אטרקציות קולינריות - קייטרינג ובר - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

אטרקציות קולינריות

טרנדים שמצליחים להחזיק את הצלחת

קייטרינג ובר

הישראלים אוהבים את האוכל המוכר והטוב ופחות מעריכים טרנדים חדשניים. אבל יש כמה מגמות שהצליחו לתפוס מקום של כבוד בתפריט החתונה. אתם מוזמנים לטעום  

המגמות האחרונות קייטרינג החתונות, שלא כמו קורבנות אופנה המתאימים למתי מעט בלבד, הולכות דווקא צעד אחד קדימה לקראת טעם הקהל. הן מעוניינות להרחיב את השטאנץ הישן והמוכר של מנות פתיחה-עיקריות-קינוח ולדלג מעל משוכות הטרנד-לרגע של הסושי או הפוקאצ'ה. לא לתפוס את מקומן של המנות האהובות, אלא לשדרג אותן. אם בגימיקים הזכורים לטוב מהילדות, ואם בטעמים נוסטלגיים מבית אבא. אם בניחוחות האסאדו המתבשל במקום, ואם בעשרות מנות אישיות הנחטפות מהצלחת וממלאות אותה שוב ושוב.
 
בחזרה למטבח של סבתא
בשנים האחרונות היינו עדים לתהליך מעניין, כאשר השפים המובילים החלו להוציא מתכונים מהסירים של סבתא ולהגיש אותם, עם שדרוגים כאלה ואחרים, על שולחנות מסעדות הגורמה. הבשורה לא איחרה לכבוש גם את תחום האירועים, וכעת ניתן לשלב בין מאכלים מוכרים ואהובים לבין הגשה אלגנטית ומתוחכמת. הרעיון הוא להביא את הפשטות והמקומיות, אבל בסטייל. חוזרים לטעמים המוכרים עם מוצרים גולמיים ברמה גבוהה, שאינם מתחכמים. הבשר מוגש בלי הרבה תבלינים או מרינדות כדי לשמור על טעמו הבסיסי. חוקי המטבח של סבתא אומרים שמתבלים מעט, נוגעים מעט, והכל נעשה יחסית מהר, לא בבישול איטי וארוך, ומחומרי גלם ללא פשרות.
 
חתונת קונספט קונספט אסיאתי. צילום: רונן מנגן. הפקת מתחתנים
אפשר לקחת את רעיון החזרה למקורות צעד אחד קדימה וליצור חתונת קונספט שתפורה על הקהל שלכם (או דווקא להפתיע בהפוכה): חתונת אלף לילה ולילה עם מאכלים פרסיים, בופה דרום אמריקאי עם אסאדו, פינות שאנטי מרוקאיות עם אוכל אותנטי המוגש על ידי מלצרים בתלבושות המסורתיות, או אירוע ים תיכוני עם אוכל בדואי, טאבון, מחצלות, נרגילות, נגני דרבוקה וכו'. אם החתן והכלה מגיעים משתי עדות שונות – אפשר לערוך אירוע המשלב בין שתי המסורות ומסמל את האיחוד ביניהן.הספקים בתחום מעסיקיםמבשלים מכל העדות, וגם מומחים בעיצוב, במנהגים, בתלבושות ובאביזרים הנכונים, שיתפרו לצד המאכלים את התמונה המושלמת.
 
פיוז'ן
ישן לצד חדש, מתוחכם לצד בסיסי, או בקיצור: וגר סושי עם כבש. גם מי שבוחר במנות עיקריות מאוד אנינות, נוטה להוסיף בקבלת הפנים בר מזרחי עם בסיס של חומוס ופול במנות קטנות וקדרות של בשר כבש. אנשים לא רוצים להתנתק מהמוכר, והזוגות מבקשים סמבוסק וחומוס לצד פוקאצ'ות. ליד האוכל האסייתי והאיטלקי הם לא יוותרו על הקבבים בטחינה. אבל גם כאשר הולכים על פיוז'ן, יש לתת דגש להרמוניה בין המנות. זה נחמד לערבב בין מאכלים, אך כדאי שיהיה קשר ביניהם כדי שלא תצא ארוחה אקלקטית מדי.
 
