איך לבחור טבעת אירוסין עם יהלום איכותי? - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

לקראת עונת החתונות: כיצד לבחור טבעת יהלום?

אתה מעוניין לקנות לה טבעת אירוסין מיוחדת, כזו שתאהב ותוקיר גם בשנים הבאות, אז איך עושים זאת נכון?

הפקת אירוע
טבעת יהלום זה עסק יקר ולכן כדאי לדעת איך לבחור את היהלום הנכון, המתאים והאיכותי ביותר

טיפ 1: לקבל תעודה ממכון גמולוגי התואמת את היהלום

יהלומים הם מוצר יקר, נכס, ומועברים, לא פעם, מדור לדור לכן חשוב לוודא שהיהלום שקנית עומד בפני בדיקות וסטנדרטים בינלאומיים מחמירים. כלומר, הוא חייב להגיע עם תעודה גמולוגית שבה מצוינים הפרמטרים השונים של היהלום. תעודה זו מבטיחה שהיהלום אכן אמתי ומפורטים בה צבעו, רמת הניקיון וצורת החיתוך, כמו גם אישור שהגיע ממכרות חוקיים ולא בדרך של ניצול (יהלומי דמים), ללא פגמים וכי מדובר ביהלום מעובד.

טבעת יהלום מעוצבת
קרדיט: טבעות BLOOM, צילום: יח"צ

טיפ 2: הכרת הפרמטרים הקובעים את איכות ותמחור היהלום

כדי לקנות טבעת יהלום בצורה מושכלת, רצוי לדעת - לפחות באופן כללי - מהם הפרמטרים לפיהם נקבע ערכו. בקיאות בעניין תראה למוכר כי אנו מבינים עניין. אף על פי שנהוג לחשוב שמחירו של היהלום מושפע בעיקר מקריטריון הגודל, במציאות אין הדבר נכון ולעתים אף רצוי לבחור ביהלום קטן אך איכותי, שכן ערכו יהיה גבוה יותר.

 טבעת אירוסים עם יהלום
קרדיט: טבעות BLOOM, צילום: יח"צ

הפרמטרים הקובעים את איכות ומחיר היהלום הם צבעו, המדורג מ-D (הגבוה ביותר) ועד Z, הנמוך ביותר, עד שקרוב בגוון לחום. פרמטר שני הוא השקיפות. ככל שהיהלום שקוף יותר, קרי נטול קריסטלים או מינרלים, כך ערכו יהיה גבוה יותר. הפרמטר השלישי הוא משקל היהלום, מה שאנו מכירים כקראט.

הפרמטר הרביעי הוא צורך חיתוך היהלום, המשפיע על האופן בו פוגש האור את זוויותיו השונות ויוצר את הנצנוץ. מדובר בפרמטר חשוב ביותר, אשר לא תמיד שמים עליו דגש. הוא הקובע במידה רבה את נראות היהלום. ככל שהסימטריה והפרופורציות בין פאות היהלום תהיינה חופפות, כך יהיה ערכו גבוה יותר. לרמת החיתוך שלוש דרגות: Good  לנמוכה ביותר, Very Good ו-Excellent.

טיפ 3: גם לקראט הזהב חלק בתמחור הטבעת

לא רק היהלום חשוב בעת קנייה טבעת, אלא גם הטבעת עצמה העשויה זהב. ככל שמספר הקראט בזהב גבוה יותר, כך אחוז הזהב הטהור בטבעת. זהב 18 קראט לדוגמה הוא רמת הזהב הגבוהה ביותר המיועדת לייצור תכשיטים בארץ ובעולם, אשר בה מהווה הזהב הטהור 75% וה-25% הנותרים הן למעשה המתכות החצי יקרות, הקובעות את צבעו (צהוב, לבן, אדום או ורוד).

טבעת אירוסין
 קרדיט: טבעות BLOOM, צילום: יח"צ

טיפ 4: לוודא שהיהלום אינו מטופל או מעובד

אחת הבעיות הנפוצות והמדאיגות בעולם היהלומים היא יהלומים פגומים אשר עברו טיפולים שונים להסוואתם. מדובר בפגמים כגון חריצים וסדקים, קטנים ביותר, אשר אינם נראים לעין בלתי מזוינת, אך משפיעים דרמטית על ערכו של היהלום.

שיטות ההסוואה רבות, מגוונות ומקצועיות ביותר, עד שכיום כמעט ולא ניתן להבחין בהן, החל מתיקונים בלייזר, סיליקון, חימום היהלום לשיפור ניקיונו בדרך שאינו טבעית ועוד. הדרך הטובה ביותר להימנע מנוכלות זו היא לרכוש את טבעת האירוסין במקום מוכר ואמין עם המלצות. פגמיו של יהלום מעובד עלולים "לצוץ" אחרי מספר שנים (לעיתים 5 עד 10 שנים), כאשר צבעו יצהיב או כשתופיע בו נקודה שחורה.

טיפ 5: הימנעות מפערי תיווך: עדיפות קנייה מיצרן מוכר

טבעות אירוסין הן מוצר אופנתי-עיצובי, וככזה מחירן משתנה בין הרשתות והחנויות השונות, ללא כל קשר לפרמטרים השונים המאפיינים אותן כמו גודל ואיכות היהלום. בדיוק כפי שחולצה ממותגת מבד מסוים אצל מותג יוקרתי לא תעלה כחולצה זהה אצל מותג יוקרתי פחות. קנייה מיד ראשונה אצל יצרנים, בחנויות הבורסה למשל, תוכל להוריד דרמטית בעלויות הטבעת ובחיסכון של פערי תיווך רבים.

 טבעת יהלום צהובה
קרדיט: טבעות BLOOM, צילום: יח"צ

טיפ 6: אחריות ואפשרות החלפה

טבעת אירוסין היא תכשיט אותו אנו רוכשים עבור אדם אחר, לכן חשוב לבחון טרם הקנייה איזו אחריות ניתנת על הטבעת והאם יש אפשרות החלפה. מעבר לכך, חשוב לבדוק כי לחנות יש מלאי מגוון דיו.

*הטיפים באדיבות: דניאל בלום, מבעלי BLOOM תכשיטי יוקרה


כתבות נוספות שיעניינו אותך

אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה