איך לבחור עיצוב לאירוע - המדריך לתכנון חתונה - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

איך לבחור עיצוב לאירוע

המדריך המלא לעיצוב האירוע

המדריך לתכנון חתונה

איך אתם מדמיינים את החתונה שלכם – קלאסית, כפרית, מסיבה מטורפת או אירוע נוצץ? כל חלום יכול להפוך למציאות במגע הקסם של המעצב הנכון. המדריך המלא לעיצוב האירוע

מחקרים הוכיחו כי שבע השניות הראשונות שבהן אנו נחשפים לאדם או למקום הן שיקבעו את דעתנו עליו. באירוע שלכם, האורחים ייראו קודם כל את העיצוב, והוא שיקבע באיזו הרגשה הם ייכנסו לאירוע שעל הפקתו עמלתם רבות. דעו שמעצב טוב יכול להכניס צבע וסגנון לכל אירוע גם בעזרת תקציב קטן, לכן בכל מקרה אל תוותרו על ההשקעה, אפילו המינימלית ביותר, בעיצוב האירוע.

 
עיצוב האירוע כולל
1. כניסה
- האווירה מתחילה בכניסה. יש גנים ואולמות שהשקיעו מאוד בעיצוב הכניסה, ואחרים פחות. חשוב לטפל בכניסה באלמנטים גדולים עם נוכחות, כגון לפידים, גופי תאורה, סידורי פרחים גדולים או שנדלירים דומיננטיים, שייתנו את השואו מהרגע הראשון.

2. קבלת פנים - אזור קבלת הפנים כולל שולחנות בר וישיבה אלטרנטיבית. כדאי שיהיו במקום כעשרים וחמישה אחוז מקומות ישיבה מכמות האורחים, משום שרוב האורחים נוהגים לעמוד ולעשות מינגלינג ורק מיעוטם בוחר לשבת. את העיצוב במתחם הישיבה האלטרנטיבית מומלץ לשדרג אפילו רק עם נר, ובלבד שהשולחנות לא ייראו עירומים. ניתן לשלב בחלק מהשולחנות פרחים ובחלקם נרות, ולמי שרוצה להשקיע יותר קיימים כמובן אלמנטים מיוחדים לשולחנות קטנים.
 
3. חופה - עיצוב החופה מתחלק לשניים:
שביל החופה - הוא סוג של תחימה. ברגע שיש הגדרה לשביל, אף אחד לא יעמוד במקום בו אתם צריכים לצעוד. בקשו מהמעצב שלכם הצעות לעיצוב השביל כך שיתאים לסגנון האירוע כולו בצבעוניות ובאלמנטים העיצוביים.
החופה עצמה - טקס החופה הוא מרכז האירוע, וככל שהחופה תהיה בעלת מראה לבן ונקי, כך תיראה יותר טוב. חופת הפרוכת המסורתית יכולה בהחלט להספיק, והיא גם נותנת הזדמנות לקרובים לכם לקחת חלק בטקס כשהם אוחזים במוטות. אך גם אם בוחרים בחופה מסורתית, אפשר לתת לה אמירה עיצובית: לעצב את העמודים בעזרת אלמנטים כמו קיסוס או להבדיל שרשרת נוצות - תלוי באופי האירוע, ולא להשאיר אותם עירומים. יש גם פרוכת מקושטת עם קריסטלים או טלית המשמשת כפרוכת ומעצימה את קדושת הטקס. בעיצוב חופה קבועה כמובן, השמיים הם הגבול.
צילום: תום ברטוב















כתמי צבע של בוגונביליה מטפסת המשתלבים בגן הפורח. צילום: תום ברטוב
4. שולחנות ומוקדים נוספים
סידור השולחן - נהוג להושיב בממוצע עשרה אורחים בשולחן. בבחירת צבעי המפות והמפיות, מומלץ בסיס בהיר (לבן, שמנת, תכלת, ירוק תפוח), ומפיות בצבעים משתנים, כשצבע המפית יוביל לצבע מרכז השולחן - כלומר ליצור מסגרת של צבע (המפיות) ומרכז של צבע (הסידור המרכזי). קשירת המפיות בסרטים או באלמנט עיצובי אחר תעניק את הטאץ' הסופי.
מרכז השולחן - כדי ליצור עניין, ניתן לשלב בין סוגים שונים של עיצובי מרכז שולחן, למשל בחלק מהשולחנות לעשות עיצוב נמוך (של נרות נמוכים או כלים עם פרחים צפים, לדוגמה), ובאחרים עיצוב גבוה (של אגרטלים ארוכים). חשוב להקפיד שהעיצוב הגבוה יהיה מעל טווח הראייה של הסועדים ולא יפריע להם לשוחח.
מזנונים – עיצוב המזנונים יתחבר מבחינת הגוונים והסגנון לעיצוב מרכזי השולחן, בעזרת זרי פרחים, גופי תאורה או נרות. העיצוב צריך להתאים לאופי האירוע אך עדין, באלמנטים צרים וגבוהים שלא יפריעו להגשת האוכל, אלא שרק ייתנו אמירה דקורטיבית ונגיעה עיצובית כחלק מהאירוע.
תיחום - לעתים יש צורך ביצירת חיץ בין מוקדים שונים של האירוע, כגון פינת קפה, אזור הבר ורחבת הריקודים, או לתחום גן גדול כשמספר האורחים קטן. ניתן לעשות זאת באמצעים שונים, למשל באולם סגור אפשר לתלות באנרים של אורגנזה או אלמנטים גבוהים כמו גופי תאורה ו/או מעמדים גבוהים, ובגן פתוח להציב דוקרני נרות, לפידים, פרפרי ענק וכו'.
חדרי השירותים - אפשר ליצור אווירה בעלות מאוד נמוכה על ידי אלמנטים עדינים של נרות ופרחים, בעלות בינונית כך שכל תא שירותים מקבל טאץ' עיצובי, או בעלות גבוהה בה מטפלים בחלל חדר השירותים, בכניסה ובכל תאי השירותים באמצעות פריטים ריחניים, נרות, מגבות מגולגלות ועוד.
קישוט המכונית - קישוט המכונית צריך להיות צנוע, יפה ואלגנטי, ורצוי בעזרת סרטים. לא כדאי לקשט את המכונית עם פרחים, כי הם מתייבשים עד הערב, אם זה בקיץ אחרי יום בשמש או בחורף בגלל הקור והגשם.
אזור ישיבה אלטרנטיבית. צילום: תום ברטוב
 
עיצוב לפי שעה
מה ההבדל בין עיצוב אירוע צהריים לעיצוב אירוע ערב?
מבחינת הצבעים, לאירוע בשעות היום מתאימים צבעים חזקים כמו כתום, פוקסיה, טורקיז, ירוק וכדומה. גווני הערב לעומתם הם פסטלים רומנטיים, כמו ורדרד, לבן, שמנת, פנינה, גוונים עדינים של כחולים, כסף או זהב.
מבחינת אביזרים, ביום לא נעשה שימוש בנרות אלא בפרחים טבעיים ובהרבה ירק, ופחות בפרחים רומנטיים (ורדים ושושן צחור), המשתלבים באירועי ערב. באירועי ערב אפשר להשתמש במשחקי תאורה, בעזרת נרות או שקפים בגוונים שונים בתוך מבנה החופה היפנית.

עיצוב לפי עונה
חתונת חורף נערכת לרוב במקום סגור, ומבחינה עיצובית היא יותר קלאסית. סידורי השולחן כוללים פרחים או נרות בכלי זכוכית עם אבני קריסטל, עלי כותרת על השולחנות וכדומה.
חתונת קיץ נערכת בדרך כלל בחוץ, והיא יותר קלילה מבחינת עיצוב. הגבולות בין הסגנונות היטשטשו כי גם בקיץ, אחרי החופה בחוץ, נכנסים פנימה לאולם הממוזג. בגן בקיץ יכולים להיות אלמנטים עיצוביים כמו פרחי נייר גדולים, פרפרי משי גדולים או שבילים של לפידים.