הכנה פרונטלית
אנשים רוצים לראות את האוכל בעיניים, ולכן הדגש באירועים הוא על מטבח פתוח והכנת האוכל מול הקהל. זה מבטיח שהמוצרים יהיו יותר טריים, וגם יוצר עניין באירוע. הקייטרינג מגיע עם כל המצרכים, בונה מטבח במקום ומכין את המנות לעיני האורחים, והאוכל מוגש טרי-טרי, כמו במסעדה. לא עוד אוכל שמוכן ומוגש בשלב שני. אין פריזרים, האוכל נעשה כולו בזמן אמת. בייחוד בבשרים - אסאדו, אנטריקוטים, פרגיות, שוקי טלה ועוד, הכל נעשה במתחם האירוע על גרילים גדולים, כולל פריסת הבשר והכנתו, ולכל סוג בשר הרטבים המיוחדים לו. אך לא רק במנות העיקריות, גם בקבלת הפנים החטיפים נאפים לעיני הקהל. ממש חגיגה לעיניים.
 
מנות בהזמנה אישית קונספט לטיני. צילום: רונן מנגן. הפקת מתחתנים
השדרוג של ההכנה הפרונטלית הוא מנות שהאורח מעורב ביצירתן, וגם זו אטרקציה שהופכת יותר ויותר מבוקשת באירועים. מנות כמו ניוקי או פרגיות מוגשות לאורחים עם מספר רטבים או ממרחים לבחירה. האורח בוחר את הרוטב, ו"הסגירה" הסופית של המנה נעשית מול עיניו ולפי בקשתו האישית. את אותו הדבר ניתן לעשות עם הרכבה אישית של פיצות, פיתה דרוזית שנאפית וממולאת במקום, וסושי במגוון מילויים שמגולגל בלייב. ואם המבשל לבוש בבגדים המסורתיים (כמו תלבושת יפנית לאיש הסושי), החגיגה כפולה.
 
טפאסים
מנות קטנות ומעוצבות. האורחים מקבלים את המנות על צלחות אישיות, ואפשר למלא את הצלחת כל פעם מחדש, כמובן. הרעיון הוא שההגשה עצמה היא לא במאסות. המגמה היא של מנות אישיות, בכלי הגשה ייחודיים ואלגנטיים, שמשלימים במראה המוקפד את הטעם החדשני והנקי. בטפאסים המגוון הוא כל כך רחב, שאפשר בקלות רבה גם לשנות לפי טעמי הלקוח.
 
חתונות קוקטייל
הרחבת טרנד הטפאסים לכדי אירוע שלם. חתונות קוקטייל הן אירועים שבהם כל הארוחה מתבססת רק על מנות קטנות. הדינמיקה של הטפאסים היא שאנשים יעשו מינגלינג ולא יישבו. אורח ממוצע אוכל 10-15 מנות כאלה באירוע ומקבל חוויה מגוונת הרבה יותר מבארוחה סטנדרטית, של המון מנות קטנות ומיוחדות. החיסרון הוא שנושא הטאפסים הוא לא כל כך זול בגלל מהות ההכנה, שמצריכה הרבה מאוד כלים בשטח, וזה מייקר את העניין. אבל זה שווה מבחינת האווירה ומגוון הטעמים רחב מאוד.
 
מנות מעוצבות
בשנים האחרונות, עיצוב המנה הפך חשוב לא פחות מטעמה. בגלל שכל מנה אישית, היא עוברת עיצוב. גם בקרב הקהל עלתה המודעות לאסתטיקה של המזון ויחד עימה הדרישה למנות מעוצבות. זוגות שמים לב לצורה בה מוגעיצוב להגשה. צילום: רונן מנגןשת המנה, לאופן בו היא מוצגת על הצלחת או הכלי, ולעיצוב המזון המוגש על המזנונים.
 
חתונה הפוכה
בקונספט זה מוגשות המנות העיקריות עוד לפני חופה. סוג זה של חתונות מתאים מאוד לאירועי צהריים, אליהם אנשים מגיעים רעבים, וכך זמן קבלת הפנים מתארך. גם אירועים גדולים במיוחד ייהנו מחתונה הפוכה, המונעת מצב של התנפלות על המזנונים לאחר החופה. האורחים רגועים יותר בחתונה כזאת: מייד לאחר קבלת הפנים נערכת הסעודה המרכזית, בהמשך טקס חופה, ואז, כשמתחילה המסיבה, מוגשים הקינוחים. הקייטרינג צריך להיערך לחתונה כזו במיוחד, מאחר שנדרשת בה כמות של כ-30% יותר אוכל.
 
אסאדו
אסאדו משמעו גם סוג הנתח של הבשר, וגם שיטת הבישול. האסאדו מבושל בין שש לשמונה שעות בעודו יושב על חרבות, כאשר סוגי הבשר האחרים נעשים על גריל עם פחמים גדולים מאוד. הבשר מתבשל פרונטלית לעיני האורחים, וכך גם צורת החיתוך וההגשה. הבשר שנעשה על גריל פחמים הוא עולם אחר מבחינת הטעם, הריח, המרינדות המותאמות לבשר והטיפול שהוא עובר. אנשי המקצוע ממליצים לערוך אירוע אסאדו כחתונה הפוכה. בחתונה כזו, עמדות הגריל נפתחות בשעה מוקדמת יחסית, האורחים זורמים לעמדות בנחת וללא תורים, ובעיקר מגיעים שבעים לחופה. עד רגע השיא של שבירת הכוס האוכל מספיק "לרדת", ולאחר החופה כולם כובשים שבעים ומאושרים את רחבת הריקודים ולא מתפזרים לשולחנות.
 
לאכול בריא
המגמה החשובה ביותר במבט גלובלי בכלל ובתחום האוכל בפרט, היא המגמה הירוקה. אנשים מודעים יותר למה שנכנס להם לפה, חשוב להם לדעת מה מקור האוכל, והם חושבים פעמיים לפני כל ביס. מגמת האוכל הבריא עושה צעדים ראשונים גם בתחום הקייטרינג. היום מגישים פחות אוכל מטוגן ויותר אוכל חי לגמרי או למחצה. האורז הלבן ננטש לטובת הקינואה, התרד, הבורגול והנבטים. התיבול נעשה באמצעות עשבי תיבול ירוקים וטריים, כמו כוסברה, בזיליקום, ועלי בייבי, שמחזקים את הטעמים והרבה יותר בריאים, וחברות הקייטרינג אף מגישות לבקשת הזוגות ירקות ופירות אורגניים.
 
קייטרינג חלבי
רבים מאיתנו, מיותר להכחיש, מצפים לאכול בשר בחתונה, ונהיה מופתעים, לרוב אף מאוכזבים, לגלות שבעלי השמחה בחרו קייטרינג חלבי. אך למטבע שני צדדים, וגם לקייטרינג חלבי יש יתרונות בלתי מבוטלים: האירוע שמתקבל הוא אלגנטי יותר, האורחים יסיימו את הערב בתחושה קלילה יותר, ואולי ירקדו יותר, והקינוחים, שהם נקודת התורפה בחתונות עם תפריט בשרי עקב מגבלות הכשרות, יכולים לנסוק לגבהים חדשים באירוע שאינו יודע שמנת צמחית מהי. אם אתם בוחרים קייטרינג חלבי, לכו על חברה איכותית מאוד, שתגיש מנות שיפתיעו גם את הקרניבורים האדוקים, וודאו שהקינוחים יהיו מה שמצופה מקינוחים באירוע חלבי: סוף הדרך.
 
