לא על הדי.ג'יי לבדו - מוזיקה - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

לא על הדי.ג'יי לבדו

הרכבים מוזיקליים

מוזיקה
תקליטן יש בכל אירוע. לפעמים הוא מתפקד על תקן של מנחה ומלווה את הערב במשפטים שצרובים בקודקס האירועים הישראלי, כמו "קבלו את החתן והכלה במחיאות כפיים סוערות", ובמקרים אחרים לאורחים לא יהיה מושג איך הקול שלו נשמע, אבל הם יידעו איך היד שלו מתזמנת את המעברים בין השירים. הדי.ג'יי נמצא שם תמיד, אבל לתוכן המוזיקלי של החתונה אפשר לצרף מרכיבים נוספים, בהתאם לתקציב ולאופי האירוע. ביקשנו מניר סגל, מנהל אודיו וויז'ואל בחברת ד'פלוס, ומאסא עודד, תקליטן מנוסה והבעלים של חברת תות שירותי מוזיקה, לתרום מהידע שלהם, כדי שבחתונה שלכם הצליל יהיה מכוון.
אז איך בוחרים הרכב? "צריך לחשוב אם רוצים שדרוג לריקודים, מופע תוכן שעומד בפני עצמו או 'קישוט' שמעבה את ההיצע המוזיקלי", מסביר ניר ומוסיף שלעתים המופע מספק 'שואו אוף' יותר מאשר ערך מוזיקה איכותית.
 
הרכבים מוסיקלייםהרכבי קבלת פנים
הבחירה בהרכבים מוזיקליים בקבלת הפנים תלויה בקונספט האירוע. ניר ממליץ לבחור בהרכב שמתמחה בז'אנר מסוים (כמו ג'ז, בוסה נובה או מוזיקה ישראלית), כדי שהכמות הסגנונית לא תבוא על חשבון האיכות. אסא מביא כדוגמה הרכבים כמו סקסופוניסט לקבלת פנים עם "פריצות" חופה, לסלואו ובזמן הריקודים, הרכב שמשלב מוזיקה אתנית ואלקטרונית לאירועי טבע, להקה שמבצעת שירים מוכרים משנות ה-90-80 בסגנון רגוע, או הרכב קלאסי או אלקטרוני.
מחיר הרכב לקבלת הפנים: כ-7,000-6,000 שקלים.
 
להקת חתונות
עם כל הכבוד (ויש!) למופעי הפריצה ולנגן הנבל שינעים את זמנם של האורחים בשלב המתאבנים, להקות החתונות חיות ובועטות. אל הלהקות הגדולות והנוצצות "של פעם", שמתמחות במוזיקה נוסטלגית, מצטרפות להקות מודרניות שמבצעות מוזיקה מהסוג שמשמיע הדי.ג'יי. ישנם, למשל, הרכבי פופ שעושים דאנס. הלהקות מהדור החדש מצומצמות יותר, תיאטרליות פחות, ובדרך כלל מתמחות בסגנונות כמו פופ, דיסקו ופאנק. הלהקות הצעירות מחויבות פחות לחומרים שמצפים מהלהקות הוותיקות לבצע (אל תבנו על אלביס ועל פול אנקה, למשל) והן מביאות יותר מהאופי הייחודי שלהן.
מחיר "להקת חתונות": 25,000-12,000 שקלים.
 
מופע של אמן
כיום יש שלושה פורמטים של הופעות שמקובל להזמין לאירועים: מופע באורך מלא של האמן והלהקה שמלווה אותו, מופע בהרכב מצומצם, ומופע פריצה שנמשך כ-25 דקות או בגרסתו הארוכה בן 40-30 דקות. ניר מסביר שמופעי הפריצה תפסו בשנתיים האחרונות, כי הציבור הבין שכך אין צורך להתחייב לרפרטואר מצומצם לאורך כל הערב. בנוסף, מופע הפריצה פשוט יותר מבחינת ארגון הבמה וההגברה. אם התקציב מאפשר זאת, ניתן להזמין שני מופעי פריצה (במקום מופע מלא), מה שיוצר ציפייה אצל הקהל.
עלות מופע פריצה עומדת על 25,000-15,000 שקלים (לא כולל הגברה ומע"מ) ותלויה, כמובן, במידת הפרסום של האמן.
 
