חתונה בפראג - מידע ובילויים בעיר menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

החתונה האזרחית שלכם בפראג

כל מה שצריך לדעת על פראג לקראת החתונה

ירח דבש

מזל טוב! החלטתם להתחתן בחתונה אזרחית בפראג הציורית?  זה הזמן להתחיל להתכונן ליום המיוחל: התייעצות עם נוטריון מוסמך, הכנת המסמכים הדרושים לטקס, וגם כל האטרקציות השוות לבילוי בירח הדבש שלאחר החתונה. בכתבה הבאה תמצאו את כל הטיפים לתכנון החתונה האזרחית המושלמת בפראג.

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מחליטים לקיים חתונה אזרחית בפראג, במקום לחגוג אותה עם חופה וקידושין בארץ, על ידי מוסד דתי. הדבר נובע מסיבות מגוונות, כגון אנשים רפורמיים, בני זוג פסולי חיתון על ידי הרבנות, או אנשים שמאמינים כי מוסד הרבנות הוא מיושן ושמרני, ורוצים להתחתן בחופשיות בתנאים שלהם.

אז לפני שאתם נוסעים, הנה כמה טיפים חשובים שסיפקנו לנו zap השוואת מחירי תיירות.   

המסמכים הדרושים

טרם הנסיעה, חשוב להכין מסמכים עם נוטריון מוסמך לעניין, בהתאם לדרישות הנישואים האזרחיים בפראג. המסמכים אותם תצטרכו להכין הם: דרכון תקף, תעודת לידה מקורית, או לחלופין עותק של תעודת לידה חתום על ידי נוטריון, עם תרגום לצ'כית, אישור רווקות עדכני חתום על ידי נוטריון, חותמת אפוסטיל רשמית לאימות המסמכים, ושאלון נישואין הניתן להורדה באתר משרד הפנים של צ'כיה. כמו כן, במידה ואחד מכם התאלמן או התגרש, יש להציג תעודת פטירה של המנוח או תעודת גירושין מקורית, או עותק החתום על ידי נוטריון, אותם תציגו במעמד טקס הנישואין בעיריית פראג.

לאחר הטקס – מתחילים את ירח הדבש

פראג נחשבת ליעד תיירותי פופולארי החביב ביותר בקרב ישראלים ממגוון סיבות. אחת הסיבות היא הקרבה של צ'כיה לישראל. מעבר לכך, פראג ידועה כעיר המותירה קיום נישואים אזרחיים, אשר יחד עם חיי הלילה התוססים, הנופים הציוריים, והמונומנטים המוכרים לעלייה לרגל, מהווה את התכנית המושלמת לירח הדבש המושלם.

אתרי חובה

בין אתרי החובה המומלצים לביקור תוכלו למצוא את גשר "קארל", ככר השעון, הרובע היהודי הכולל ביקור בבית הקברות היהודי, ובבתי כנסת שונים כמו בית הכנסת "פינקסובה". במהלך הסיורים תיתקלו במבחר חנויות העתיקות של רובע "מאלה סטרנה", ותעברו ב"סמטת הזהב", אשר בעבר זימנה אליה כל מיני צורפים ואלכימאים שניסו להפוך עופרת לזהב.

נופים ציוריים ותצפית על העיר

אם אתם רוצים לחזות בנופים המרהיבים שנשקפים מרחבי העיר, לשאוף אוויר צלול ולהביט בשלל הגגות האדומים המקשטים את הבתים, כדאי שתגיעו למגדל "פטרין". המגדל, הפתוח עד שעות הלילה הקטנות, מהווה דגם מוקטן של מגדל אייפל, ומספק תצפית רומנטית ומקיפה על כל פראג.

בירות משובחות וחיי לילה תוססים

אחד הסמלים הידועים של העיר, הוא כמובן הבירות. אם חפצה נפשכם ללגום מבירה איכותית, תוכלו לעשות זאת באחד הפאבים המקומיים, כמו למשל פאב ה"יו-פלקו", שהוא גם מבשלת בירה הקיימת מאות שנים. הפאב מציע מגוון בירות לאגר כהות וחריפות ,ומאכלים צ'כים אותנטיים. מעבר לבירות המשובחות, תוכלו ליהנות מחיי לילה תוססים ומפותחים, במיוחד בסופי שבוע. אחד המועדונים המומלצים והטרנדיים לביקור הוא מועדון ה"מכה", שם מתארחים דיג'ייז מפורסמים מכל העולם, דוגמניות ושלל בליינים. המועדון מציע רחבת ריקודים גדולה, בר רחב ידיים ומחירי אלכוהול שווים לכל נפש.

קולינריה במיטבה

כמובן שאין חופשה מושלמת ללא אוכל טוב. פראג פורסת בפניכם מגוון אפשרויות של אוכל זול, שווקים ססגוניים, בתי קפה ומנות מיוחדות שלא תטעמו בשום מקום אחר. דוגמה אחת למוקד קולינרי מומלץ היא שכונת "וורשוביצה" (אליה מגיעים בחשמלית 22 ויורדים בתחנת רוסקה). שם תמצאו מסעדה אוסטרית שמציעה אוכל איטלקי משובח ופסטות שמשתנות בכל יום, מסעדות אוריינטליות המציעות מטעמים מהמזרח ועוד.

שווקים צבעוניים

שווקי האיכרים של פראג התחילו להתרחב יותר ויותר בשנים האחרונות. בביקור בשווקים תוכלו למצוא מבחר סיורים קולינריים, אוכל מסורתי, פירות יער, פטריות, ליקרים ופרחים. להלן כמה מהם: בימי חמישי ושבת פועל השוק בככר "קונסקה", בימי שבת פועל השוק לאורך נהר ה"וולטובה", ובימים א'-ה' ובשבת ניתן לבקר במתחם השוק של "הולשוביצה" וליהנות מליקר אגוזים מיוחד.

שופינג בפראג

לקינוח ירח הדבש, אין כמו שופינג טוב. הקניות בפראג מציעות מבחר רחב של חנויות בסדרי גודל שונים, החל מבוטיק קטן וייחודי וכלה בקניונים גדולים וממותגים, וכן מגוון סגנונות החל מאורבני-רחוב, דרך מותגים ועד וינטג'. חנות וינטג' מומלצת ביותר היא "טואלט", חנות בגדים קטנה הממוקמת בכיכר העיר העתיקה, שם ניתן לרכוש בגדי וינטג' מוקפדים באיכות מעולה מתקופות שונות.

אם אתם מעוניינים בבגדי מעצבים, תוכלו להגיע לשדרת המעצבים "פזישסקה". גם היא נמצאת ליד כיכר העיר ומכילה חנויות יוקרה של מעצבים כמו לואי ויטון, פראדה, דיור ועוד. אם אתם פחות בקטע של מותגים, ויותר חשוב לכם המחיר, תוכלו למצוא ממש בהמשך הרחוב את רחוב "ז'לזנה" ושדרת "ואצלב", שם תמצאו חנויות בגדים, נעליים, מתנות, תכשיטים וכדומה.

לבסוף, אם אתם טיפוסים של קניונים גדולים, אל תפספסו את קניון פלאזה פלורה, אחד הקניונים הגדולים בפראג. הקניון פתוח כל יום, ומכיל ארבע קומות עם למעלה ממאה חנויות, קולנוע, מתחם מזון, בתי קפה ועוד.

 

שיהיה במזל טוב ונסיעה טובה!  


כתבות נוספות שיעניינו אותך

אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
משבוע האופנה לשבירת הכוס (צילום: אבי ולדמן)
זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
צילומי טראש זוגיים לחתונה – המדריך המלא לטראש שלכם, צילום אירועים