זה מרגיע לכם - איפור, שיער ולייף סטייל - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

זה מרגיע לכם

טיפולים הוליסטיים

איפור, שיער ולייף סטייל

בחודשים שלפני החתונה, המוח עסוק שעות נוספות בדאגות וחישובים, והגוף לא נח לרגע מהריצות והטרטורים. כדי שביום הגדול תיראו רעננים, מאושרים וכלל לא מותשים - כדאי לכם לפנק את הגוף ואת הנפש בטיפולים הוליסטיים, שיעשו לכם טוב מבחוץ וגם מבפנים

flower1.jpgהיום הגדול קרוב מאי פעם. ההתרגשות בשיאה, הטלפונים מטרטרים, אתם משננים שוב את סדר היום למחר: מספרה, מאפרת, שמלה, מכונית, הורים, צילומים, קבלת פנים, חופה.  ומה אם לא נספיק לעשות את כל זה? הופכים שוב ושוב במחשבותיכם את כל הדברים שנשאר לעשות, לחוצים ומודאגים. ליד מי תשב דודה חנה? מה יקרה אם התסרוקת לא תהיה מושלמת? ובאיזו שעה כדאי לקום מחר, הבוקר האחרון לרווקות?


 

 

 

 

מקשיב ומשיב
ערב לפני. אתם שוכבים על מזרן שמונח על הרצפה. לידכם יושבת דמות לבושה לבן,  ולוחצת על ה-PLAY במערכת הסטריאו. את החדר ממלאים צלילים מרגיעים. אתם מניחים את הראש על הכרית. "קייטרינג...", חולפת מחשבה בראשכם, "בר אקטיבי... רב... כתובה...".  הדמות מניחה את כף ידה על הגב שלכם, בדיוק בקימור, במקום הזה שנדמה לכם שסוחב יותר מדי בזמן האחרון. אתם עוצמים עיניים. המגע מרגיע ונעים, מקנה לכם תחושת ביטחון. הרגשה שאתם לא לבד, שהכל בסדר. לאט לאט מוסיפה הדמות עוד יד בכיוון הגב העליון. "הפרחים...", מבליח זיכרון, אך אתם מתמכרים למגע.
בשנים האחרונות, נושא הרפואה המשלימה, המיסטיקה והרוחניות התפתחו וחדרו היטב למודעות. הטרנד האחרון בתחום הוא פינוק החתן והכלה, בדרך כלל יומיים-שלושה לפני החתונה, בטיפול שכל כולו הקשבה והרגעה. הטיפול יכול להיעשות בקליניקה של המטפל, או בדירתם של הזוג העוד-רגע נשוי. ניתן להזמין שני מטפלים שיטפלו בבני הזוג בו זמנית, או מטפל אחד שיטפל בשניהם אחד אחרי השנייה. 
אחת משיטות הטיפול היותר מבוקשות בתחום היא השיאצו. השיטה, שהתפתחה ביפן, מורכבת מלחיצות איטיות וקשובות על פני כל הגוף: גב, ישבן, רגליים, ידיים, בטן, פנים וצוואר. היפנים מאמינים כי על מנת להשיג את התגובה היעילה ביותר, על המטפל להיות נקי ממחשבות בזמן הטיפול, כשכל כולו מרוכז במטופל. לכל אזור ואפילו לכל נקודה בגוף יש צרכים משלה, ולכן בכל פעם שהמטפל מניח את הידיים על מקום אחר - הוא מקשיב מחדש לאותו אזור, על מנת שהלחיצה תהיה בדיוק במינון המתאים: לא קצרה ולא ארוכה מדי, לא חזקה וכמובן גם לא חלשה מדי. על ידי רמת הקשבה מקסימלית, המטפל מגיע ללחיצה המושלמת בכל נקודה, זו שמקנה את ההרגשה הנפלאה של רוגע וביטחון. של "בדיוק ככה אני רוצה שיגעו בי". כשאתם שוכבים על המזרן, ולידכם מישהו שמקשיב לכל נקודה בגופכם, ונותן מענה כמעט לכל צורך שלו - לאט לאט המתח יורד, והדאגות על הקייטרינג, הרב והאולם - נדחקות. התחושה הכללית היא שהכל בסדר.
spa2.jpgשלא כמו בשיטות העיסוי בשמנים, טיפול השיאצו נעשה כשהמטופל לבוש בבגדים נוחים. הלחיצות אינן מושכות את העור, אלא מכוונות כלפי הגוף. המטרה בטיפול השיאצו היא להשפיע לא רק על השרירים וזרימת הדם, אלא לגעת באנרגיית החיים של המטופל. הסינים והיפנים טוענים שכל בעיה בריאותית נגרמת כתוצאה מחוסר איזון באנרגיית הגוף. לחיצות השיאצו מאזנות את האנרגיה הזו. מייסדי השיאצו פיתחו שיטה שדרכה ניתן לאבחן את רמת האנרגיה בגוף המטופל. במקומות חלשים וחסרי אנרגיה נדרשות לחיצות ארוכות ועמוקות, ואילו במקומות תפוסים וכואבים - הלחיצות קצרות ושטחיות.
התוצאה היא שמטיפול השיאצו, שהוא קודם כל נעים ומרגיע - יוצא כל מטופל קצת אחר ממה שהוא נכנס. משהו קטן בו משתנה במהלך הטיפול. הנגיעות הללו, שמכוונות לאיזון, מקנות תחושה של רוגע שנשארת גם אחרי הטיפול, ולעתים מרגישים בה גם בימים הבאים.    
המטרה העתיקה של טיפולי השיאצו היא לרפא בעיות בריאותיות. תוך כדי לחיצות, המטפל מאבחן את מצבם של האיברים הפנימיים של המטופל, ואם הוא מזהה חוסר איזון או חולשה באחד מהם - הוא יכול לעזור לחזק ולרפא אותו. השיאצו ידוע כעוזר לרפא כאבי גב ומפרקים, מיגרנות, בעיות עיכול, מתח נפשי, חולשה כללית, אסטמה ועוד. בארץ ישנם מטפלים רבים שמתמחים בפתרון בעיות, וגם מטפלים ומורים לשיאצו שמשתמשים ביתרונות הנוספים של השיטה.

מנחית ומרגיע
טיפולי מתנה, כאמור, הם פופולריים במיוחד, לזוגות לפני החתונה, לנשים לאחר לידה, לימי הולדת ועוד.
ליאת ורועי קיבלו טיפולי שיאצו יומיים לפני החתונה. "הזמנו את המטפלת לדירה שלנו, שהיתה מבולגנת לגמרי, כי עדיין היינו עסוקים בסידורים האחרונים לחתונה", מספר רועי. "המטפלת הגיעה ובתוך הבלגן מצאנו מקום לפתוח את מיטת הטיפולים. כשהיא טיפלה בליאת, אני עבדתי על המחשב, מנסה לסדר את בני המשפחה שלי אחד ליד השני סביב השולחנות. כשהיא סיימה, הגיע תורי, וליאת המשיכה במשימה. לפני הטיפול הרגשתי מאוד עייף. הייתי פשוט מותש מכל ההכנות ורק רציתי לישון. המטפלת התייחסה לכל חלק וחלק בגוף שלנו, ולא שכחה אפילו את הצוואר והפנים. הטיפול נתן לי מרץ להמשיך עוד קצת את העבודה על המחשב, עד שהלכנו לישון. ליאת היתה מאוד לחוצה מכל הפרטים הקטנים של החתונה, והיא דווקא הרגישה שהטיפול 'הנחית' אותה, גרם לה להרגיש רגועה יותר, והיא אפילו הלכה לישון לפניי".
מלבד הטיפולים, שכאמור, עשויים למלא תפקיד חשוב ומרגיע בדרככם לחופה, השיאצו יכול לשחק תפקיד גם במסיבות הרווקים/ות.
רעיון אחד למסיבות רווקים/ות הוא להזמין מטפל שיעניק טיפולים קצרים לחוגגים במסיבה. החברות של מיכל משיח הזמינו למסיבת הרווקות שאירגנו לה מטפל ששילב שיאצו ועיסוי עם שמנים. "המסיבה נערכה על הגג בבית של חברה שלי", מספרת מיכל, "כשכל אחת מהמשתתפות נכנסה לטיפול של 20 דקות. לאט לאט גדל מספר הבנות שקיבלו טיפול, והן נראו מאוד נינוחות ורגועות. זה השתלב טוב עם האלכוהול, והשיחה הפכה לאינטימית יותר. אחרי שכולן יצאו עם חיוך על הפנים - הגיע תורי. קיבלתי טיפול של כמעט שעה, מכל הלב. הטיפול שיחרר לי את הגב התפוס והרגיע אותי. לפני כן לא חשבתי שאוכל לישון בלילה, וכבר היה מאוחר, אבל הטיפול גרם לי לישון כל כך טוב, וחשוב עוד יותר - הצלחתי להתעורר בבוקר, ליום של החתונה".
רעיון נוסף הוא שיעור שיאצו מקוצר שניתן למשתתפות המסיבה, שבו הן לומדות כיצד לעשות שיאצו לבני הזוג שלהן, או אחת לשנייה. על פי רוב, הגברים מעדיפים שיטפלו בהם ויפנקו אותם, אבל במסיבות הרווקות הבנות די פתוחות ללמוד דברים חדשים, והן גם נהנות מהטיפולים שהן מחליפות אחת עם השנייה, ומהקירבה שהטיפולים ההדדיים יוצרים.

spa3.jpgמרפא ומרפה
שיטת טיפול נוספת שמתאימה לזוגות לפני החתונה היא שיטת העיסוי השוודי. אלון פאר, מטפל בעיסוי שוודי במרכז "צ'י-חי" בנס ציונה, מסביר מדוע העיסוי השוודי מומלץ בימים שלפני החתונה: "הימים האלה כרוכים בדרך כלל בריצות לא אירוביות סביב הסידורים האחרונים, והמתח הרגשי עולה על גדותיו. מתח רגשי גורם לשרירים להתקשות ופתאום מרגישים את השכמות ואת הצוואר, השוקיים כואבות מהריצות, וכל הגוף דרוך לקראת האירוע הגדול. הדריכות הזאת מובילה לחוסר תיאבון, כאבי ראש ולפעמים אף לסחרחורת". זה הזמן לקבוע "סידור" נוסף, שהוא ממש חובה לפני החתונה. "יום לפני החתונה, כאשר הכל כבר מוכן, כדאי לסמן ביומן שעתיים לעיסוי שוודי, ושכל העולם יחכה", ממליץ אלון.
עיסוי השרירים יוצר תהליך ריפוי ואיזון בכל מערכות הגוף. התנועה מתחילה בחלק השטחי של הגוף - העור, אך מחלחלת פנימה, מניעה ומזינה את מערכות העצבים, העיכול, הדם, המין, ההורמונים וכמובן השלד והשרירים.
"מקור העיסוי בשמנים", מספר אלון, "הוא כנראה בהודו הרחוקה, באמנות הריפוי ההודית העתיקה שנקראת איור-ודה. בכל שיטות הריפוי ההוליסטיות המזרחיות, עיסוי הוא חלק בלתי נפרד מהטיפול, מאחר שכשהגוף והנפש נתקלים בקשיים - הגוף זועק למגע, ועלינו להקשיב לצורך הכל כך בסיסי הזה ולמלא אותו".
דמיינו לעצמכם קליניקה עם נרות פזורים מכל עבר, ניחוח של שמן ארומתרפי ממלא את החדר, מיטת טיפולים גבוהה במרכזו ואתם שכובים עליה. שמן חמים מלטף את העור שלכם. מעסה בעל מגע רך מניע לאט לאט את גופכם למחול תענוג עדין. מהמגע הנעים, כל הגוף מתחיל לחוות תהליך של הרפיה, שחרור של השרירים, הסוחף אתכם לאיבוד כל המחשבות מלבד "כמה הייתי צריך את זה...".
ישנן שיטות עיסוי רבות וכולן נפלאות. "בעיסוי השוודי, המטפל בדרך כלל יתחיל את העיסוי בגב, בחצי שעה של עיסוי מגוון של שרירים שלא ידעתם על קיומם", מסביר אלון. "בהמשך, הוא יעבור לחלק האחורי של הרגליים, ולאחר מכן יבקש מכם להתהפך. החלק הבא של הטיפול יכלול עבודה בצורת לישה של החלק הקדמי של הרגל, ועיסוי הבטן. לאחר עבודה על הידיים, הטיפול יסתיים בעיסוי הפנים והראש. המטפל ישאיר אתכם לנוח אחרי הטיפול, עד שתהיו מוכנים לקום, רעננים ורפויים".
שיטת העיסוי השוודי נחשבת לעדינה בהשוואה לשיטות העיסוי האחרות. בגלל עדינותה היחסית היא נחשבת גם לשיטה בטוחה. תנועות העיסוי המגוונות, הנעשות על ידי המטפל כאשר הוא מחליק את ידיו בעזרת שמן על עור המטופל, יוצרות תחושת רפיון, עובריות, שחרור, אושר, ביטחון וריחוף קל.
אלון: "לאחר טיפול בעיסוי, כאבים רבים שנבעו ממתח - נעלמים, והגוף נשאר רך ונעים, החשיבה בהירה יותר, ואפשר לחייך לכל הסובבים אתכם הנמצאים במתח רב מול האירוע הבא עלינו לטובה".
ולמי שמתעקש, שיאצו או עיסוי בהחלט באים בחשבון גם ביום שאחרי החתונה.
 
לתגובות: michalikeren@walla.co.il

מאת: מיכל קרן, מתוך קטלוג "מתחתנים"


כתבות נוספות שיעניינו אותך

רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)