איך תוודאו את בטיחות אולם האירועים שלכם? מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

איך תוודאו שזה לא יקרה לכם?

לקחים מהאסון באולם האירועים

מקום לחגוג

ההכנות לחתונה נמשכות חודשים ארוכים, כולם רוצים שחגיגת החתונה שלהם תהיה מושלמת ושמחה, לכן כשקורה אסון נורא כל כך ותקרת תאורה קורסת, ממדי הכאב והעצב הם עצומים. מלבד צבע המפיות וסידורי הפרחים, חשוב לבדוק ולוודא שהאולם בטוח ומוגן. לפניכם מספר כללים שחשוב שתדעו

לכן לפני שאתם טועמים את המנות ומתרשמים מרחבת הריקודים, תעשו לעצמכם טובה ותבדקו את נהלי הבטיחות באולם. נכון, כולם חכמים בדיעבד, אבל אולי אם זוגות ידעו את הנהלים המתבקשים, הם גם ישאלו את השאלות הנכונות שיאלצו את בעלי האולמות לדאוג למקסימום בטיחות עבור האורחים שלכם...


איך תוודאו שזה לא יקרה לכם?, מקום לחגוג, 1

הוראות נציב כבאות והצלה

כמות הקהל הגדולה שמאפיינת אולמות, מחייבות הוראות אחידות כלל- ארציות במטרה למנוע דליקות ותקלות בטיחותיות. מה כוללות ההוראות?

1. כל אולם וגן אירועים חייב להתאבזר בציוד, חומרים ומתקנים לכיבוי דליקות וכן אמצעי אזעקת אש ותקשורת תקינים.

2. בכל אולם וגן אירועים חייבים להיות דרכי המילוט נגישים אל מחוץ לאולם/הגן.

3. לכל אולם או גן אירועים, חייבת להיות דרך גישה נוחה לרכב כבאות.

4. חל איסור מוחלט להפעיל זיקוקי דינור ו/או אמצעים פירוטכניים באולמות שמחה ובגני אירועים מקורים.

5. בכל אולם אירועים ימונה, לפחות, נאמן בטיחות אחד, שיוכשר במוסד מוכר ע"י מפקח עבודה ראשי ויהיה נוכח במשך כל שעות האירוע.

6. בכל אולם ששטח ההתקהלות שבו גדול מ-750 מ"ר יוכן 'תיק שטח' שיכלול במלל, בשרטוטים ובתמונות את המבנה וסביבתו, פריסת ציוד הכיבוי, דרכי כניסה ויציאה וכן רשימות שמיות של בעלי תפקידים כולל טלפונים וכתובות מגורים.

ומה קובע חוק רישוי העסקים?

כדי להגיש "בקשה לרישוי עסק" יש לעמוד בהוראות מיוחדות ותקנות מקומיות. במקביל בעל האולם חייב להעביר מסמכים ואישורים מהגופים: משטרת ישראל, מכבי אש, מחלקת התברואה המקומית, המחלקה לאיכות הסביבה, משרד הכלכלה, המהנדס העירוני ומשרד החקלאות. אם הבקשה תתקבל האולם יקבל אישור סופי מן הוועדה המקומית. כאשר בעל האולם רוצה להפעיל את העסק, עד לקבלת האישור הסופי, הוא מקבל 'היתר זמני', היתר זה ניתן למשך שנה ובמהלך זמן זה, עליו לדאוג להנפקת האישורים והרישיון. לא כל אולם מקבל היתר זמני, הבקשה נבחנת בוועדה של הרשות המקומית. תפקידכם לברר האם ההיתר שניתן הוא זמני או האם ניתן לאולם רישיון קבוע.

ביטוח אירוע – כדאי לשקול

נכון שזה קצת מרתיע לעסוק או לחשוב על ביטוח חתונות, אבל שווה לשקול זאת ברצינות. אחרי הכל, כדאי להיערך לאפשרות שמשהו בלתי צפוי יקרה וישבש או יבטל את האירוע. אגב, ביטוח חתונות הוא נוהל מקובל בארה"ב. לאמריקאים זה נראה יותר מטבעי שאחרי שהוציאו סכומים גבוהים על החתונה, ירכשו ביטוח שיגן על השקעתם. כידוע, חתונות ישראליות לא פחות יקרות ועומדות על 100,000 ₪ בממוצע. לכן אולי, כדאי לקחת דוגמא (נוספת) מהאמריקאים, ולבטח את אירוע החתונה. תחשבו על זה.

 
אנחנו לשירותכם: אם אתם מכירים זוג שהיה אמור להתחתן באולם עדיה, כדאי שתתנו לו את הקישור הבא. zapמתחתנים מתגייסת לעזור לזוגות להמשיך ולהתחתן במועד.



כתבות נוספות שיעניינו אותך

 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים