חוזרים עם תשובה - רבני צהר עונים - הטקס - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

חוזרים עם תשובה - רבני צהר עונים

מקבץ שאלות בנושא בחירת רב ושבת חתן

הטקס

שחר דרוריבמסגרת פינת האירוח של פורום "מתחתנים" עולים מדי שבוע לאוויר נותני שירות שונים ומייעצים לגולשים. לפניכם מבחר שאלות ותשובות מתוך האירוחים  עמותת "צהר"

עשו לכם רב
לגבי רבנים בצוהר: האם יש רשימה של הרבנים דרך צוהר? האם נהוג ללכת לראות חתונות של רבנים דרך צוהר? במידה ורוצים להחליף רב, האם זה אפשרי?
הרשימה קיימת במשרדי צהר, ודרך המשרד ניתן לקבל רב. זוג שרוצה, יכול לבקש לראות חופה של אחד מרבני צהר, ניתן לקבל שם של רב, תאריך ומקום ולגשת לראות כיצד הוא עורך את החופה. ניתן להחליף רב, אם מדובר בפרק זמן סביר לפני החתונה.            

כמה זמן לפני החתונה צריך להזמין רב מצהר?
רצוי להירשם בצהר מוקדם ככל שניתן, ברגע שאתם קבעתם תאריך, ויודעים באיזה רבנות הנכם אמורים להירשם.

הגשנו בקשה לקבלת רב מצוהר וקיבלנו מכתב הביתה שיצרו איתנו קשר, האם יש לנו אפשרות לבחור בצוהר רב שיתאים לנו, או שאתם נותנים לנו רב לפי ראות עיניכם? ומתי אתם פונים אלינו, האם מספיק זמן מראש?
צוות המשרד בד"כ בוחר רב מתאים על פי הפרטים אשר מסרתם או מילאתם ושלחתם. תמיד אפשר לבחור ותמיד אפשר לשנות. אני ממליץ להתקשר או לשלוח מייל ובו הבקשות שלכם במידה וישנן ואנו נשתדל להתחשב בהם במידת האפשר.
אנו משתדלים לחזור אל הזוג כחודשים לפני החתונה שזה פרק זמן יותר מסביר ובד"כ מספיק.

אני אשכנזייה ובן זוגי ספרדי האם הרב צריך להיות ספרדי?
אין הכרח שהרב יהיה ספרדי אולם אם אתם מעוניינים בנוסח או בפיוטים ספרדיים הרי שרב ספרדי יעשה זאת טוב יותר

מדוע חשוב להיפגש עם הרב לפני החתונה?
לפגישה עם הרב יש שלוש מטרות: הראשונה, היכרות אישית בין הזוג לרב; השנייה, לימוד משותף של מהות טקס הנישואים ומשמעותו - ברכות הקידושין, כתובה, ברכות הנישואים ומנהגים; השלישית, תכנון משותף של החופה המיוחדת של בני הזוג, כיצד נכנסים לחופה, מועד החופה, שיתוף אנשים נוספים בחופה ועוד.

תשלום בצהר
האם הרבנים מקבלים כסף?
רוב הרבנים בוחרים להישאר אנונימיים ,לעבוד להתנדב. אם ישנם אשר נחשבים מפורסמים יותר הרי זה בשל אופים.
אשר לנושא הכסף אנו מבצעים בדיקות והצלבות לגבי נקודה זו ובמקרה שמתברר כי רב אינו עומד בדרישות הארגון או משוחחים על כך ובמקרים קיצוניים חברותו בארגון מופסקת, ולצערי היו גם מקרים כאלו.

מה הנוהל כשלוקחים רב מצוהר לגבי תשלום עבור עריכת החופה?
רבני צהר קבלו על עצמם לפנים משורת הדין לערוך את החופות בהתנדבות. זה לא אומר כלום על הרבנים האחרים אשר כן נוטלים כסף בעבור עריכת החופה. ולכן אנו פונים לזוגות ומבהירים כי אין צוךר לשלם לרב עבור עריכת החופה אולם על הזוג לדאוג להסעה לרב, ניתן לעשות זאת או על ידי מונית או על ידי תשלום הנסיעות למשרד, והמשרד של צהר מעביר את הכסף ישירות לרב המחתן.

שבת חתן
האם חייבים לעשות שבת חתן, או שישנה חובה מבחינה דתית רק לעלייה לתורה בשבת שאחרי החתונה?
שבת חתן זה מנהג שמקובל בכל עדות ישראל, ונהוג שהחתן מגיע לבית הכנסת קודם לאחרים בעלייה לתורה. מעבר לכך נהוג לעשות שבע ברכות בסעודות השבת ולהזמין אורחים, בני משפחה ואחרים, שלא יכלו להגיע לחתונה. מדובר על מנהגים ולא על חובה הלכתית.

מתי נערכת שבת חתן ומה מטרתה?
עדות המזרח נוהגות לקיים שבת חתן אחרי החתונה בתוך שבע הברכות, ואילו עדות אשכנז נוהגות לקיים שבת חתן לפני החתונה. מטרת שבת החתן היא לשמח את החתן. בקהילות האשכנזיות נהגו שחברות הכלה מתכנסות עמה בביתה ומשמחות אותה בשבת לפני החתונה, ובקהילות הספרדיות משמחים את החתן והכלה ביחד בשבת אחרי החתונה.
התשובות ניתנו באדיבות הרב בניהו ברונר, ראש ישיבת ההסדר בצפת וראש מיזם נישואין בעמותת צהר, חגי גרוס מצהר והרב ד"ר משה בארי, מנכ"ל עמותת רבני צהר

כללי
יש לי חברה שמתחתנת שבועיים לפני. האם אסור לה להגיע לחתונה שלי?
אם היא תגיע לחתונה שלך היא תקיים מצווה לשמח כלה.
 
שמעתי שיש בצהר קו חם לעזרה בזוגיות. למי זה מתאים? מה המספר? מי עונה שם?
בקו החם יושבים פסיכולוגים, יועצים זוגיים ומומחים בתחום. השיחה היא דיסקרטית ואין מידע לגבי המתקשר. המשיב מחליט האם לשלוח את הפונה לייעוץ נוסף או שדי בייעוץ הטלפוני. מספר הטלפון הוא 078-8187654

 

 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

הסטודיו של יסמין ורסנו מגשים חלומות, שמלות כלה
אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס