סקס, כסף וליל הכלולות - מסביב לחתונה - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

סקס, כסף וליל הכלולות

מה באמת עושים בליל הכלולות?

מסביב לחתונה
אז מה יקרה אחרי הכל? ביום הגדול שמתוכנן בקפידה על הדקות, אף פעם לא ממש בטוח מה יקרה רגע אחרי, בליל הכלולות. האם תצליחו לשבור את המיתוס ולקיים את המצווה? האם תשבו כל הלילה לספור את הצ'קים, או שתבלו אותו בפירוק התסרוקת?
 
בין הריצות מהאולם למעצבת השמלה, ובין הצלם לדי.ג'יי, עצרתם רגע לחשוב איך ייראה הלילה שאחרי? ייתכן שהזמנתם חדר במלון או צימר, אולי תבחרו לחזור לביתכם החם והנעים. אבל מה מחכה לכם שם, אחרי שתשטפו את הספריי מהשיער ותפשטו את המכנסיים המגוהצים ואת השמלה הלוחצת? כדי לעזור לכם להחליט נעזרנו בכמה מומחים, כל אחד מהם מאיר את הסוגייה מהכיוון שלו. השורה התחתונה, רק שתדעו, לא מאוד נחרצת.
 
מיתוס הסקס בליל הכלולות 
האם קיום מצוות פרו ורבו זה באמת מה שעושים בליל הכלולות? או שעם כל הכבוד להלכה היהודית מחד ולמיתוסים על סקס וניל צילום בטעםפרוע מאידך, הדבר הכי הגיוני ברוב המקרים הוא לקרוס למיטה?
"סקס פרוע בליל הכלולות הוא מיתוס", אומרת מרים ברנר, סקסולוגית מוסמכת וחברה באיט"ם (אגודה ישראלית לטיפול מיני). "זה מיתוס כי החתן והכלה עייפים, מותשים וגמורים, גם רגשית-נפשית וגם פיזית. לכן, את כל הציפיות סביב סקס בליל הכלולות צריך להוריד לגמרי. עדיף לפרק את התסרוקת, להיכנס לאמבטיית קצף, וללכת לישון מחובקים. גם את הכסף אפשר לספור בבוקר". אז עם כל הכבוד לפנטזיות רומנטיות, רצוי להיות מציאותיים. ההתעקשות ליישר קו עם המיתוס עלולה להיות מאוד מאכזבת.
"אצל זוגות שמטעמי דת או מסיבות אחרות טרם קיימו יחסי מין, סקס בליל הכלולות הוא בוודאי לא העיתוי המתאים", היא מוסיפה, "מפני שהתשישות, הלחץ והמתח, יחד עם רף הציפיות הגבוה, יכולים להפוך את כל הסיפור לאירוע טראומתי שעלול לגרור חלילה בעיות בתפקוד וחרדת ביצוע של שני הצדדים". לזוגות שכבר קיימת אצלם שגרת יחסי מין, היא ממליצה לשמור את הרומנטיקה לירח הדבש, "אחרי מנוחה טובה, ולא בלחץ של שלוש בבוקר, רק כדי להוכיח ש'אצלכם זה אחרת'", אומרת ברנר.
 
סופרים את הכסף 
למערכת השיקולים של כן-או-לא סקס מיתולוגי בערב המתיש ביותר בחייכם, מצטרף גורם נוסף שמסבך את המשוואה אפילו יותר: ספירת הצ'קים – לפני או אחרי קיום המצווה? ד"ר אורן חסון, יועץ זוגי ומומחה לפסיכולוגיה אבולוציונית, מזכיר: "כשסופרים מתחילים לעשות חשבונות, וכשעושים חשבונות יוצאים מהאווירה הרומנטית". בכל מקרה, הוא מציע לעשות את הספירה לא בנוכחות ההורים.
למה בעצם כל כך דחוף לנו לספור את הכסף?
"קודם כל, אנחנו לא אוהבים להישאר לאורך זמן עם משהו שמטריד אותנו, ובמקרה זה מדובר בסכום כסף גדול. הסבר נוסף הוא סקירה של היחסים החברתיים, צורך דומיננטי יותר אצל מי שאינם בטוחים במארג החברתי שלהם ובעצמם. אצל אנשים כאלה, הכסף הוא מדד לעוצמת הקשר עם המוזמנים, וגם הזדמנות לרכילות בנוסח, 'עם חליפה כמו שהוא לבש, היינו יכולים לצפות ל-500 שקל לפחות'".
אז מה קודם, כסף או סקס?
"מי שיכול להרשות לעצמו להניח לזה, שיניח לזה. עשיית חשבונות אינה מחויבת המציאות ואפשר לעשות אותה למחרת בבוקר. עם זאת, זה חלק אינטגרלי מטקס החתונה. רק אחריו אנחנו מרגישים שהשלמנו את כל הסיפור".
בנוסף לספירת הצ'קים, גם לסקס בליל הכלולות אפשר להתייחס כאל חלק מהטקס שמשלים את תהליך הנישואים. "אם התחושה שאנחנו עושים את זה כי נרגיש שלמים יותר, ושכך אנחנו נועלים את טקס החתונה ואת ה'עסקה' בסקס – אז למה לא?", אומר חסון. "אם בזה השלמנו את טקס הכלולות, אז הסקס יכול גם להיות יותר קוויקי. יש משהו טוב בהשלמה של טקסים".
בכל מקרה, הוא אומר: "זה לא חייב להיות סקס מהמם ויוצא דופן, כי אז זה מלחיץ. צריך לעשות את זה בשביל הכיף שבסיום הטקס". ולגבי ערימת המעטפות הממתינה: "אם הספירה מתארכת וזה הופך למשהו מאוד טכני עם כעסים ורכילות, זה לא בדיוק עוזר לאווירה. עדיף סקס מספירת צ'קים. מפנים את הבוקר שאחרי לצ'קים, ואז משלימים את התהליך".
 
מזון שמעורר חשקים 
לזוגות שמתכוונים להישאר ערים עוד כמה שעות אחרי תום האירוע, לצורך משימת הסקס בליל הכלולות או ספירת הצ'קים, ממליצה דנה רזניק, דיאטנית קלינית במרכז שניידר, על אכילת פירות, בעיקר פירות יבשים, שמספקים אנרגיה זמינה ויעזרו לכם להישאר ערים. אם החלטתם ללכת לישון, דלגו על הפירות שרק יגרמו לכם לקום רעבים, ואיכלו מזון שמשלב דגנים מלאים עם חלבון, כמו לחם עם גבינה לבנה או קורנפלקס עם חלב.
אכילת פירות משותפת, אפילו מיובשים, היא לכל הדעות חוויה יותר חושנית מנגיסה בלחם עם גבינה לבנה. אם אתם רוצים להעצים את הליבידו כי בחרתם באופציה של ללכת למיטה אבל לא כדי לישון, תוכלו לנשנש כמה חטיפים מעוררי חשק. דפנה זיו-בוסאני, גם היא דיאטנית קלינית במרכז שניידר, מסבירה על אפרודיזאקים, חומרים שנחשבים מעוררים מבחינה מינית. היא מציינת שלמרות שאין חומר שנבדק מדעית בבני אדם כמשפיע מהבחינה הזו, קיימים מזונות שנחשבים כמעוררי תשוקה, וכי אפרודיזיאק הוא שילוב של טעם ומראה.
"פירות או חומרים שיש להם מראה של איבר מיני, או שמזכירים במרקמם חומרים ששייכים למערכת המינית, יכולים לשמש כאפרודיזיאקים", היא מסבירה. "זהו עניין סובייקטיבי, ולכן אפרודיזיאק הוא עניין גיאוגרפי ותרבותי".
אז מה כדאי להזמין משירות החדרים או להטמין במזווה מבעוד מועד?
"יין ושוקולד הם האפרודיזיאק האולטימטיבי בהרבה תרבויות ומדינות. יש ביין ובקקאו חומרים שנחשבים מעוררים, גם מינית, לכן אפשר להזמין לחדר יין או שוקולד. אפשרות נוספת היא משקה שוקולד או קקאו שייתן אנרגיה ויוסיף חשק. תותים, אבוקדו ותאנים גם הם נחשבים אפרודיזיאק. ההודים מאמינים שחלב ודבש הם מעוררי חשק, בעוד האמא הפולניה גורסת שאלה מסייעים לרגיעה ושינה טובה. האפריקאים מאמינים במנגו, שריחו, צורתו וטעמו מעוררים חשק.
"למרות שרוב המדענים טוענים שהקשר בין אוכל לבין תשוקה נמצא בעיקר בראש שלנו, קבוצת חוקרים אמריקאים ואיטלקים גילתה שצדפות מייצרות חומצת אמינו ייחודית, שיכולה בתנאי מעבדה להגביר את החשק המיני. הצדפה עשירה ביוד, אבץ וברזל המעוררים את ייצור ההורמון הגברי".
 
