מקווה: הדור הבא - הטקס - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

מקווה: הדור הבא

מקווה ספא - טבילה ופינוק

הטקס

מצוות הטבילה אמנם עתיקה, אבל ה"אמבט" חדש לגמרי. במקוואות הדור החדש תוכלי לקבל מסאז' מפנק לפני הטבילה מסיבת רווקות רוחנית אחריה. הטבילה נעימה מאי-פעם

בערב שלפני החתונה או ימים ספורים לפניה נוהגות כלות לטבול במקווה. מצוות הטבילה היא מצווה עתיקה וטבילת הכלה לפני החתונה מסמלת את לידתה מחדש כאישה נשואה.
 
הכנה לטבילה
הטבילה במקווה מורכבת משני שלבים: ההכנות והטבילה עצמה. במסגרת ההכנות (שאת רובן אפשר לעשות כבר בבית) תתרחצי, תחפפי ותברישי את שיערך, תסירי תכשיטים, עדשות מגע, איפור ולק, תצחצחי את שינייך, תגזרי את ציפורנייך ותבדקי את עצמך כדי לוודא שאין על גופך דבר נוסף שיהווה חציצה בינך לבין מי המקווה (קעקוע למשל אינו נחשב חציצה). בתום ההכנות תתעטפי במגבת ותקראי לבלנית על ידי צלצול בפעמון הקבוע בכל חדר. הבלנית תלווה אותך אל חדר המקווה, תוודא שלא שכחת להסיר דבר ותשגיח על תהליך הטבילה.
 
הבלנית
הבלנית היא האישה המפעילה את המקווה. היא תדריך אותך כיצד להתכונן לטבילה, תבדוק אותך (אם תרצי בכך) ותוודא שכל גופך נמצא בתוך המים. היא גם תענה "אמן" לאחר שתברכי על הטבילה.
הבלניות ברוב המקוואות בארץ מתייחסות לכלות באופן פתוח, מכיל ועדין. הן אינן מעוניינות להלחיץ את הכלות, להיפך. מתוך רצון לקרב אותן אל מצוות הטבילה, הן דוגלות ביחס ליברלי לכל כלה מכל מגזר. אף בלנית לא תעקם את אפה מול כלה עם קעקוע או מול כלה בהריון. הן לא יטרידו אותך בשאלות פולשניות וישמרו לך את החדר הטוב והמפנק ביותר במקווה. אז מה בכל זאת השתנה? ובכן, המון.
 
מקווה-ספא
אחד השינויים הבולטים במקוואות "הדור החדש" הוא התמשכות החוויה. אם בעבר כלות ביקרו במקווה בערב הטבילה בלבד, ולזמן קצר יחסית של הכנה וטבילה, הרי שהיום המקוואות מציעים חוויה שמתחילה זמן מה לפני החתונה. כך, כשהכלה מגיעה לטבול בערב החתונה, היא מגיעה למקום בו מכירים אותה בשמה, מקום שהיא מורגלת בו ולמדה כבר לחבב אותו.
 