Big Band
הופעת אמן אורחה-Big Band היא אחת ממוצרי הדגל היקרים בענף. המושג big band לקוח מעולם המוזיקה, לא מעולם החתונות, ופשוטו כמשמעו – הרכב מוזיקלי גדול, כ-15 נגנים ומעלה, שבדרך כלל מתמחה בסגנון מסוים.
להקה כזאת תיכנס כפריצה ל-20-15 דקות, ותנגן מוזיקה בסגנון שהיא מתמחה בו. ההרכב הגדול יכול לכלול כינורות קלאסיים, נבל, חליל ומתופפים. מארש דונדרמה, היא דוגמא ל-big band – זהו הרכב של מתופפים ונשפנים בסגנון של להקת תהלוכות, שלא זקוק להגברה ויכול לשוטט בשטח האירוע.
מדובר בעסק לא זול, שמחיריו מתחילים ב- 15,000 שקלים ורק מטפסים למעלה.
 
VJ/DVJ
מעבר לזמרים, הרכבים ולהקות זמר, אפשר לשלב גם חומרים ממדיות שונות,
וכאן נכנס תפקידו של ה- VJ (Visual Jockey) שמקשר את הדימויים החזותיים עם המוסיקה. ברוב אולמות האירועים ישנם מסכים שעליהם ניתן להקרין תמונות או מצגות שהוכנו מראש, או קטעים שצולמו באותו היום כצילומי נוף בתיאום מראש עם הצלם. ניר: "ה-VJ מביא את החומרים כמו DJ ומתאים אותם לאירוע - מהצבעוניות של המפות ועד לתכנים שמזוהים עם הזוג, מצ'ארלי צ'פלין ועד סרטי טבע או חומרים אבסטרקטיים".
עלות VJ נעה בין 1,800 ל-3,500 ש"ח.
אופציה נוספת היא ה-DVJ, שאותה מציעה כרגע בארץ רק חברת ד'פלוס. הרעיון הוא מערכת שמחברת בין סאונד לווידיאו, במקום DJ ו-VJ ש"מתקלטים" בנפרד. לחברה יש מאגר שנמצא בתהליך אגירה בלתי פוסק של טרקים שמוצמדים אליהם קטעי וידיאו. זה יכול להיות הקליפ המקורי של השיר, צילום של הופעה חיה או וידיאו שנערך במיוחד בהתאם לסאונד. כאשר התקליטן עושה מיקס בין שירים, מתקבל גם מיקס בין הקליפים על המסך. כשהוא עושה סקראצ'ינג, יש גם סקראצ'ינג של הווידיאו על המסך. במערכת ה-DVJ, ובעצם גם עם VJ "רגיל", המסך יכול להפוך לעוד אלמנט תאורה, שתאורן מקצועי ידע לנצל לטובת העצמת האווירה. כך המוזיקה, הווידיאו והתאורה מתלכדים לחוויה אחת שעוטפת את הקהל.
אפשר לשלב DVJ עם VJ שמשתמש באותו מסך ומקרין חומרים שאינם מסונכרנים עם המוזיקה, או אפקטים על הקליפים. קיימת אפשרות לשדר למסך תמונות ממצלמת וידיאו ואפילו ממצלמת הסטילס שמתקתקת באירוע בזמן אמת.
DVJ יעלה לכם 1,500-2,800 שקלים.
 
רק אל תתנו לכל השפע הזה לבלבל אתכם. אסא מציע לכם לדעת מי הקהל שלכם ולא ליפול לאותם פיתויים שיכולים להיות מיותרים, בסופו של דבר, אם הקהל מבוגר ושמרני, עדיף ללכת על שילובים עדינים כגון נבל או חליל, סקסופון, הרכבי ג'אז עם קלאסיקות, מוזיקה קלאסית, כלייזמרים וכו', אך עם זאת לא לגרום לקהל צעיר להשתעמם. באופן כללי רצוי לזכור שכל המוסיף גורע, ולכן כדאי שלא להעמיס יותר מדי אטרקציות על האירוע.
 
 
 צילומים: עמרי אילת

כתבות נוספות שיעניינו אותך

אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן