה היפנית /המוארת". זו המורכבת מארבעה עמודי תאורה מסיבים שנתנו בעיקר שואו ודרמה. כיום יותר ויותר זונחים את היפנית וחוזרים לפשטות.
מלבד המסורתית והיפנית קיימים בשוק אינסוף דגמים של מבנים שונים הנעים בין שני הקצוות הללו. בין השאר אפשר לפגוש בחופה עגולה, חופת עץ, גזיבו ועוד רבות.
מספר נקודות נוספות שכדאי וחשוב לקחת בחשבון כשבוחרים את מבנה החופה הן:
א. העונה שבה מתקיימת החתונה- לחופה מסורתית יש פלוס רציני בחתונות חורף- הן מתקפלות במהירות ולא תופסות מקום באולם.
ב. מיקומה של החופה והרקע שמאחוריה - במידה ויש מאחוריה נוף מרהיב , לא כדאי להתחרות בו ולבחור בעיצוב מעודן שישתלב בנוף ולא ייתפס כזר. חופה שמאחוריה יהיה למשל , קיר..כדאי לחשוב על הוספת בדים בגב החופה ולטשטש אותו.
ג. קחו בחשבון גם כיצד הדברים נראים אח"כ בתמונות..- דאגו לתאורה מתאימה
ד. חשבו מראש את מספר האורחים שיעמדו תחתיה – מידותיה של חופה סטנדרטית הם 3 מטר על 3 מטר. חופה סטנדרטית נועדה לעד 12 איש. מעבר לכך (בעיקר חתונות עם משפחות מחו"ל) חשוב מאוד לציין ולדאוג להרחבה של החופה.
ה. אם בחרתם במסורתית - ידעו מראש את הגברים שעומדים לאחוז בה. מעמד כה מכובד ומלחיץ.. יש שיירצו להתכונן אליו..
ו.  קחו בחשבון שחופה מסורתית לא נראית לעין עד אשר אוחזים בה ולכן מומלץ להשקיע בעיצוב השביל לחופה - אותו נוכל לראות כבר בקבלת הפנים ..
ז.  פרוכת יכולה להיות יותר מבד לבן חלק ומשעמם. נסו להיות יצירתיים ולייצר פרוכת מכל מיני מכתביםשכתבתם כשרק הכרתם , כרטיסים מטיולים בחו"ל, תמונות ילדות .. הדפיסו על בדים וחברו יחד. יכול לשמש אח"כ כתמונה /כיסוי שמיכה וכד'.
 
חופה מסורתית. עיצוב: מיוליקהמבחינת עיצובי הפרחים שעל החופה ועבודת הבדים, האפשרויות הן אינסופיות. הקפידו לבחור את העיצוב שימשיך את אותו קו עיצובי שבחרתם:
חופה מסורתית תבקש נגיעות מעודנות, אפילו כפריות מעט שיחמיאו לעמודי הבמבוק.
חופה מאסיבית תבקש עיצובים בווליום גבוה יותר כדי שלא תראה עירומה: כתר של פרחים על המבנה עצמו נראה נהדר גם בתמונות תקריב שלכם תחת החופה וגם בולט למרחוק.
זכרו שמעמד החופה אולי נמשך כרבע שעה אבל אלו הדקות שבהן כל העיניים עליכם. לא להילחץ, רק לבחור ולתכנן כמה שיותר מראש.
 
 
 הכתבה באדיבות מיוליקה - עיצוב אירועים

כתבות נוספות שיעניינו אותך

זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)