בחירת הסגנון
נושא העיצוב מתחיל מבחירת הסגנון. אם תמיד חלמתם על חתונה בלבן, חתונת אלף לילה ולילה, חתונה באווירת וודסטוק או כל פנטזיה אחרת, המעצב הוא האיש שיגשים לכם את החלום. על כן קודם כל החליטו על אופי האירוע הרצוי, ולפיו תוכלו להגדיר את סגנון העיצוב שהייתם רוצים לאירוע שלכם: כפרי, רומנטי, נקי או קלאסי - ולבחור מעצב המתחבר לסגנון זה. איך מחליטים? הגיעו לאירועים לדוגמה, התבוננו בקטלוג "מתחתנים" ובאתר "מתחתנים ברשת", בתוכניות עיצוב בטלוויזיה, וקבלו השראה ורעיונות.
רומנטי או אלגנטי? אם אין לכם משהו בראש, חישבו על סגנון וצבעים שמדברים אליכם. על ידי בחירת צבעים, חומרים ואביזרים, אפשר להעביר את האווירה והסגנון של האירוע. עם נרות, לדוגמה, ניתן להשיג אווירה רומנטית; סידורי פרחים יעניקו לאירוע אווירה קלאסית; על ידי בחירת צבעים חזקים ומנוגדים תוכלו להשרות אווירה דרמטית; אלמנטים עיצוביים כגון קריסטלים יספקו את המראה האלגנטי, וכו'. אפשר לבחור מוטיב, חומר או צבע, שיחזור על עצמו בחופה, בזר הכלה ובסידור מרכזי השולחן - וישדרג את העיצוב. ככל שתהיו יותר מדויקים בהגדרת הסגנון והרצונות שלכם, כך יגדל הסיכוי ליצירת עיצוב שיקלע לטעמכם. סגנון האירוע צריך להיות מותאם לאופי שלכם, לתקציב העומד לרשותכם, וגם לעונת השנה ולמקום האירוע. 
חושבים על כל פרט - קונכיות מגנות על פתקי ההושבה מהרוח. צילום: אילן לורנצי 
התקציב 
כדאי לקבוע מראש את הסכום שאתם מעוניינים להשקיע בעיצוב, ולא לחרוג ממנו. לכן, לפני שתקבעו פגישה עם המעצב, כדאי שתבקשו ממנו הצעת מחיר לעיצוב בו אתם מעוניינים, ותראו אם היא עומדת בתקציב שלכם. אל תדחו את הפגישה לדקה התשעים, כדי שלא תגיעו מותשים לגמרי, ללא תקציב וללא זמן מחשבה והחלטה. הזמן האידיאלי להגיע למעצב הוא חודשיים-שלושה לפני האירוע. רצוי לבוא עם תקציב מוגדר ולהציב אותו למעצב.

בחירת המעצב
ייתכן שלמקום בו החלטתם לערוך את האירוע יש מעצב הבית, או מספר מעצבים מומלצים. ייתכן שראיתם באירוע כלשהו עיצוב מסוים שהתחברתם אליו, או שקיבלתם המלצה על מעצב מחברים. תוכלו לבדוק את תיק העבודות של מעצבים שונים לפני שתבחרו, לקבוע פגישות עם מספר מעצבים ולהתרשם, וכן לבקש להגיע לאירוע שעיצבו. השוו את ההצעות שתקבלו ממעצבים שונים בהתאם לתקציב העומד לרשותכם.
טיפים לבחירת מעצב
מקצועיות, ניסיון, ותק, כישרון, כימיה - איך בוחנים זאת? להגיע לראות אירועים, לראות תמונות, לשוחח עם המעצב ולראות שהוא מבין עניין, נכנס לראש שלכם ובונה לכם את האירוע בו ברגע.
בלעדיות ואמינות - רצוי לא לקחת מעצבים שעובדים על כמה חתונות באותו ערב, אלא רק על אירוע אחד. ודאו שהמעצב הראשי יהיה נוכח בעצמו במקום בערב האירועושיבדוק שהכל מושלם לפני שהאירוע מתחיל.
חדשנות - חשוב שהמעצב יתחדש כל עונה ולא יישאר עם הקולקציה של העונה הקודמת.
חוזה - חשוב לכתוב את הדברים עליהם סיכמתם, ולהגיע לפני האירוע (או לשלוח מישהו מטעמכם) כדי לוודא שהמעצב עמד בסיכום ביניכם.
tipbox
 
הפגישה עם המעצב
צריכה להיערך במקום האירוע, חשוב שהמעצב יכיר את המקום ויידע מה עומד לרשותו. הפגישה מתחילה בהיכרות עם המעצב, בה הוא שומע על הרעיון שלכם או מכוון אתכם ברעיונות משלו עד שהוא קולע לטעמכם. חשוב למצוא מעצב שיהיה לכם איתו חיבור הדדי ושיבין בדיוק מה אתם מחפשים. אתם צריכים להרגיש שהביצוע הסופי מממש את הרעיון המקורי, שהמעצב נתן את הפן העיצובי המקצועי אך עדיין האופי והנשמה שלכם באים לידי ביטוי. כל פנטזיה ניתנת להגשמה וחשוב להתייעץ עם המעצב, אך לשמור על האמירה שלכם ולא לתת לו להחליט בשבילכם.
בפגישה עם המעצב מיסרו לו את המידע המפורט ביותר על האירוע, שיסייע לו בהתאמת העיצוב למקום ולתנאים:
מיקום: על שפת הים, למשל, יש להקים חופה ולעצב מרכזי שולחן שיעמדו ברוחות החזקות.
שעת החופה: בחירת העיצוב משתנה בהתאם לשעה, לדוגמה - לפמוט גבוה עם קריסטלים לא יהיה אפקט דרמטי ביום כמו שיהיה לו בלילה.
מהלך האירוע: הופעות, גימיקים שונים, זיקוקים, חתונה הפוכה – כל אלה עשויים להשפיע על ההחלטות העיצוביות. גם אם מדובר קייטרינג של מזנונים או הגשה.
מספר השולחנות: כדאי לתת הערכה, למרות שבדרך כלל יודעים במדויק רק כשבוע לפני האירוע. חשוב לעצב גם את השולחנות הרזרביים שאינם ערוכים מבחינת כלי אוכל, אך מצויים במקום.
נותני שירות אחרים:  בר או בית קפה חיצוני, תאורן, תקליטן, קייטרינג וכדומה, כל אחד מהם מגיע עם עיצוב מסוים ויש לדאוג שלא תהיה התנגשות בסגנונות. המטרה היא ליצור תמונה עיצובית שלמה ומקצועית. רצוי לקבוע פגישה בה יתואמו הדרישות והציפיות שלכם עם נותני השירות השונים והמעצב.
בנוסף, חשוב שתבדקו עם מקום האירוע מהם פריטי העיצוב שמגיעים לכם ללא תוספת מחיר, כגון חופה, מרכזי שולחן (אפילו אם זה נר אחד), עיצוב בקבלת הפנים וכו', ותגישו רשימה זו למעצב. שימוש בפריטי העיצוב העומדים לרשותכם יכול להוזיל את עלויות העיצוב בצורה משמעותית. לדוגמה, אפשר להשאיר חלק ממרכזי השולחנות שהמקום נותן ורק את חלקם להחליף, ואז חוסכים מחצית מהעלות בעיצוב השולחנות.
אמנם אורכו של אירוע ממוצע הוא כארבע שעות, אבל בניגוד למוזיקה ולאוכל, למשל, העיצוב נשאר איתכם לאורך שנים, חקוק בזיכרון ובתמונות, וכדאי להרגיש שלמים עם ההחלטות שעשיתם בנושא.
 
 
 

כתבות נוספות שיעניינו אותך

אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)