הפיתולים בדרך אל האושר - הפקת אירוע - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

הפיתולים בדרך אל האושר

איך לריב ולהישאר בחיים

הפקת אירוע
חתונה היא הגשמה של חלום, אך מה קורה כאשר דרך לחלום רצופה במיכשולים? אם קבלת ההחלטות אצלכם עוברת דרך ויכוח קולני דעו שאפשר גם אחרת. כמה עצות מעשיות אשר יקלו את הדרך לחתונה


ShadowKIss copy.jpgלעיתים אירוע החתונה גורם לנו להפוך את עורנו. בעוד שבחיי היומיום אנו נוהגים להתפשר ואף לוותר לבני הזוג, לפני החתונה אנו מוצאים את עצמנו נחושים בעמדותינו ומסרבים לקבל דעות נוספות. השינוי בהתנהגות נובע מהאופן בו נתפסת החתונה. זהו לא עוד רגע בחיים. החתונה מסמלת לרבים מאיתנו שינוי מהותי באורח החיים, מעבר מחיי רווקות לחיי נישואין. היא הופכת לנקודת ציון בעלת משמעות ולכן חשוב לנו לבטא זאת בדרך שלנו.
ואם לא די בכך, חתונה היא לעיתים גם פנטזיה שאנו מנסים לממש. למרבה הצער, כאשר החלום פוגש את המציאות אנו נדרשים לגשר ביניהם וכך נוצר עלינו עומס רגשי נוסף.

הסכמה על שאלות עקרוניות
ההכנות לחתונה הן תהליך בלתי פוסק של קבלת החלטות. עוד בטרם בחרתם גן או תפריט אתם עשויים להתלבט בשאלות כגון כמה תרצו להשקיע בחתונה והיכן למקם אותה גאוגרפית.
שאלות אלו הן עקרוניות מפני שלהחלטות שיתקבלו השפעה על כל מהלך ההכנות והחתונה. ראשית כדאי לזכור שעמדות נובעות מתפיסת עולם והצלחתכם בגישור על פערים בתפיסות העולם שלכם ילוו אתכם גם בהמשך חייכם המשותפים. אחד הכללים הראשונים להתמודדות עם בעיות מסוג זה הן להפגין כבוד הדדי – רצונותיכם, כמו אלו של בני זוגכם, הם בעלי משקל שווה. אין דעה עדיפה על פני רעותה. שוחחו בנחת והשתדלו לתת לבן הזוג לבטא את מניעיו. לעיתים יסתבר שאין מדובר בתפיסת עולם ואחד מכם אולי חושש מתגובת הוריו ועל כן הדבקות בעקרונות.
מה עושים כאשר מתקשים להגיע להסכמה?
ברור כי מישהו מכם חייב לוותר. על מנת לאפשר ויתור יש צורך לבטא כבוד והערכה על קבלת רצונותיכם ולהימנע מלתת לצד השני הרגשה כי הוא נכנע לכם בהחלטתו. ויתור מתוך כניעה אינו תורם לתחושת השיתוף.

יורדים לפרטים הקטנים

אם נדרשתם לקבל החלטות כבדות משקל ייתכן והשלבים הבאים ייראו לכם פשוטים לביצוע. הרי כמה קשה לבחור ביחד תפריט או צבע מפה?
אולם זוגות רבים מתקוטטים דווקא בשאלות עיצוב חופה וסידורי הישיבה של האורחים.
אם גם אתם בעיצומן של ההכנות, בין הפרחים לקונפטי וההחלטות הללו אינן עוברות בשלום ובשלווה, קחו פסק זמן. אתם חשים סערה מתקרבת? השקיעו רגע נוסף למחשבה על מנת לבחוןן את הנושא שעל הפרק. האומנם כדאי לריב על צבע המפה, או על כך שהדודה של אבא יושבת בשולחן מס' 2?
לעיתים ויכוחים אלו נובעים ממניעים עמוקים הרבה יותר ומבטאים את הצורך של אחד מבני הזוג לשלוט על מהלך העניינים וקבלת ההחלטות.
כדי לחשוף את הסיבה האמיתית לויכוח נדרשת כנות רבה ותקשורת טובה. אחת הדרכים להקל על השיחה היא באמצעות הומור, המאפשר להתייחס לבעיה בצורה חיובית יותר.

עוצרים את כדור השלג בזמן

לוויכוח יש פוטנציאל להידרדר לכדי ריב כאוב ודרמטי, שסופו כעסים, עלבונות או אפילו פרידה, שכלל לא התכוונתם להגיע אליהם. כדי להימנע מכך צריך ללמוד לשלוט בוויכוח, ולשם כך עליכם לשלוט בעצמכם.
מכיוון שכל אחד מאיתנו יכול להיות אחראי למעשיו שלו, הדרך היחידה לשלוט בויכוח היא לא לשתף פעולה. כאשר אנו נמנעים מלהידרדר לצעקות ועלבונות בדרך כלל זה משפיע על בן הזוג ומונע ממנו לעשות זאת.
אם נזכור שבחירי ליבנו נושאים עימם מערכת ערכים, רצונות ומשפחה בדיוק כמונו יהיה קל יותר לקבל אותם כמו שהם וגם לשמור על הויכוח בטונים רגועים, שהרי לשני הצדדים זכות שווה לדעה משלהם.

הורים וחתונה

יש הורים אשר נותנים את ברכתם ואת רשימת האורחים שלהם - ומכאן והלאה זזים הצידה. אחרים מעוניינים לקבל עדכונים שוטפים על החתונה המתגבשת. לעיתים דעתם יכולה רק להוסיף לחצים ודורשת התחשבות בעמדה נוספת. עלינו לזכור שההתרגשות של ההורים אינה פחותה משלנו. לכן יש מקום לתת להם להביע את דעתם תוך שמירה על מסגרת ההתערבות. שמעו לעצתם אך אל תבטיחו לקבל אותה. ניתן להגיב " שמעתי את דעתך ואנו נחשוב על זה". כך שמים גבולות, מבהירים שהחלטות מתקבלות ביחד עם בן הזוג ויחד עם זאת מכבדים את רצונותיהם.
בשלב כלשהו מגיע מפגש משפחות למפגש יש פוטנציאל להיות חברתי ונעים, בייחוד אם דואגים לכוון אותו בצורה נכונה. הפגישה הראשונה נועדה להיכרות בלבד ורצוי להימנע משיחה בנושאי ממון וכמות המוזמנים של כל צד לאירוע. 
אפשר להיפגש בבית באווירה חמה, ואפשר גם לבחור מקום ניטרלי כמו בית קפה. בכל מקרה, השאירו את המעשיות לפגישה נפרדת. כדי שמערכת הציפיות מההיכרות תתאם את מטרותיה, דאגו לשוחח עם ההורים בבית, הכינו אותם וספרו להם קצת על הצד השני. בסופו של דבר יש להם מטרה משותפת, אז אין סיבה שהערב לא יעבור בשלום. גם כשאתם לקראת פגישה מעשית יותר, דאגו להבהיר שאתם מכבדים ומעריכים כל עזרה ומה שחשוב הוא לשמור על היחסים הטובים ביניכם לבין ההורים. 

"רגליים קרות "
גם זה קורה לפעמים. אחרי כל ההכנות, כשהחתונה כבר באופק, אתם קמים בבוקר, מסתכלים על זה שעוד מעט יהיה בן זוגכם לחיים, וחשים חולשה קלה אוחזת בגוף - קיבלתם 'רגליים קרות'. סממני החיידק הזה הן שאלות קיומיות התוקפות אתכם, כגון "האם אני מוכן בכלל לצעד הגדול", כאשר המחוייבות נראית כה מאיימת. פתאום אתם מדמיינים את עצמכם נכנסים לבית סוהר לכל החיים, לא משוכנעים שזה האחד, מרגישים צורך לעצור את הרכבת הדוהרת ולרדת ממנה כמה שיותר מהר.
כיצד נפטרים מרגליים קרות?
המפלט מהחששות אפשרי אם תזכירו לעצמכם כמה אתם מרוויחים מהצעד שאתם מבצעים, כלומר הנישואים. בחירת בן זוג לחיים משמעה שמצאתם מישהו שיענה לצרכים הקיימים אצלכם. הנישואים הינם החיבור, מפני שהם צעד לקראת מערכת של אהבה, מחויבות, כבוד הדדי, שותפות וכן פתח לצמיחה משותפת ויצירת משפחה.
אם תזכירו זאת לעצמכם תוכלו להירגע ולהתמודד עם מחשבות מאיימות. בנוסף כדאי לשתף זה את זו ברגשות וחרדות. מעבר לתמיכה הנפשית שאתם יכולים לקבל מאדם אהוב, ייתכן ותגלו שגם לצד השני מחשבות מאיימות משלו. בנוסף כדאי לשתף זה את זו ברגשות וחרדות. מעבר לתמיכה הנפשית שאתם יכולים לקבל מאדם אהוב, ייתכן שתגלו שגם לצד השני מחשבות מאיימות משלו. זיכרו שהחתונה היא אירוע מרגש לשניכם, וכל אחד רואה את הדברים בעיני רוחו קצת אחרת. בסוף תצטרכו לקבל החלטות משותפות, והחלטה ששניים מסכימים עליה יוצרת סיפוק עצום ומחברת אתכם בתחושת השותפות שבזוגיות.
 
תודה לד"ר ירדנה שוב עמי, מטפלת משפחתית במכון אדלר ולעדי קליין, עובדת סוציאלית - "ליווי זוגות מהמקום הפנימי", אשר תרמו מניסיונן להכנת כתבה זו.


מאת: עדי אלון, מתוך קטלוג "מתחתנים"


כתבות נוספות שיעניינו אותך

יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות