חופשה מסחררת חושים - ירח דבש - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

חופשה מסחררת חושים

ירח דבש חושני

ירח דבש

לרוב אנחנו לוקחים את חמשת חושינו כמובנים מאליהם, ורק שינוי מהותי ומעבר חד לעולם אחר גורמים לנו להעריך אותם מחדש. יציאה משגרת החיים לטיול מרתק, לחופשה מענגת או לפעילות אתגרית מעוררת, מסעירה ומסחררת את כל החושים. אתם מוזמנים להניח את האצבע על הגלובוס, לבחור את ירח הדבש שמתאים לכם ולצאת למסע חושני.

אפריקה: לראות עולם אחר
shutterstock
אפריקה, המעוז האחרון בו ניתן לראות את הטבע הפראי במיטבו, ללא התערבות בני אדם בצורת גורדי שחקים, כבישים והרבה בטון - חיות מסוגים שונים בסביבתן הטבעית, בהתנהגות האינסטנקטיבית שלהן, ומרחבים עצומים של בראשית. אפריקה היא אחת מהמקומות הנפלאים לבקר בהם לטיולי ספארי, כדי לחוות עולם פראי, חושני, מפחיד ומסקרן כאחד.
בטנזניה שבאפריקה ניתן למצוא ערבות רחבות ידיים, אגמי ענק יפהפיים וכמובן את הר הקילימנג'רו המפורסם המתנשא לגובה של 5,895 מ'. כן נמצאים בטנזניה שמורת הסרנגטי ומכתש נגורונגורו, שם ניתן לצפות במגוון הרחב והעצום ביותר של חיות בר מאשר בכל מקום אחר באפריקה. זו הזדמנות חד-פעמית להכיר מקרוב בעלי חיים מהאקזוטיים ביותר בטבע: אריות משחרים לטרף, זברות מלחכות עשב, נמרים וברדלסים משתעשעים בשדות הירוקים, תנינים בחיפוש אחר מנת הצהריים הבאה, היפופטמים במרדף אחר גנואים ועוד. שמורות טנזניה מכילות אוצר הולך ונעלם של טבע כבראשיתו, מקום בו חוקי העולם הישן עדיין שולטים. 
חברת עולם אחר מציעה טיול ספארי מיוחד, המעניק מבט מקרוב על אורחות החיים של השבטים המתגוררים באזור ועל בעלי החיים המסתובבים בסביבתם הטבעית. אם אתם חובבי טבע מושבעים או סקרנים לחוות עולם שונה לגמרי - זה יהיה ירח הדבש המרתק ביותר בשבילכם.  

דרום אמריקה: לנשום את הקצב
תושבי דרום אמריקה ידועים בזכות שמחת החיים האופיינית להם. השילוב של בשר אסדו משובח, סיגרים איכותיים ומוזיקה קצבית היוו מאז ומתמיד מוקד משיכה למבקרים מכל רחבי העולם. מעל כל ארצות היבשת ניצבת לה בגאון ברזיל. הקרנבל בברזיל ובמיוחד בריו דה ז'נרו, שהוא המפורסם והנוצץ מכולם, מושך אליו מדי שנה מיליוני מבקרים. ימי הקרנבל עצמו מוגדרים כימי שכרון חושים, בהם התושבים שוכחים מכל צרותיהם ומתמסרים לחגיגת תענוגות החיים. קצב הסמבה, התלבושות הססגוניות, תהלוכות הרחוב המהפנטות והרקדניות החושניות, מעניקים הזדמנות לשמוע ולחוש את המוזיקה הלטינית במלוא הדרה, להשתחרר, לרקוד ולשמוח. שיאו של הקרנבל בתחרות בתי הספר לסמבה בו מתחרים בתי הספר לעיני אלפים, בתהלוכות ריקודים, תיפוף ותלבושות. מעבר לקרנבל הגדול, פועלות במדינה ערים נוספות בהן המוזיקה היא אבן שואבת לתושביה: רסיפה היא בירתה של מדינת פרנא-מבוקו השוכנת בקצה המזרחי של ברזיל. זו עיר גדולה עם חופים רבים וכנסיות יפהפיות. בעיר יש אווירת קרנבל תמידית; אולינדה היא אחת הערים הקולוניאליות השמורות ביותר במדינה, סמוכה לרסיפה ומשקיפה על האוקיינוס האטלנטי. העיר מפורסמת במספר הרב של בתי ספר לסמבה והופכת להיות אחת מבמות הסמבה המובילות בברזיל; בסלבדור שבבאהיה קיים גם קרנבל הנחשב ל"קרנבל האמיתי" עקב היותו עממי וקשור לפולקולור המקומי, גם אם הוא פחות נוצץ מזה שבריו, הידוע בסגנון ה"טריו אלקטריקו" שלו, שם עוברת משאית גדולה עליה יושבים זמרים ונגנים המבצעים שירים מקומיים, כשמאחוריהם נוהר קהל גדול המלווה אותם בריקוד ובשירה.  למי שרוצה ליהנות מחוויה מוזיקלית וקרנבלית כאחד, ירח דבש קצבי כזה מבטיח חוויה חושית יוצאת מגדר הרגיל.  

המלדיביים: טעם של נהנתנות
צילום: shutterstock
כאשר מדמיינים את החופשה המפנקת ביותר - תמונה של ים, חוף לבן, עצי קוקוס ושייק אלכוהולי מעוטר במטרייה קטנה כמעט תמיד קופצת לראש. האיים המלדיביים, איים באוקיינוס ההודי מדרום-מערב לסרי לנקה, המורכבים מרצועות חוף אלמוגים יפהפיות שלצדן לגונות בצבע טורקיז, הם בדיוק המקום למי שמחפש שקיעות רומנטיות לצד ספורט אתגרי. האיים הללו נחשבים כאתר נופש מושלם לחופשה מרגיעה ורומנטית, גן עדן אמיתי לזוגות אוהבים, לאוהבי קרני שמש חמימות, ולאוהבים לצלול לעולם תת מימי קסום.   באיים המלדיביים פועלים כמאה אתרי נופש מדהימים. אחד מהם הוא מלון One & Only , מלון פאר-על ייחודי המעוצב כתמנון היושב על רצועת חוף בת 6 ק"מ. חדרי המלון הם וילות יוקרתיות הממוקמות אל מול הים ומאפשרות לכל דיירי המלון כניסה ישירה ללגונה הקסומה. המבקרים במלון ייהנו מפרטיות מלאה ומשקט מופתי נדיר. רמת השירותים במלון היא מהגבוהות בעולם. גולת הכותרת היא מסעדת Tapasake , מסעדה בה התפריט והעיצוב נוצרו בהשראת שתי מסעדות יפניות מהמובילות בלונדון. המסעדה בנויה מעל המים ומשלבת נוף שקיעה מדהים עם מטבח יפני מודרני. חומרי הגלם נשלחים מטוקיו ומאוסקה והם נבחרים אישית בידי השף למען אניני הטעם ולהבטחת האיכות הגבוהה ביותר. מרתף היינות מציע יינות מהטובים ביותר שנבחרו בידי טובי מבקרי היין. כל אלה מבטחים תאווה לעיניים וחגיגה גסטרונומית שלא תישכח לאורך זמן. 

בורה בורה: להריח את החופש
בורה בורה הוא אי זעיר באוקיינוס השקט השייך לאיי החברה שבפולינזיה הצרפתית. מקור השם הוא הביטויPora Pora , שפירושו בפולינזית "הראשון שנולד" (First Born) על שם היותו על פי האגדה האי הראשון שהופיע באוקיינוס כאשר האלה טאארוא (Taaroa) שלפה אותו מהמים לאחר הבריאה. בורה בורה הוא שיבוש שמו בקרב הכובשים האירופאים. האי עצמו קטן מאוד - ביום אחד ניתן להקיף את כולו לאורכו ולרוחבו. זהו אי של נופש, מנוחה ורגיעה. האי מציע נופש קלאסי והנאה ממי הטורקיז של הלגונות המדהימות שסביבו. חוויות אטרקציות רבות מוצעות לתיירים בבורה בורה: משחייה עם כרישים קטנים ולא מזיקים ועד ארוחת צהריים על שפת הים, בתוך המים, כשטבח מקומי מטגן דגים ומאכלים מקומיים נוספים בו במקום. ובעיקר כל מה שקשור לספורט ימי - סירות מירוץ, שייט, קייאקים וכו'. כל יום יוצא סיור מודרך למקומות בהם שהו ונפשו מפורסמים.  האינטרקונטיננטל בורה בורה הוא מלון חמשת הכוכבים החדש ביותר באי, עם 80 וילות נפרדות הבנויות מעל מי הקריסטל של הלגונה בעיצוב ייחודי המשלב סגנון מודרני עם נגיעות מהמסורת הפולינזית. במלון נמצא אחד מאתרי הספא היוקרתיים בעולם שעוצב על ידי ד"ר טרגר, שהקים גם את המרחצאות התרמיים במונקו - . Thalasso זהו אתר הספא היחידי המטפל במי האוקיינוס השקט הנשאבים ממעמקי הים בעומק של יותר מ-800 מטרים, וידועים בסגולותיהם המרגיעות והבריאותיות. 
 
ניו זילנד: לגעת באוויר 
shutterstock
ניו זילנד היא מדינה מדהימה ביופיה. המיקום והגיאוגרפיה המיוחדים שלה יוצרים נופים שונים ותופעות טבע ייחודיות: הרי געש, גייזרים, פסגות מושלגות, נהרות, אגמים ובריכות בהם נאגרים מים הזולגים מהקרחונים, שדות ירוקים, יערות סבוכים, מפלים רבים, וגם כמה כבשים...
ניו זילנד, ממנה הגיעו האנשים שהמציאו את הבנג'י, ידועה גם אטרקציות ובספורט האתגרי שהיא מציעה. מעבר לקפיצות הבנג'י ניתן למצוא גם את הזורבינג (גלגול במורד גבעה בתוך כדור גומי ענק), ראפטינג, צניחה חופשית, טיפוס הרים, רכיבה על סוסים, טרקטרונים, סקי, סנובורד ועוד.
האי הדרומי, שנחצה באמצעו על ידי הרי האלפים, נחשב ליפה משני האיים המרכזיים. העיירה הקטנה והמרשימה פרנץ ג'וזף נמצאת למרגלות קרחון ומציעה אפשרויות לינה שונות, ממלונות פאר עד לאכסניות נוער, מספר בתי קפה ופאב.  אטרקציה האמיתית היא הקרחון הענק הנמצא בין הרים ירוקים - תופעת טבע יחידה בעולם, עליו ניתן לטפס רגלית, עם הציוד המתאים, בטיול שאורך יום. אך הפינוק האמיתי הוא טיסה במסוק מעל הקרחון, צפייה במראה הנדיר הזה ממעוף ציפור, נחיתה כמעט על קצה הקרחון, שם הקרח בהיר ומסנוור בגוונים של תכלת ולבן צחור, והליכה על הקרח, תוך כניסה למערות קרח. למאותגרים, ניתן גם לעבור קורס קצר בסנפלינג על הקרח. מכיוון שהקרחון נמצא על הר גבוה וצבעי הקרח מזכירים שמיים ומים, נראה כאילו הולכים על אוויר.   אם אתם מעוניינים להרגיש באמת מרחפים בין שמים לארץ ולחוש את האוויר הצלול עד תומו, חוויה מדהימה לא פחות היא צניחה חופשית מעל להרים, הכוללים את קרחון פרנץ ג'וזף וההר המרשים ביותר בניו זילנד, הר קוק. צניחה מגובה 14 אלף רגל, הכוללת דקת נפילה חופשית הצולחת את האוויר אל תוך נוף מדהים של הרים מושלגים ואגמים צלולים, היא חוויה בלתי נשכחת שמעלה את האדרנלין לכל חובבי האקסטרים.     

*תודה לחברה
עולם אחר



כתבות נוספות שיעניינו אותך

מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס