מעצבת שמלות כלה, ועכשיו גם לבתה. המעצבת מיכל אזולאי על סיפורה האישי - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

איך עיצבתי לבתי את שמלת הכלה שלה?

מעצבת שמלות הכלה והערב מיכל אזולאי על סיפורה האישי

שמלות כלה

מה קורה כשמעצבת שמלות כלה נדרשת להכין שמלת כלה לביתה? מיכל אזולאי משתפת ומספרת איך החלה את דרכה כמעצבת שמלות כלה ואיזו שמלה בחרה לעצב עבור בתה. סיפור אישי ומיוחד

מיכל אזולאי התחילה לעסוק בתחום כבר בבית הספר במגמת אופנה. לאחר הצבא המשיכה ללמוד בשנקר, ובשנה האחרונה ללימודיה, פתחה את החנות הראשונה שלה בירושלים. "נשאבתי לעולם עיצוב שמלות הכלה והערב, ומאוחר יותר אף פתחתי את הסטודיו במושב הולדתי בית נקופה. זה המקום הרגוע והפסטורלי שלי, שהיווה לי מקורות השראה, בעיקר מהנופים" משתפת אזולאי ומוסיפה: "כשנה לאחר שפתחתי את החנות נולדה בתי רעות, שכיום בת 24 ומתחתנת!!!" .

בסטודיו של אזולאי, אפשר למצוא את כל הסגנונות, מהשמלה הכפרית - הוינטג' ועד לשמלה נסיכותית ויוקרתית. "הסגנון שלי מעורב ומגוון, אני אוהבת לשלב בין בדים יוקרתיים לעדינים יותר, והלקוחות הן אלו שמביאות אותי להשראה בעיצוב מגוון לפי אופיין, סגנונן ומבנה הגוף של כל לקוחה", מפרטת אזולאי.

שמלת כלה לבנה עם חלק עליון בסגנון קרושה

צילום: עוז שכטר

מה חשוב לך בעיצוב שמלה חדשה?

"עיצוב שמלת כלה חדשה מצריך לא מעט השקעה ומחשבה מעמיקה, לכל אחת בעלת מבנה גוף ייחודי משלה, טעם אישי וסגנון ייחודי עם ציפיות שונות. מה שחשוב הוא לשלב בין רצון הלקוחה ובין הגזרה שהכי מתאים למבנה גופה."

את ההשראות מקבלת אזולאי מנופים, מטיולים ברחבי העולם ומהעיר ירושלים. השמלות של קיץ 2015 מאופיינות בקלילות, זרימה, אווריריות ונוחות, ועם זאת משדרות יוקרה ואצילות. הן עשויות מבדים עשירים, רקמות בעבודת יד ומשחקי שקיפויות בגוף. כמו כן, סגנון הוינטג' בולט במיוחד - הינומות ושובלים ארוכים, בדים נשפכים ורכים, שילוב עדין של תחרות, חרוזים וצבעים רומנטיים - שמנת, חלב ואופ-ווייט.

תמונות של עיצובי שמלות 2015


שמלת כלה מתחרת בסגנון רומנטי

שמלת כלה לבנה בסגנון קלאסי


שמלת כלה לבנה בסגנון שמלת ערב

שמלת כלה לבנה עם מפתח גב חשוף

השמלה הרומנטית בצילום חזית

שמלת כלה עם מחוך
שמלת כלה עם בד שקוף בגב ושורת כפתורים
שמלת כלה מודרנית - סגנון עטלף ובד חלק

שמלת כלה מתחרה בחלק העליון
צילומים: אדוארדו 

שמלת הכלה של ביתי

"את שמלות הכלה של בתי, רעות ואני מעצבות יחד. השמלה הראשונה נקייה בעלת גזרה מדויקת, החלק העליון כולו עשוי עבודת יד עם משחקי שקיפויות - שקוף-אטום, והחלק התחתון כולל חצאית נשפכת. השרוולים אציליים ונשפכים עד הרצפה. השמלה השנייה בצבעי פודרה עם פנינים, וינטג' ומודרני ביחד, מיוחדת מאד."

שמלת הכלה של רעות - בתה של המעצבת

צילום: עוז שכטר


שמלת כלה נוספת של רעות אזולאי

צילום: עוז שכטר

אופי העבודה משתנה כשהתהליך קורה עם בתי, קודם כל ההתרגשות גדולה מאד, סוף סוף אחרי ש-24 שנים אני מלבישה כלות מגוונת, אני מלבישה את הבת שלי שעובדת איתי בשיתוף ולומדת עיצוב אופנה וכך הבאנו חיבור בין חדש לישן. 

טיפים לכלה בעת חיפוש השמלה האולטימטיבית:

·    התחילי את המסע בשיטוט באינטרנט ובקטלוגים, ונסי להבין מהו הסגנון שמושך אותך ומתאים לך לדוגמה - שמלת כלה רומנטית, וינטג', יוקרתית ועוד.

·    חשוב שתגיעי למדוד שמלות כלה עם אימא או מישהי שקרובה אלייך ושאת סומכת עליה, אך לא עם יותר מידי מלוות, כי יותר מידי דעות עלולות לבלבל.

·    תמדדי לפחות שלוש שמלות כלה שונות, בסגנונות שונים. את עשוייה להיות מופתעת.

 

מיכל אזולאי - שמלות כלה וערב


כתבות נוספות שיעניינו אותך

זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה