חתונה בבית הכנסת הגדול בפירנצה, איטליה - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

החתונה האיטלקית שלי

חתונה בפירנצה

מקום לחגוג

רוצים להקדים את המאוחר ולטוס לירח הדבש עוד לפני החתונה? איטליה קוראת לכם. בית הכנסת הגדול של פירנצה מארח חתונות רבות, גם של בני הקהילה המקומית וגם של יהודים מהעולם.


"בית הכנסת המפורסם נבנה ב-1882 על ידי הקהילה הספרדית של פירנציה ונחשב מונומנט לאומי. זהו אחד מבתי הכנסת הגדולים והיפים באירופה", מהלל רב בית הכנסת, הרב יוסף לוי. "הוא מעוצב בסגנון 'ארכיטקטורה טוטאלית', בה כל האלמנטים מתאימים זה לזה - הוויטראז'ים שבחלונות מתאימים לעיצוב של הרצפה התואם את הדקורציה של הקירות". בית הכנסת ניצל בשואה הודות למחתרת המקומית שהצליחה לפרק את הפצצות שהניחו בו הנאצים, ונשאר אחד הדוגמאות הבודדות באירופה לבתי הכנסת שנבנו באותה תקופה.
"בית הכנסת בנוי כאולם גדול, מצדו האחד יושבים הגברים ומהצד השני יושבות הנשים. חופה נערכת בתוך בית הכנסת, בחלל יפה לפני ארון הקודש המרהיב", מספר הרב לוי על מהלך האירוע. "הטקס נערך בסגנון ספרדי-איטלקי, והוא חגיגי יותר במובן המוסיקלי - כל הטקס מושר. שרים לפני הטקס, במהלכו, את שבע הברכות ואת ברכת הכהנים לפני ארון הקודש. אני נוהג לשלב בטקס את המקהלה המקומית ששרה שירים בנוסח ספרדי מקומי בליווי אורגן".
לחופה קודמת ההתכנסות בחצר שלפני בית הכנסת, עם כיבוד קל בסיוע המסעדה המקומית (הכשרה, כמובן). את הארוחה שאחרי החופה תוכלו לערוך באחת הווילות על הגבעות של פירנצה או טוסקנה. הצוות של בית הכנסת יוכל לקשר אתכם גם עם כל נותני השירותים האחרים הפועלים באזור: צילום, פרחים, שמלה, עיצוב כתובה וכו'.
מי מגיע להינשא אצלכם?
"זוגות מכל העולם - מאוסטרליה, מארצות הברית, מאנגליה, מצרפת ומישראל, ביניהם סטודנטים ישראלים הלומדים באיטליה, אנשי עסקים ואנשי תקשורת ישראלים ואנשים חשובים מהעולם, כמו הבת של סגן ראש עיריית פריס. כמובן שבית הכנסת משרת גם את בני הקהילה המקומית, קהילה ששורשיה בימי הביניים המונה כאלף איש, רובם יהודים איטלקים. אפשר לשלב בחוויה ביקור במוזיאון המתאר את תולדות הקהילה".
מה בנוגע לתקפות הנישואין בישראל?
"זו חתונה דתית-אורתודוכסית לכל דבר. כל החתונות נעשות בתיאום הרבנות הראשית לישראל והרבנויות המקומיות של מקום המגורים. תיאום תאריך החתונה נעשה לאחר שיחה עם משרד הרבנות בפירנצה. בנוסף, ניתן לערוך מקווה פרטי ואינטימי במקום".
אילו תגובות אתם מקבלים על החתונות אצלכם?
"אנשים מסכמים את החוויה כהתנסות מיוחדת עם המאור של היהדות. אף אחד עוד לא יצא מאוכזב. זוגות רבים ממשיכים לשמור איתנו על קשר עוד שנים אחר כך, ושולחים תמונות של הילדים".

ליצירת קשר:
הקהילה היהודית בפירנצה, Italy Firenze, via farini 4,
או בטלפון למאיה: 39055245252 פקס: 39055241811, אי-מייל:
rav.firenze@tin.it
בארץ מארגנת את חבילת החתונה לאיטליה חברת דיזנהויז סניף נתניה

 

 

 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)