מתחתנים ולומדים - הפקת אירוע - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

מתחתנים ולומדים

סטודנטים וההכנות לחתונה

הפקת אירוע
כיצד מתמודדים סטודנטים עם ההכנות לחתונה?  איך מתזמנים בין בחינות ? כיצד אפשר להתגבר על הלחץ בין לימודים לבין הכנות פיסיות ונפשיות ליום הגדול בחייהם? אספנו כמה טיפים בשבילכם.
 
גידי בועזהפקת חתונה אינה דבר של מה בכך. ההכנות לערב הגדול ידועות כתקופה מלחיצה ביותר המעמידות במבחן את שפיות הדעת. כשמדובר בסטודנטים לתואר ראשון או תואר שני  המתמודדים עם לימודים, בחינות או סטאג', מדובר בסיר לחץ כפול. 

אל דאגה, תמצתנו לכם את החומר, לא תצטרכו לקרוא יותר מדי.

היא והוא
אם הנכם סטודנטים למגדר, הנה לכם מקרה מעניין. קחו גבר ואישה, הטילו עליהם את משימת הכנת החתונה, ומיצאו את ההבדלים. ויש הבדלים. לא יעזור דבר לפמיניסטיות שבכן, ברגע האמת אנחנו, המין היפה, החכם והמוכשר, מאבד את הצפון, ואילו הם, המין ההוא, מבין שיותר כדאי לא להסתבך איתנו יותר מדי.  לכך יש להוסיף את הטענה הגורסת כי גברים ונשים בנויים בצורה שונה. גברים יצליחו יותר להתמקד במשימה, אם מדובר בלימודים במהלך ההכנות לחתונה. אצל הנשים, הנטייה הרווחת היא לתת להכנות לחתונה את המקום המרכזי בחייהן. הכנות אלה מתערבבות בחיי היום יום שלהן וגם בלימודים. בהנחה שאת לא רוצה לארגן את החתונה עם עצמך בצעו תיאום ציפיות: חלקו את המטלות הנדרשות לחתונה וחלקו אותן ביניכן כך שכל אחד יעשה את מה שהוא מצטיין בו. אגב, זה מצויין גם כאימון לקראת החיים המשותפים, בהם תידרשו לקבל החלטות רבות בצוותא.
 
מועד ב' 
השנה שלכם מזכירה ילד בבית ספר. יש סימסטר ראשון ושני, מועדי בחינות ומועדי ב' ואולי ג'. מה שברור הוא שאתם לא יכולים לתת לעצמכם להיגרר אחרי המטלות. כדי שלא תימצאו עצמכם בדרך לצלם עם סיכומי הבחינה הקרובה, תכננו מראש את לוח הזמנים.
מומלץ שמועד החתונה יהיה בין תקופת הבחינות לתחילת הסימסטר, או בחופשת הקיץ. אם ההכנות עצמן נופלות על מהלך הסימסטר, הקפידו לתכנן את משימות החתונה והלימודים כך שלא יתנגשו זה בזה, והקצו פרקי זמן לביצוע כל משימה - למידה למבחן או כזו הקשורה בחתונה הקרבה.
השתדלו להתארגן כך שלקראת זמן הבחינות לא תדרש כל החלטה חשובה. אם הדבר בלתי נמנע, הכינו את החומר לקריאה ראשונה הרבה לפני מועד הבחינה.

חבר בא לעזרה
חברים הם מצרך חשוב ביומיום, אבל במיוחד לסטונדט. יודע כל סטונדט שראשית לימודיו האקדמיים הם בלימוד חבריו לספסל הלימודים, ובעיקר התחבבות על אלו שיספקו לו תקצירים איכותיים לבחינות. 
אבל חברים יכולים לסייע לכם גם בעוד דרכים:  לימודים עם חברים מסייעת לצמצום פיזור הדעת ועל כן מומלץ גם להעזר בחברים ללמידה משותפת. אם מדובר באנשים שאתם סומכים עליהם תוכלו להיעזר בהם בהכנות לחתונה ולהקל במעט על עצמכם.

משפחה
כסטודנטים, המשפחה עשוייה להיכנס למעגל מרוחק מעט, בעיקר אם אתם לומדים רחוק מהבית, אבל זיכרו שהם תמיד היו שם בשבילכם. לכן אל תתביישו לגייס את מעגלי התמיכה הקרובים: משפחה וחברים, לעזרה מעשית ולתמיכה רגשית.
 
זיכרו שהחתונה היא טקס שאורך יום בחייכם והלימודים ישפיעו עליכם עוד שנים קדימה. אל תתנו להכנות להשתלט על סדר יומכם ו שימרו על פרופורציות.

ייעוץ מקצועי: ד"ר ציפי הוכדורף, ראש החטיבה ליעוץ חינוכי במכללה האקדמית גליל מערבי
 
 צילום: גידי בועז
 

כתבות נוספות שיעניינו אותך

חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה