חופה גאה - הפקת אירוע - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

חופה גאה

טקס ללא כללי טקס

הפקת אירוע
להפיק חתונה גאה ולהפיק חתונה סטרייטית זה בדיוק אותו הדבר, אבל חופה גאה תמיד מרגשת הרבה יותר. כדאי להשתמש במומנטום הזה וליצור אירוע רווי באישיותם של בני או בנות הזוג
 
אלי מעייני וגלית לויצקיטקסי הנישואין של גייז הם תמיד מרגשים באופן מיוחד, גם בהשוואה לטקסים אזרחיים שעושים זוגות סטרייטים רבים. "רואים שזה לא רגיל," אומרת לאור דותן-עד*, מפיקת אירועים פרטיים. "זאת בחירה אמיצה להזמין 300 אנשים – דודים, דודות, סבתות, חברים של אמא מהעבודה, חברים של אבא מהצבא – לטקס שכמוהו עדיין לא ראו. הקבלה אינה מובנת מאליה."
 
כמו כל הזוגות האחרים, גם זוגות הגייז שלאור ליוותה היו עסוקים בבחירת די. ג'יי, גן קייטרינג, וגם יצא לה, למשל, להגיע עם זוג גברים ושתי האמהות שלהם לאירוע טעימות באחד הגנים היוקרתיים בארץ, מה שהיה מרגש למדי. אבל בניגוד לחתונות רגילות שלא חורגות מהשטאנץ הקבוע של חופה המנוהלת על ידי הרב, ואז אוכל, ריקודים והביתה, בחתונות הגאות האישיות של בני או בנות הזוג נוכחת הרבה יותר. לאור מביאה כדוגמה זוג נשים שהתחתנו בפורים האחרון וערכו חתונה בסגנון של מסיבת פורים. היא מספרת שלמרות שהמטען הפוליטי לא מוכנס באופן מובנה לאירוע, תמיד יש שם ערך מוסף. "הכל נורא אישי, הכל מהקרביים," היא מסבירה. "הטקס חושף את הזוג, חשיפה מאוד מאוד גדולה. את יכולה לחיות מחוץ לארון שנים, אבל אף פעם לא הזמנת את כל האנשים שמכירים אותך לטקס. יש הרבה שאומרים שיש בזה משהו נורא סטרייטי, אבל מי קבע שזה סטרייטי? הרי החתונות של הגייז הן דבר חדש יחסית," אומרת לאור.
 
אז מכיוון שהטקס הוא הלב והנשמה של האירוע, ובניגוד לחתונות אחרות קשה להאמין שמישהו מהאורחים ירשה לעצמו להחמיץ אותו, כדאי להקדיש לו את תשומת הלב הראויה. לאור תורמת כמה טיפים שנכונים, כמובן, לחתונות גאות, אבל בהחלט גם לחתונה של אישה עם גבר:
 
מכיוון שהטקס מאוד אינטימי, כדאי לברור היטב את המוזמנים, ולוודא שאלה באמת אנשים שמקבלים ואוהבים אתכם, שמוכנים להכיר בכם כזוג, ולא כאלה שיבואו בגלל "הקטע הצהוב" והסקרנות, "שתי לסביות מתחתנות, בואו נראה איך זה." יש כמובן אנשים מוחצנים שהנושא לא יטריד אותם בכלל, אבל באירוע כזה האהבה והקבלה חשובות מאוד.
 
בגלל כובד המשקל של הטקס, צריך להחליט איזה אופי הוא יקבל ולקבוע לו קונספט. אנשים יצירתיים יכולים לבנות את הטקס בעצמם, אבל למי שאינם כאלה לא כדאי להסתבך. יש הרבה מאוד אנשים שמתמחים בעריכת טקסים: יאיר לפיד, מרב מיכאלי, שולמית אלוני, מיכל עדן (עו"ד מהקהילה), איילה שני, שהיא מנחת קבוצות ומאמנת אישית, יש אתרים באינטרנט של ארגונים וחברות המציעים שירות של עריכת טקסים. מנחה כזה ישב אם הזוג וידאג להביא משהו אישי מהם לטקס. זוגות שלא נעזרים במנחה יכולים לשתף חברים ובני משפחה כישרוניים ולנצל את העובדה שמכיוון שלא מדובר בטקס הלכתי, אין חוקים ומותר הכל. החברים יכולים להקריא ברכות, לעשות הצגה, לשיר.
 
גם מעבר לטקס עצמו, כדאי לתת לאירוע כולו אופי אישי וייחודי. אפשר לעשות זאת, לדוגמה, בעזרת סרט על בני הזוג שיחבר את האורחים לאירוע. בחתונה סטרייטית דווקא שלאור הפיקה, החתן ערך סרט שמציג את הצעת הנישואים, והפתיע את הכלה ואת כל האורחים. אפשר להקרין תמונות אישיות על מסכי וידיאו במקביל לריקודים, ואפשר גם לבחור בקונספט, כמו זוג שבתחילת החתונה הציג תמונות מהילדות ועם התקדמות האירוע הלך והתבגר מול עיני האורחים.
"כמו שיש לחברה חזון, יעדים, מטרות וערכים - למה שלזוג לא יהיה חזון שיובא לאירוע?" שואלת לאור. היא מציעה שמעבר לשטאנץ של חופה, כתובה, שבע ברכות וכל האלמנטים הקבועים (שאין בהם שום רע) נחשוב לא רק על הצד החומרי של האירוע, מה נאכל ומי יהיה התקליטן, אלא גם על הצד הערכי. אפשר לבנות אירוע שכאשר האורחים יצאו ממנו הם ירגישו שלקחו איתם משהו ייחודי, שזה לא עוד אחד מאלף זהים. זה, כמובן, נכון לכל הזוגות, ללא הבדלי דת, נטייה או מין.
 
 
*לאור דותן-עד מפיקה אירועים פרטיים כבר עשר שנים, ולאחרונה "התחזקה" באירועים בקרב הקהילה הגאה. לאור היא לסבית שהקימה עם בת זוגה לשעבר תא משפחתי והביאה איתה לעולם שלושה ילדים, אך כל זאת מבלי להתחתן. עכשיו, לאור ניסיונה בחתונות גאות מרגשות ומלאות משמעות, היא אומרת שמערכת היחסים הבאה שלה תכלול חתונה.
 
צילום: אלי מעייני וגלית לוינסקי

כתבות נוספות שיעניינו אותך

הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז