דף הבית  ›  הכלה  ›  פסח בקונטרול
כתבות לפי נושאים
מקום לחגוג
קייטרינג ובר
מארגנים חתונה
בית יהודי
הטקס
הכלה
טיפוח וכושר
החתן
מוזיקה
צילום
יחסים
אהבה מחושבת
מסביב לחתונה
מסיבת רווקות
סיפורי חתונה
ירח דבש בחו"ל
הבלוגיה
gays wed
חתונה ירוקה
המדריך לחתונה
שמלות כלה 2016
שמלות כלה2017
twitter   הדפס שלח לחבר
הוסף למועדפים שלי
הדפס
שלח לחבר
Share facebook
twitter

פסח בקונטרול

9 טיפים איך לשמור על המשקל, גם בפסח

מאת מערכת מתחתנים   16.04.14   מתוך כתבות:  הכלה

 

חג הפסח שהוא גם חג הארוחות, הטיולים וה"על האש" מציב בפנינו הרבה אתגרים תזונתיים מדי שנה. והשנה על אחת כמה וכמה כשהאירוע הגדול מתקרב ואנחנו כל כך מתאמצות להגיע אליו בריאות וחטובות. 

אתן בטח שואלות את עצמכן איך תוכלו לעבור את החג עתיק הקלוריות? 

אז קודם כל, תרגעי זה אפשרי!

שנית, מומלץ שתנסי לאמץ הרגלים לחיים בריאים יותר גם לימות השנה הרגילים. ברגע שההרגלים מוטמעים באורח החיים שלך, יהיה יותר קל להמשיך ליישם אותם גם בתקופות של חגים ושאר אירועים שהם לא חלק מהיומיום שלך.


הנה כמה טיפים איך לאכול טעים ולשמור על המשקל:

1. החג כנראה תבלי את זמנך סביב השולחן, וכדי שלא תגיעי לארוחה מריירת על האוכל הטעים, נסי להקפיד על ארוחות מסודרות גם כשאת יוצאת מהשגרה. אם אכלת ארוחה גדולה השתדלי לזהות את נקודת השובע שלך ולהפסיק לאכול לפיה. גם אם יש עוד קינוח מיוחד שלא טעמת.


2. נסי להימנע מנשנושים בין הארוחות. במפגשים חברתיים ובטיולים יש נטייה לנשנש חטיפים או פיצוחים. בדרך כלל מדובר במזונות עתירי קלוריות וחסרי ערך תזונתי. כלומר, הם מיותרים בעיקר למי שמקפידה על ארוחות מסודרות.

אבל אם בכל זאת חושקת נפשך בנשנוש קל , כדאי שתערכי מראש עם ירקות חתוכים, פופקורן ללא שמן או פירות.


'אם אין לחם תאכלו מצות'

3. המצות מכילות כמות גבוהה של קלוריות ומעט סיבים תזונתיים וכמובן עוד יותר מזיקות למי שמוסיפה עליהן ממרח מתוק. אין פתרון אחר אלא לצמצם ככל שניתן את כמות המצות שאת אוכלת. ואם בכל זאת חשקה נפשך במצה אז מומלץ שתמרחי עליה ממרח דל שומן וקלוריות ועשיר בחלבון, כמו קוטג' או גבינה 5%.

אגב, סתם שתדעי פריכיות למיניהן מהוות תחליף בריא יותר ובעל ערך קלורי נמוך יותר.


4. מים הם מקור החיים שלנו, לכן הרבי בשתיית מים. זו המלצה שתקפה לכל השנה וממגוון סיבות. אך על אחת כמה וכמה בחג בו מרבים בארוחות ובמאכלים עם מעט סיבים תזונתיים. שתיית מים מגבירה את תחושת השובע שלנו, מזרזת את חילוף החומרים ועל הדרך גם מועילה לעור הפנים, לשיער ולציפורניים. הקפידי על כ 8 כוסות ביום לפחות.

לפני כל ארוחה גדולה כדאי לשתות כוס מים אחת לפחות.


5. ירקות ופירות מומלצים גם ביומיום אך בפסח עוד יותר. ירקות הם מקור לסיבים תזונתיים החשובים במיוחד לפעילות של מערכת העיכול ובמיוחד בחג בו יש לאנשים רבים נטייה, איך לומר זאת, לעצירות.

בארוחת החג מלאי את הצלחת בסלט ירקות או בירקות מבושלים ונסי להתחיל את הארוחה איתם על מנת לסייע לתחושת המלאות ולפעולת למערכת העיכול .


6. ארבע כוסות, ארבע כוסות הם המינימום של האלכוהול שתשתי. זכרי כי משקאות אלכוהוליים הם סוג של פחמימה ולכן מכילים המון קלוריות. כוס יין לבן חצי יבש מכילה כ 120 קלוריות! השתדלי לצמצם את צריכת האלכוהול וגם בארוחות החג ללגום באיטיות ולהימנע ממזיגת כוסית נוספת.




'זה רק ספורט'
7.  אין מה לעשות. ספורט, עם כמה שאנו עצלניות, הוא הדבר הכי בריא לעשות. 

בצורה הפשטנית ביותר, ירידה במשקל מושגת כאשר אנחנו מוציאים יותר אנרגיה מאשר אנחנו מכניסים לגוף. ולכן, אם בחג צורכים יותר קלוריות יש גם להוציא יותר.

אם לא עסקת עד כה בפעילות אירובית, זה הזמן להתחיל! האביב כאן וזה הזמן להתחדשות. השתדלי לעסוק בפעילות אירובית כ 3-4 פעמים בשבוע בחג וביומיום. גם אם את נמצאת מחוץ לבית, תמיד אפשר למצוא מסלול הליכה נחמד בטבע ולצאת ל 30-40 דקות הליכה נמרצת.

הפכי את הפעילות הגופנית לחוויה ולזמן איכות לעצמך. נצלי את ההזדמנות והזמן שיש במהלך ימי החופשה לבצע אותה בכל פעם בסביבה שונה וגם לצרף את בן הזוג/חברה. 



8. תרגילי חיזוק במקביל לפעילות האירובית חשובים גם כן. נסי להקדיש עוד מספר דקות לאחר ההליכה לתרגילים לחיזוק הגב התחתון/הבטן. ישנה חשיבות רבה לחיזוק אזורים אלו בגוף במיוחד עבורנו הנשים.

תוכלי להיעזר בסרטונים המצורפים.


9. הישארי במודעות כל הזמן להחלטות שאת מקבלת. זכרי  את המטרה שהצבת לעצמך בכל פעם שאת שוקלת למלא שוב את הצלחת או לשלוח יד לקערת הפיצוחים.


שיהיה חג שמח וכשר!


המידע בכתבה זו הינו באדיבות
קלה למטרה

 

twitter   הדפס שלח לחבר
הוסף למועדפים שלי
הדפס
שלח לחבר
Share facebook
twitter
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
סגור
הוספת תגובה
שם
דוא"ל
הציגו את כתובת הדוא"ל
כותרת
תוכן
בלחיצה על "שלח" הנני מאשר שאינני שולח כל תגובה המפרה את תנאי השימוש בפורטל מתחתנים ברשת.
שלח