ואת השמנים כבר ארזתם? 
אם החלטתם לדעת זה את זו בליל הכלולות (או בבוקר שאחרי), לאורית סגל, עשבונאית ורוקחת מיני רקיחות, יש עבורכם פורמולה שנקראת "עת לדעת", המתפצלת לרקיחה גברית ולרקיחה נשית. החתן ימרח על הכלה שמן בסיס שקדים מעורב בשמנים אתריים של ורד ויסמין, ואילו הכלה תמרח את בחיר לבה בשמן בסיס מזרעי ענבים מעורב בשמנים אתריים של פצ'ולי וסנדלווד. "אלה צמחים שנמצאים בשימוש עתיק יומין לשיפור חיי המין", אומרת סגל. "בעצם זוהי רביעייה שהתגייסה לטובת הזוג המותש – האישה מחוזקת בוורד וביסמין הנשיים, והגבר בפצ'ולי ובסנדלווד הגבריים". לדבריה, חשוב לדעת שאם הגבר מושח את איבר המין בשמנים המומלצים לו, אין בכך שום סכנה לזיהומים אצל האישה, להיפך, החומרים משמשים לטיפול במערכת המין הנשית.
אם אתם עייפים וממש לא בעניין של סקס, אפשר להפוך את ליל הכלולות למה שסגל מכנה Love and Dare: מטפטפים על המיטה במעגל 26 טיפות של שמן לבנדר אורגני, שהוא היפנוטי, מרגיע ופותח את הלב. נכנסים למעגל, נושמים את הריח ומתפללים לנישואים מלאי אהבה ותעוזה. אפשרות אחרת היא ערב רוחני בניחוח יהודי – מחממים במבער שמן של מור ולבונה או שורפים גושי שרף של מור ולבונה, וקוראים ביחד את שיר השירים, פרק היא, פרק הוא.
סגל מציינת שחשוב להשקיע בשמנים איכותיים ולא להסתפק במוצרים זולים. שמני הבסיס צריכים להיות מכבישה קרה והשמנים הארומתיים מארץ המוצא של הצמח וממקור מהימן ואיכותי. אפשר להשיג אותם אצל ארומתרפיסטים, עשבונאים ובחנויות טבע, לאחר קבלת המלצה ממקור מוסמך.
 
אז אם אתם בטוחים שלכם זה לא יקרה, שאתם לא תירדמו בליל הכלולות, שתספיקו גם לעשות סקס חושני ומטורף וגם לספור את כל הצ'קים, אל תשכחו לארוז בתיק למלון את כל הציוד (הבייבידול שקיבלת במסיבת הרווקות, השמנים המתאימים, השוקולד והיין). אבל חשוב גם שלא תתבאסו אם זה לא יקרה - אם תיפלו הרוסים מעייפות לאחר הערב המרגש שאחרי היום הלחוץ. זיכרו שתמיד יש מחר. כל החיים עוד לפניכם להשתמש בכל מעוררי החשק האלה.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)