מקהלה עליזה - סיפורי חתונה - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

מקהלה עליזה

מוזיקה בחתונות גאות

סיפורי חתונה
גיא לנץ ואודי בשקין תקלטו יחד בליינים של גייז והיום מתקלטים (גם) בחתונות גאות. בתפריט: כל מה שיגרום לכם לזוז, לא כולל מוזיקה חסידית
 
גיא לנץ (28) ואודי בשקין (29) הם שני תקליטנים שאיחדו כוחות לפני שש שנים, לאחר שהכירו כשתקלטו, כל אחד בנפרד, בליינים של גייז במועדון התיאטרון. הם הקימו את Presto Music והחלו לתקלט באירועים שונים, מסיבות, חתונות ורייבים, גם מחוץ למועדון. חלק מאותם אירועים הן חתונות גייז, ויצא במקרה שהחתונה הגאה הראשונה שבה אודי וגיא תקלטו ביחד הייתה חתונתם של אודי וגיא.
"זאת לא נישה שקבענו לעצמנו," גיא (התקליטן, לא החתן) מציין. "אני חושב שהליינים במועדון התיאטרון, עם מאות ואלפי אנשים, חשפו אותנו. זאת מוזיקה מאוד מיינסטרים, הרבה אנשים יכולים להתחבר אליה. אנחנו מנגנים הכול מהכול – מרטרו ועד מוזיקה עדכנית."
 
פרסטו מיוזיקגיא מספר שרוב החתונות שהוא ואודי ניגנו בהן היו חתונות של גברים. למה, בעצם? "אצל גברים יש בזה משהו מאוד הצהרתי," הוא אומר. "אני לא יודע מה קורה אצל נשים. בליינים שאני עובד בהם יש יותר גברים ולכן הנישה שלי היא יותר חתונות של בנים. מבחינתי חתונה סטרייטית, חתונה של גברים או חתונה של נשים זה אותו הדבר – לעשות הכי שמח שאפשר."
החתונות אכן יכולות להיות סטנדרטיות לגמרי. גיא מספר על חתונה שבה תקלט לפני כמה שבועות שהייתה סטנדרטית לחלוטין, פרט לעובדה שבמקום רב, השחקנית אסתי זקהיים חיתנה את בני הזוג. האירוע התקיים באולם רגיל והיה בנוי בסדר השגרתי ביותר של קבלת פנים-חופה-אוכל-ריקודים. לעומת זאת, בחתונתם של אודי וגיא, שהייתה הרבה יותר אינטימית, האווירה הייתה שונה במובהק.
 
"בחתונות של גייז יש כל מיני נישות וכל מיני כיוונים, אבל מבחינתי זה אירוע סטנדרטי," גיא מבהיר. אבל למרות ההצהרות על אירוע סטנדרטי, עדיין בהיבט המוזיקלי יש כמה העדפות שמאפיינות חתונות גאות, לפחות אצל הבנים. "אין ספק שקהל של גייז, לפחות בחלקו, מתחבר יותר טוב לדברים מסוימים, למשל לשירי אירוויזיון, גם מבחינת הקהל וגם מבחינת בני הזוג." גיא אומר. הוא מספר ששירים מבוקשים בתקופה האחרונה הם Satellite, השיר של גרמניה שזכה באירוויזיון 2010 ומתאפיין בקצב עדכני מאוד, ו-Drama Queen, השיר שייצג את דנמרק באירוויזיון 2007. העדפות נוספות הן שירים של להקת אבבא ושל להקת קווין. מוזיקה "מזרחית לייט" החלה גם היא לתפוס מקום אצל גייז מפני שנכנסה למיינסטרים הכללי. גם מדונה ו-black Eyed Peas בפנים. רשימת ההשמעה יכולה לכלול גם דברים שגיא מגדיר כבנאליים יותר, כמו, It's Raining Men, I Will Survive ו-Fame, אבל הוא לפעמים מנסה להתחמק מהם בשביל לא להיות צפוי מדי.
 
איפה הם הבחורים ההם
האם יש גרסאות שהפכו שירים "רגילים" לשירים גאים? גיא מציין שיש גרסאות דאנס לשירים ישנים כמו "הורה" של אבי טולדנו ו"הבחורות ההן". "קאברים או רימקסים עושים מאוד שמח. בכל חתונה זה משהו שעובד טוב. הקהל נהנה ממוזיקה ישראלית," הוא מוסיף.
 
מה לגבי הכניסה לחופה? גם אצל זוגות גאים מדובר בביג דיל. גיא אומר שהוא ואודי נוטים לא להמליץ על שיר כניסה לחופה אלא עם הזוג ממש מבקש. "זאת האמירה הכי מדויקת על מוזיקה בחתונה," הוא מסביר. "זה השיר שיזכרו." הבחירות שהוא נתקל בהן בחתונות הגאות מגוונות, ובין היתר הושמעו קטע מפס הקול של "מלחמת הכוכבים", שיר מהאירווזיון האחרון, קטע מפס הקול של "הנסיכה הקסומה". שירי כניסה לחופה שמושמעים אצל סטרייטים אבל לא אצל גייז הם הניגונים הדתיים, כמו "אנא בכוח". אגב, אין ייצוג מיוחד לזמרים מהקהילה.
 
הסלואו שאחרי החופה וגם הריקוד שבו בני הזוג מופיעים מול הקהל לא דילגו על החתונות הגאות. גיא אומר שגם כאן הוא ואודי נמנעים מהמלצות ומעדיפים לתת לזוג לבטא את הבחירות שלו. בעצם, הרי זה כל העניין בחתונה גאה, לא?
 
 
אז מה נשמע?
כאמור, מה שעושה שמח בחתונה סטרייטית עושה שמח גם בחתונת גייז, אבל הנה כמה תבלינים גאים עם מסר שהוא קצת מעבר לקצב מוצלח שהצלחנו ללקט:
"להיות איתו לנצח" של קרח 9, השיר ההומואי הישראלי הקלאסי ביותר
"בתוך" השיר שהראל סקעת ביצע בכוכב נולד (אני שקעים לכל קמריך / אני ימים זורמים אליך / אני ציפור אומרת שירה / ובלעדיך אין בי מה...)
"כך ברא אותך הטבע" של ארז הלוי
"זכיתי לאהוב" ו"מטייל אוסטרלי" של עברי לידר
I am What I am של האנה ג'ונס (Hanna Jones)
I Want to Break Free של להקת קווין
I Did It My Way הקלאסי של פרנק סינטרה
גרסתו המרגשת של עברי לידר ל-I kissed a Girl של קייטי פרי (הפוך על הפוך על הפוך)
שירי אהבה או תשוקה סטרייטיים שמקבלים משמעות אחרת כשהם מושמעים בחתונה גאה, כמו "רוצה בנות" החרמני של להקת חובבי ציון כשהוא מושמע בחתונה לסבית, או Mad about the Boy ו-The Man I Love, כאשר הם מושמעים בחתונת בנים.
 
והנה משהו מקורי: "כל הגייז" – גרסה עברית קווירית ל-All That Jazz
 http://www.youtube.com/watch?v=-vH_ieIjPwc
 

כתבות נוספות שיעניינו אותך

אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)