שיחה קלה עם הכלה - הטקס - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

שיחה קלה עם הכלה

הדרכת כלה

הטקס

אפרת ציוןבמהלך ההכנות לחתונה, תיפגשי עם מדריכת כלות לשיחה קצרה. שיחה זו תיסוב סביב חייך החדשים, ותאפשר לך להעלות שאלות ותהיות שהתעוררו אצלך. וכן, תוכלי גם לצרף לפגישה את החתן

המפגש הראשון עם הרבנית:
קביעת תאריך החתונה
המפגש הראשון עם הרבנית הוא בן דקות ספורות, והוא אחת התחנות שיש לעבור ביום הרישום ברבנות. פגישה זו עוסקת בקביעת תאריך החתונה, ותוודא כי תאריך החתונה אינו מתנגש עם ימי המחזור החודשי של הכלה.
זהו נושא אינטימי ומן הסתם אינכן ששות לשתף בו אנשים אחרים, ודווקא משום כך כדאי להקדיש רגע קט לעניין זה בטרם תְּסַכְּמוּ סופית את תאריך החתונה. ולמה זה כל כך מעניין את הרבנית? כי המסורת היהודית רואה ביחסי האישות בין בני זוג חולייה משמעותית בקשר ביניהם. כיוון שעל פי ההלכה נאסר לקיים יחסים בזמן שהאישה מצויה בימי המחזור החודשי שלה (בתוספת שבעה ימים נקיים מדם ווסת), ועל מנת לאפשר לזוג לממש את נישואיהם בליל הכלולות - נהוג לקבוע את תאריך החתונה בהתאם לזמן המחזור החודשי.
גם הרבנית יודעת כי בדרך כלל הזוגות קובעים את תאריך החתונה הרבה לפני שהם באים לרבנות להירשם לנישואין, וכי פסיקתה של הרבנית אינה יכולה לשנות את התיאום עם קייטרינג וגן האירועים. אז מה הפתרון?
אפשרות אחת היא לבצע את החישוב הנכון עוד בטרם הזמנתם את האולם וקבעתם את התאריך. כך למשל, אם תאריך הווסת שלכן קבוע ואינו נמשך מעבר ל-5 ימים, תוכלו לספור 12 יום מתאריך תחילת הדימום (5 ימי דימום ו-7 ימים נקיים), ולאחר מכן לקבוע את התאריך (עד הווסת הבאה, כמובן). אם הדימום ממשיך מעבר ל-5 ימים, יתווספו אותם הימים לספירה ויהפכו ל-13-14 יום בהם לא ניתן לקבוע את החתונה.
אפשרות שנייה היא להתמודד עם התנגשות אפשרית של התאריכים בעזרת גלולות המסדירות את המחזור ודוחות את הווסת לזמן הרצוי לכן. אם אתן לוקחות גלולות למניעת הריון דרך קבע – תוכלו להיעזר בהן, ואם לא – ישנן גלולות חד-פעמיות הפותרות את הבעיה. שימו לב! למען בריאותכן, לעולם אל תיטלו גלולות אלה על דעת עצמכן ואל תיקחו אותן בהשאלה מחברות או מהרבנית. אך ורק לרופא נשים יש סמכות לרשום גלולות ולפקח על נטילתן.
גם אם הכלה מצויה בימי המחזור החודשי בעת החתונה - אין הדבר פוגע בתוקף הנישואין, אולם על פי המסורת נערכת חופת נידה, שמהלכה שונה מעט חופה רגילה ועל הרב המחתן לדעת על כך ולהיערך בהתאם. אל חשש! בשיתוף פעולה נכון עם הרב, אפשר בהחלט לערוך את הטקס באופן כזה שהקהל לא יחוש בהבדל, ורק הרב ואתם תהיו שותפים לכך.

המפגש השני עם הרבנית:
הדרכת הכלה (או החתן) לחיים משותפים לפי מסורת ישראל

הרבנית שפגשת ברבנות המקומית תזמין אותך להדרכה קבוצתית לקראת חיים משותפים לפי המסורת היהודית. זוהי שיחה העוסקת בקשת הרחבה של דיני טהרת המשפחה וחיי האישות היהודיים והיא נערכת בדרך כלל כשבוע לפני החתונה. ההדרכה אורכת כשעתיים, ולעתים נוספת לה פגישה שנייה, אישית או קבוצתית. בתום ההדרכה תקבלי מן הרבנית אישור שעברת את ההדרכה, שיצורף לתיק הנישואים.

חובת ההדרכה חלה ברוב הרבנויות רק לגבי הכלה, ורק במעט מן המקומות גם לגבי החתן. חתן המעוניין בכך יכול לקבל הדרכה מהרב ברבנות, מהרב עורך החופה או מאדם אחר, ובדרך כלל לא יהיה צורך להביא על כך אישור.

חלק מהמידע בכתבה לקוח מתוך אתר עתים - מאגר מידע בתחומי מעגל החיים היהודי: www.itim.org.il

מתוך קטלוג "מתחתנים"

צילום: אפרת ציון 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

אירועים אינטימיים – "בית" מציע אירועים אינטימיים עם היקרים לכ, מקום לחגוג
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)