איך בוחרים חליפה לחתן - המדריך לתכנון חתונה - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

איך בוחרים חליפה לחתן

המדריך המלא לבחירת חליפת חתן

המדריך לתכנון חתונה

 

אנחנו יודעים שזה מאוד קשה לך, איש הג'ינס והטי-שירט הנצחיים, לחפש בגד שיתאים להופעה המכובדת שנדרשת ממך בערב החתונה. לא נוכל לעשות את סיבוב הקניות עבורך, אבל נשתדל לעזור. המדריך המלא לחליפת חתן

יודעת כל כלה, שאחת המשימות הקשות בדרך חופה היא להוציא את בעלה לעתיד מהבית כדי לחפש לו את החליפה שתהלום את המעמד, ולא תגרום לו להחוויר ליד ההופעה המדהימה שלה. ראשית, מומלץ ללכת יחד כדי שתהיה התאמה כללית בסגנון ההופעה הזוגית שלכם. שנית, לפני שיוצאים לסבב החנויות כדאי לדעת בערך מה מחפשים, ושלישית, רצוי להגיע עם ראש פתוח לרעיונות חדשים.

לפני שיוצאים לדרך
תקציב
- אם החליפה נועדה לערב אחד, כדאי לקחת זאת בחשבון בעת רכישתה. אין טעם ברכישת חליפה יקרה שתמצא את מקומה אחר כבוד בעיקר בארון. כאן נכנס גם אלמנט התקציב. צריך להתאים את הבגד הנכון לתקציב הקיים, ולא להיפך.
דע את הטרנד - גם באופנת גברים יש חידושים ועדכונים. לפני שאתם יוצאים מהבית כדאי שתבדקו מה הולך היום מבחינת צבעים וסגנונות. אפשר לגלוש באינטרנט או לפתוח מגזינים, כדי שלא תלכו לאיבוד בים ההיצע בחנויות.
תזמון - כדאי לחתן להגיע לחנות לכל מאוחר שבועיים לפני האירוע. לא כדאי לדחות את הקנייה לרגע האחרון. אם אתה מתכנן לרכוש חליפה הנתפרת למידותיך יש להגיע לפחות שלוש פעמים למדידות, ולכן הגעה ראשונית של לפחות חודש מראש היא אידיאלית.
tipbox

המדריך לחתן

סיבוב חנויות
יחס אישי –
יש חשיבות רבה ליחס האישי ולפרטיות הניתנים למשפחה בחנות. גם החתן זכאי להרגיש שזה היום שלו, ועל כן ראוי שיקבל את מלוא תשומת הלב.
מקצועיות - יחס הוא גם היכולת להשיב ללקוח. המוכרים בחנויות העלית מגיעים עם רקע והבנה בבחירת גזרות, צבעים ובדים. אל תתבייש לדרוש הסברים, וכך תוכל לדעת אם המוכר העומד מולך אכן מבין באופנה. כשאתה מקבל הסברים, הקשב להם. זו גם ההזדמנות שלך ללמוד להבדיל בין פשתן לכותנה, לבדים סינטטיים וכו'.
יוקרה - לא לחשוש מלהיכנס לחנות יוקרה. אפשר לקנות בה רק פריט אחד שיכול לשדרג את כל ההופעה. תוכלו למצוא חגורה או עניבה עם לוגו של ורסאצ'ה ב-200-300 שקלים.

הבגדים הנכונים לאירוע
הכל פתוח
- חשוב לבוא עם ראש פתוח ולא מקובע, כך המעצב יוכל לעשות את עבודתו על הצד הטוב ביותר, להיות יצירתי ולהתאים לחתן את החליפה האולטימטיבית לו ולמבנה גופו.
הטעם שלכם – לחתן, וגם לאבא המלצה חשובה: לרצות קודם כל את עצמכם. גם כשלא מתמצאים באופנה, לכל אחד יש קווים אדומים. בגד מיוחד ויוצא דופן לא מתאים לכל אחד. בחירת חליפה קלאסית בצבעי כחול או אפור כהה תוכל להיות שימושיות יותר ולהניב שימוש חוזר. 
בין הרצון ליכולת - אם בא לך להעז וללכת על כיוון לא שגרתי, כדאי לרכוש פריט אחד סטנדרטי, בגזרה או בצבע קלאסיים, ופריט נוסף אותו ניתן להחליף במהלך החתונה. למשל מכנסיים קלאסיים וחולצה שתוכל להחליף אחרי החופה, שמתאימה יותר לרחבת הריקודים.
מאפייני האירוע - חשוב לספר למוכר על החתונה שלכם: אם מדובר באירוע צהריים או ערב, בגן או במקום סגור, ומה סגנון החתונה. לכל אלה עשוייה להיות השפעה על סגנון הבגדים שתבחר. מטבע הדברים, גם למועד החתונה יש השפעה על בחירת הבגדים: בחורף הלבוש מחויט יותר ומעונב, הצבעים כהים יותר (כחול, אפור, שחור) והבדים כבדים יותר. בקיץ הצבעים בהירים (לבן, שמנת, צבעי פסטל) וההעדפה היא לבדים דקים יותר.
בחירת הבדים - הישראלים מאוד מחוברים לבדים טבעיים: אין יותר טבעי מבדי פשתן. פשתן הוא חומר נושם, ואפילו המראה המשומש שהוא מקבל לאחר השימוש מתאים לאופנה, שהיא מאוד Used. לחליפות כדאי לבחור בד 100% צמר דק סופר 100 ומעלה. זהו בד נעים ונוח, שאינו מחמם. בד סינטטי נחשב אטום ומחמם ופחות סופג זיעה. עם זאת, קיימים גם בדי פוליאסטר איכותיים, אווריריים ונושמים. בדים אלה עשויים חוטים עבים יותר, וטוויתם יוצרת מעין "חורים" במרקם הבגד, המעניקים תחושת קלילות. היתרון בפוליאסטר הוא שהבד ממעט להתקמט, וגם אם החולצה נמצאת בתוך המכנסיים, היא תיראה ישרה יותר מחולצת פשתן כשתוציאו אותה החוצה.
חולצות מומלץ לרכוש מבד כותנה 100%. שוב, כותנה סופחת זיעה ומונעת מראות לא נעימים.
 
החתן
כללים לבחירת חליפה
ז'קט - על הז'קט להיות מרווח מספיק בכתפיים (אך לא רפוי), כדי שתוכל להניע את הזרועות בחופשיות. כך תדע אם הז'קט מתאים לך: אם כיפתרת את הז'קט והוא צמוד לבטן - הוא קטן מדי. על הז'קט להיות באורך כזה, שכאשר זרועותיך תלויות בצדי הגוף, כף ידך חופנת את קו התפר שלו.
מכנסיים - משום שבמהלך הערב לרוב מורידים את הז'קט, חשוב לוודא שהמכנסיים מונחים היטב על הגוף. יש לבדוק את המכנסיים גם עם החולצה שמתחת לז'קט וגם עם החולצה המיועדת לריקודים. הבדיקה נעשית כך: הקו העליון של המכנסיים צריך להימצא מעט מתחת לקו המותן, והמידה הנכונה נקבעת כאשר אפשר להחליק את כף היד בין הגוף למכנסיים.
דוגמה - חליפת פסים לאורך תיצור מראה גבוה ורזה יותר, כך גם חליפה כהה. חליפה משובצת תתאים בדרך כלל לאנשים גבוהים.
כיס תפור - בחליפות איכותיות נהוג לתפור את הכיס מבפנים בתפר קל, לשמירה על מראה חיצוני אחיד של הבגד. ניתן לפתוח את התפר במידה שברצונך להשתמש בכיס.
נעליים – כדאי לשלב נעל עם סולייה וגפה מעור להשלמת המראה הכולל. נעל טובה יכולה לשמש גם אחרי החתונה. רצוי לנעול את הנעל מספר ימים לפני החתונה כדי להתרגל אליה, בייחוד אם זו נעל מעור. ביום החתונה מומלץ לשים מעט טלק על הרגל.
עניבה היא לא חובה - עניבה ואביזרים, כמו תכשיטים לגברים, סיכות וחגורות עם אבזמים מיוחדים, יכולים לתת תחושה מרעננת, עד לגבול בו הם הופכים לעומס צורני מעייף וחונק. הקפידו על המינון המתאים.
טוטאל לוק - כדי לדעת באמת איך אתם הולכים להיראות ומה הולך עם מה, חייבים למדוד את כל המערכת (כולל הנעליים והאביזרים) ולא כל פריט בנפרד. המטרה היא להתאים את החלקים להופעה אחת מכובדת.

 
מילון אופנת גברים:
אבנט – סוג של חגורה בסגנון ספרדי העשויה מבד גובלן מבריק או רקמה שנסגרת מאחור.
דש – מעין ריבוע קטן המכסה את הכיס, בעיקר בז'קטים.
וולאן או פליסה – חתנים רבים מעדיפים לוותר על העניבה, וכתחליף מוצע הוולאן (סלסול בבד המעניק נפח). זהו קישוט מעניין בסגנון המראה הלטיני, שיכול להיות קטן ועדין או ארוך ועבה. לאזור הצוואר אפשר לבחור גם בפליסה (קיפולים שטוחים בבד).
חפת – סוגר את שרוולי החולצה ונראה כמו תכשיט אלגנטי.
כפתור מתקדם – הכפתור הנוסף הנמצא לצד הכפתור העליון בצווארון.


 



 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

רוצים חתונה אחרת? כך תשווקו את זה נכון, סיפורי חתונה
 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר