שמלות כלה מעוצבות וצנועות לכלה הדתיה menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

השמלה של המגזר

ציפי חוטובלי ושמלת הכלה

שמלות כלה

חברת הכנסת ציפי חוטובלי לא מפסיקה לרדת מהכותרות. אותנו, קצת יותר עניין לדעת מה אומרת עליה שמלת הכלה שבחרה לעצמה ומה הבשורה שהיא מביאה למגזר הדתי שהפך מודרני.

רק חודשים מספר לאחר שהושבעה כחברת כנסת, נכנסה החודש ציפי חוטובלי בברית הנישואים עם בחיר ליבה, המשפטן אור אלון, הצעיר ממנה בארבע שנים. הדי החתונה עטורת המכובדים תפסה את כותרות המהדורות ולנו, נשאר לבחון את מה שחשוב באמת - שמלת הכלה כמובן!

קרן חצרוני, מעצבת
'סטודיו עלמה' המתמחה בעיצוב שמלות כלה וערב צנועות, ניסתה להסביר לנו דרך שמלתה של חוטובלי, מהם הטרנדים העדכניים במגזר ומהם הפרטים שיש לשים לב אליהם בדרך לשמלה המיוחלת. "שמלת הכלה של ציפי הייתה עשויה מבד שיפון לבן ונופל עם שרוולים עד גובה המרפק, מה שהעניק לה לוק אותנטי נטול מסכות והתייפייפות". חצרוני מסבירה, כי שמלתה של חוטובלי מראה את החיבור לציבור הדתי לאומי הודות לגובה השרוול הנחתך מעל המרפק. "מצד אחד המראה מעיד על שמרנות מסויימת ומאידך, על סוג של פתיחות. השיפון בצורתו הנשפכת הוא בד רך ועדין, המתאים לגילה ומכבד את מעמדה החדש. מה שאהבתי בשמלתה באופן אישי", מסבירה חצרוני, "הוא שהשמלה הייתה נקייה ונעימה, בדיוק כפי שהיא מצטיירת בעיניי וזה הדבר החשוב באמת. אני לא מאמינה בתחפושות ביום החשוב ביותר שלך".  
שמלת שיפון. סטודיו עלמה
שמלה לכל דורש 

בחברה הדתית קיימים שלושה זרמים עיקריים: דתי-לאומי, חרדי והציבור המכונה 'חרדי-לאומי'. "בתור מעצבת המגיעה במגע יום יומי עם בנות המגזר הדתי לאומי", מסבירה חצרוני, "אפשר לראות בבירור מגמה של שינוי. הבנות הללו מחוברות מאוד לעולם המודרני, שגם הוא נחלק בעצמו לתתי זרמים, כך שיש הרבה מאוד גבולות של חופש וכל אישה מגדירה לעצמה את גבולות הצניעות שלה ובמה היא מרגישה בנוח". 

"לדתיות 'לייט' חשוב ללבוש שמלת כלה יפה ועדכנית, ששונה במהותה מהסגנון החרדי, הכבד והמסורבל. היא צריכה להיות שמלה מחמיאה, מודרנית ושיהיה בה איזשהו שרוול, אפילו המינימליסטי ביותר." חצרוני מוסיפה כי היא מעדיפה להתאים שרוולים צמודים לבנות המבקשות שרוול באורך 3/4, כדי לא ליצור מראה רחב ומגושם. לאלו המבקשות שרוולים קצרים יותר, יתאימו יותר שרוולים מתנפנפים ואווריריים, אם זה מתאים לסגנון הכלה כמובן.
שמלה צנועה. סטודיו עלמה

שקוף שזו את 

גם בעניין השקיפות קיים מנעד וביקוש רחב, מעידה חצרוני, הנע בין שרוולים שקופים מתחרה לחצי שקופים ועד אטומים לגמרי.
"בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר שמלות מבדים נשפכים אך צמודות לגוף. נשות המגזר הלאומי דתי מתחילות לבסס את מעמדן כאייקון אופנה של ממש שיש להתחשב בו, מתרחקות מהסגנון הנפוח והקלאסי שנשאר נחלתן של הכלות החרדיות".

"השיפון הנשפך, שנחשב בעבר לבד פשוט יחסית, נכנס מאוד חזק גם לבתי האופנה הגדולים ביותר בעולם" מעידה חצרוני. "התחרה, שהגיעה במקור מעולם ההלבשה התחתונה ונחשבה במשך שנים כבלתי הולמת ל"הוט קוטור" (אופנה עילית) עשתה מהפך מהותי בשנים האחרונות, כשהסוגים האיכותיים שלה אף נחשבים לקלאסיים ומעשירים כל שמלה".
כל אחת מחליטה לעצמה. שמלה מבית סטודיו עלמה
שמיים וארץ 

"בדומה לעולם החילוני" מסבירה חצרוני, "בנות שרגילות ללכת על עקבים \ פלטפורמות, כנראה יירכשו כאלה גם לחתונה. אלו הרגילות ללכת עם נעליים שטוחות או מבקשות לא 'לעבור' את החתן, ייבחרו בנעליים שטוחות, אך בכל מקרה תהיה בהן אמירה".

גם בנושא המחשופים לא מדובר בחוק בל יעבור מסבירה חצרוני, כשכל כלה מגדירה לעצמה מה נכון ומה לא. "יש בנות שרק רוצות 'לאוורר' את השמלה על ידי פתיחת המחשוף ויש בנות שלא רוצות לעבור את עצמות הבריח. מחשופים בגב הם פחות שכיחים בקרב המגזר הדתי לאומי ומתאימים יותר לנועזות' שבהן".
נועזת? שמלה עם מחשוף עדין. סטודיו עלמה

המלצות / טיפים לכלות הטריות? 
"למצוא שמלה מחמיאה שמעוצבת כצנועה מלכתחילה. לא לקחת שמלה בגזרה ללא שרוולים ולדמיין איך תראה עם תוספות. מקרה כזה אינו נכון מבחינה עיצובית וטכנית, כמעט אף פעם לא נראה כמו הדמיון וכמובן 'הורג' את כל ההופעה". 


קרדיטים:

צילום-תום מרשק

שיער ואיפור-בן קדר

דוגמנית-אלינור זינו ל"אלינור שחר"

 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

זר כלה מפרחי חורף עדינים, תכשיטים ואקססוריז
חתונה אזרחית בדרך שלכם – המדריך המלא, הטקס
מלוות כלה לעתיד? הנה כל מה שאת צריכה לדעת, מסיבת רווקות
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
אודאון – חוויה קולינרית שטרם הכרתם, קייטרינג ובר
מתנות לחתן שהוא בוודאות ישמח לקבל, מסביב לחתונה
 ירח דבש בחורף – אקזוטי או מושלג?, הפקת אירוע
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)