בר קפה פטיפורים: האחיות שאולוב, שוקולדים: daskalides
תחום הקפה התפתח מאוד בארץ בשנים האחרונות, דבר הניכר גם בביקוש לקפה איכותי באירועים. המעוניינים להשקיע בפולים מיוחדים המשתנים ממשקה למשקה, עם קלייה וטחינה מוקפדת, יקבלו תמורה בהתאם. החל מקפה באיכות גבוהה מאוד, דרך עוגות מעוצבות עם שמות בני הזוג, ועד תוספות מכל מיני סוגים: אלכוהול, גרניטות, עוגיות ועוגות אישיות. לקראת סוף האירוע, הבריסטות (הברמנים של בר הקפה) נכנסים חזק לפעולה, ומספקים את רצונותיהם של האורחים. כל אחד משקיע במה שהוא אוהב, ואם אתם רוצים קפה טוב – כדאי להשקיע, לא זה מה שיכביד על התקציב. הקפה הוא הטעם האחרון שנשאר בפה מהאירוע. בנוסף, כוס אספרסו טובה ומרוכזת ממתנת את השפעת האלכוהול.
 
בר מתוקים
תחום המתוקים משתלב נהדר כשהוא יוצא מהבר אחרי המנה העיקרית. שיפודים של פירות ומרשמלו, סטיק משופד בממתקים מסוגים שונים, מזרקות שוקולד שטובלים בהן פירות, ואפילו סוכריות על מקל (לא רק לילדים!) - כל אלה מוסיפים צבע ואווירה עליזה לאירוע. המלצה לימות הקיץ החמים: לשלב קרטיבי פופ-אייס צבעוניים ("שלוקים") בבר המתוקים.

גימיקים
אפשר להקים על הרחבה עמדות הגשה פרונטליות ולהציע למוזמנים נשנושים מימי הילדות כמו "שערות סבתא". גימיק נוסף מהילדות הוא סוכריות ונחשים מג'לי שממלאים גם תפקיד דקורטיבי. בכלל, מחלקת הגימיקים בחתונה היא הזדמנות לקחת אוכל רחוב ואפילו ג'אנק פוד פופולרי ולהעלות אותו ליגה, עם דוכנים מעוצבים של פלאפל, תירס חם, המבורגר בלחמניה, שווארמה ומנות תאילנדיות מוקפצות בווק.

הושבת האורחים
שולחנות עגולים הולכים פחות, ויש חזרה לשולחנות המרובעים. טרנד נוסף הוא שולחנות אבירים – שולחנות ארוכים בהם מושיבים למשל את כל החבר'ה מהעבודה, מהצבא וכו', ואין צורך להפרידם לשניים וחצי-שלושה שולחנות שונים. פרט לשולחנות בגובה הסטנדרטי, אין כמעט חתונה היום בלי ישיבה אלטרנטיבית, שמטרתה ליצור גיוון לישיבה המוכרת סביב שולחנות מסודרים ולהעניק אווירה פחות פורמלית ויותר אינטימית.
 
אירועי שטח
כדי לעשות אירוע בשטח צריך הרבה ניסיון, כי ההפקה מורכבת יותר. כדאי לבחור בחברת קייטרינג בעלת רקורד עשיר באירועי שטח. באירוע בשטח מדובר על תאורה, חשמל, פינוי אשפה, שירותים כימיים, אישורים, כיבוי אש, אמבולנס, גנרטור וגנרטור חירום ועוד... הלוגיסטיקה הנדרשת מאירועי שטח תייקר ברוב המקרים גם את שירותי הקייטרינג. אפשר לעשות באירועי שטח קונספט של חתונת מסיבה, עם כלים חד פעמיים מנייר ואוכל קליל כמו פיש אנד צ'יפס.
 
 

כתבות נוספות שיעניינו אותך

זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)