מה כוללת חוויית "הכל כלול" במקווה? במקווה – ספא "עבריה", לדוגמא, מדובר בחגיגה נשית שהטבילה היא השיא שלה. ניתן להגיע כשבוע לפני החתונה למקווה ולקבל טיפול פנים, וביום שלפני החתונה לבוא ליום של טיפולים ופינוקים כמו מניקור ופדיקור, ועיסוי מתוך תפריט עיסויים שלא היה מבייש ספא מצטיין: אבנים חמות, איורוודה, רפלקסולוגיה, שיאצו ועוד. העיסוי נועד להוות זמן למנוחה, לקחת נשימה ולהירגע מעט בין ההכנות והריצות בחודשים האחרונים, לבין יום החתונה עצמו. ישנן כלות המבקשות גם לצרף את המלוות לטיפולי הפינוק.
לאחר שימוש באמבט מלחים מגיע רגע הטבילה, ואחריה הכלה עוברת לחדר עם המלוות לחגיגה. ישנן כלות המעדיפות כיבוד קל, ואחרות חוגגות על ארוחת ערב. ניתן אף להזמין סדנה ההופכת את הערב לרוחני ומיוחד. למחרת, ביום החתונה, ישנן כלות המגיעות למקווה כדי להתאפר ולהסתרק בסוויטת הכלות.
דבר בכניסה למקווה ספא עבריה אינו מעיד עליו שהוא שונה מכל מקווה אחר. הכניסה מוצנעת, אין כמעט שילוט, וכל חזות המקום אומרת: רק מי שצריכה לדעת מה יש כאן, יודעת. כל השאר יחלפו על פני הבניין מבלי לדעת על הכוורת הנשית הרוחשת בתוכו, ועל הפינוקים הרבים החבויים בו.
רק כשנכנסים מגלים שיש כאן משהו שונה לגמרי. ראשית, העיצוב. גווני לבן שולטים בחלל, כיסאות מרופדים וכורסאות מפנקות מזמינות להתרווח בהן. שנית, כמובן, הטיפולים. בקומה השנייה נמצאים חדר פדיקור ומניקור וחדרי טיפולים, המקווה וחדר הסדנאות – כולם לנשים בלבד. 
המקווה הוא חדר לבן מרוצף קורות עץ לבנים. נרות מאירים אותו, לצד תאורה חמה נוספת. בחלל הגדול יש שפע של מקום לאמבט ענק, לכורסה (לבנה כמובן), לחלוקי מגבת, נעלי בית תואמות ומגבות רכות. כל מה שדרוש לטבילה נמצא שם, ואינך צריכה להביא דבר מהבית. בחדר עצמו קבוע מקווה עגול, מרוצף פסיפס בגוני כחול וטורקיז. כל שנותר לך הוא להמתין לבלנית שתיכנס. ראוי לציון גם מקווה "הארי" בצפת, המותאם בצורה מיטבית לכלות בעלות נכות, שהוקם בשיתוף מחלקת השיקום בתל השומר.
 
מסיבת רווקות רוחנית
לאחר הטבילה, ישנן כלות המזמינות את המלוות להשתתף בסדנה הנערכת באחד מחדרי המקווה. ענת יהל, מנחה ומרצה ביהדות וקבלה, מעבירה סדנה במקווה "עבריה". הערב מתחיל בשיר "אנא בכוח", והכלה מונחית כיצד ליצור מציאות חדשה במחשבה בעזרת השיר. נושא הסדנה הוא זוגיות, והיא משלבת מדיטציה, קלפים, נומרולוגיה והרצאה. כל משתתפת חולקת עם הכלה את יחסה למוסד הנישואים, ומברכת את הכלה ואת בחיר לבה.
"בין היתר נשאלות הנשים מה עושה מוסד הנישואים לזוגיות, ותורמות מניסיון חייהן", מסבירה יהל. "חלקן אומרות שהתשוקה היא שתשמר את הנישואים לאורך זמן, אחרות מדברות על ערכים כגון יושר, כנות, זמן איכות זוגי, נתינה, מרחב אישי, התחדשות ועוד. בסדנאות יושבות נשים מכל המגזרים, שלכולן מכנה משותף אחד - כולן רוצות להגיע בסופו של יום הביתה ולהרגיש נאהבות ואוהבות. זהו הערך המשותף לכל בני אדם, 'ואהבת רעך כמוך'. הערב מסתיים בשיר מרגש, במעגל אהבה שכולו מתועד ונרשם. הנשים יוצאות עם חומר למחשבה, והכלה חוזרת הביתה עם זיכרונות שילוו אותה הלאה ועם ההבנה איך להשתמש בכוח שיש בידיה כדי לחולל את השינוי בחייה".
 
  
* סייעו בהכנת הכתבה: שמרית ביינהורן קליין, ואסתר המלי, מייסדות ומנהלות "עבריה" בגבעת שמואל- ספא בוטיק מתחם כלולות ומקווה טהרה. ; אלישבע מירוויס, מקווה "הארי" בצפת; ענת יהל, מנחה ומרצה ביהדות וקבלה ב"עבריה".
צילומים: עבריה - ספא בוטיק

כתבות נוספות שיעניינו אותך

אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה