פריחה מאוחרת - הפקת אירוע - מתחתנים menumain-menu-usersearchmenu_xaccessibilityנגישותcategoriesgaleriessitestoolsgeneralgoogle-playapp-storefacebookpinteresttwittersocial_instagramSite-By-NGsoft right-arrow right-arrow facebookpinterest
בדקנו וגילינו שהרבה יותר נוח להשתמש באתר כשהטלפון במצב מאונך.
סיבוב קטן ימינה ואנחנו איתך!
נגישות
נגישות

פריחה מאוחרת

עיצוב משתלם בפרחים

הפקת אירוע

פרחים. הם יפים, רעננים, משמחים את העיניים ועושים נעים בלב. יש להם רק חיסרון אחד - הם מגיעים לפח זמן קצר מאוד אחרי שמעט מדי אנשים נהנו מהם. בעצם החיסרון הוא שלנו. מהפרחים שמקשטים חתונות אפשר להפיק הרבה יותר תועלת מהמקובל.

תסתכלו עליהם - החקלאי השקה אותם במים ואהבה, מעצב האירועים טמן בזרים שפע של זמן ויצירתיות, אתם השקעתם כסף, ולמרות הכול תוך שעות ספורות הם יהפכו לאשפה, חלקם אפילו לא יגיעו למלוא פריחתם. לא חבל?בטח שכן. הנה כמה רעיונות איך לסחוט מהפרחים את המקסימום - בקטע טוב.
עיצוב: סוד ירוק
תעבירו את זה הלאה

אמיר קפלן, מעצב אירועים מסוד ירוק, מסכים שיש בחתונות בזבוז של פרחים טובים ומציע דרך שתגדיל את מעגל הנהנים מהפרחים וגם תחסוך כסף. המודל של קפלן מצריך שיתוף פעולה בין שני זוגות מתחתנים בזה אחר זה באותו גן או אולם, בעלי המקום והמעצבים. הרעיון הוא פשוט: הזוג הראשון מקבל מהמעצב (או קייטרינג או מהמקום - תלוי בארגון החתונה) עיצובי פרחים כרגיל, אבל משלם פחות מהמקובל כי ההוצאה מתחלקת עם בני הזוג מהחתונה הבאה. הזוג שמתחתן למחרת לוקח על עצמו חלק מהתשלום ומוסיף סכום קטן למעצב שיבוא לרענן את הסידורים - להחליף פרחים עייפים בפרחים חדשים, אבל ממש בלי לעשות את הכול מהתחלה. בדרך הזאת תמורת תשלום טיפ-טיפה יותר גבוה שתי חתונות מתהדרות באותם פרחים. ככה אפשר להשקיע קצת יותר בסידורים מרשימים בזכות ההתחלקות בהוצאות.

עיצוב: סוד ירוק
מעצבת האירועים
מורן חסיד מספרת שפעמים רבות אחרי חתונות היא מארגנת "טייק אוויי" של פרחים להורי הזוג או משאירה את הפרחים לעובדי המקום ששמחים לקחת אותם הביתה. אבל אתם יכולים לעשות יותר מזה. כאמור, אפשר להשאיר פרחים לזוג הבא ואם החתונה שלכם קורית בחמישי בערב או בשישי בצהריים, אז יהיו לכם גם פרחים לשבת חת או סתם לסופ"ש.
כדי להוציא את המיטב מהזרים, חסיד תורמת כמה טיפים מעשיים:

כדאי לבחור פרחים שמחזיקים מעמד זמן רב יותר. צריך לבחור מראש פרחים שאורח החיים שלהם ארוך יותר, כמו ורדים. גם אם הוורדים מתחילים לקמול, ניתן לקלף את עלי הכותרת החיצונים ולהישאר עם החלק הפנימי הרענן. פרחים נוספים הם הליזאנתוסים, שקיימים בצבעים שונים. הם יציבים וחזקים ושורדים אפילו בשמש.

לא כדאי לעצב בפרחים שאורך החיים שלהם קצר, כמו שושן צחור, כי אז ניתן לראות שראשו מתחיל לנבול, או אדמונית, שהיא פרח מדהים ביופיו, אך נפתח מהר ולכן גם נובל מהר.

ניתן לבקש מהמעצב או השוזר להזמין פרחים שהם חצי פתוחים, וכך בהמשך הערב ולמחרת הם יפתחו.

יש לזכור כאשר אוספים את הפרחים בסיום הערב לרכב, לשמור אותם בקירור (מזגן) עם חלון מעט פתוח כדי שלא יהיו חנוקים ואז יאבדו מן החיות שלהם בנסיעה.

שמירת הפרחים עד האירוע המתקרב - צריך לדאוג שיהיו להם מספיק מים. תוכלו להוסיף מעט סוכר (את זה סבתה של חסיד לימדה אותה מגיל צעיר), ובשביל למנוע ריחות במים הוסיפו מעט אקנומיקה. חשוב מאוד לא להחזיק את הפרחים בשמש או בחום.
עיצוב: סוד ירוק

גם לנו יש כמה רעיונות מלבלבים
לגייס חברים או לשלם למישהו, שבשלב מתקדם של הערב יהפכו חלק מהסידורים (נגיד אלה שבחוץ, חופה או באזור קבלת הפנים) לזרים קטנים עם פתקים יפים שתכינו מראש. הזרים יחולקו כאות תודה למי שבא לשמוח בשמחתכם או לעובדי הקייטרינג, הגן וכו'.

יש זוגות שבוחרים לתרום לקהילה בדרך כלשהי לקראת החתונה, כי מעשים טובים מביאים קארמה טובה ובכלל עושים טוב בלב. אז אפשר לדחות את הרגע המקסים לאחרי החתונה ולחלק זרים חמודים שתכינו מסידורי הפרחים בבית חולים, בית אבות או אפילו סתם עם חיוך לאנשים ברחוב. זה כיף מובטח. אם אתם לא פחות נדיבים, אבל קצת יותר עסוקים, אפשר פשוט להניח זרי פרחים בדליי מים בתחנת אוטובוס או בפינה מוצלת אחרת, כמו האנשים שמוכרים פרחים לשבת – רק בחינם. זה מתאים במיוחד לבוגרי חתונות של חמישי בערב. אל תשכחו לצרף שלט שהפרחים הם מכם באהבה ושהתשלום הוא לאחל לכם מזל טוב גם אם אתם לא שם.

אם אתם טובים בעסקים, אולי תצליחו להגיע להסדר עם הירקן או בעל המכולת שלכם שימכרו את הפרחים בזול. את ההכנסות או חלק מהן אפשר למסור כתרומה.

פרחים שממש עבר זמנם עדיף להפוך לקומפוסט מאשר לזרוק סתם לפח. אין לכם קומפוסטר? זה הזמן להתחיל, הרי אתם יוצאים לדרך חדשה.

 


כתבות נוספות שיעניינו אותך

אל תפספסו: יריד מעצבי נעליים , נעליים
חליפות חתן – מה הסגנונות המובילים היום?, חליפות חתן
Ma Ma Ma My Corona: מצעד שירי החתונה הגרועים ביותר, מוזיקה
ואחת לשנה הבאה: מצעד חתונות העשור של המפורסמים, חתונות וסלבס
איפור לכלה – הטרנדים המובילים לחורף 2023, איפור, שיער ולייף סטייל
בר זומר בשמלת כלה (צילום: אורי חיון)
הזמנה לחתונה (צילום: Shutterstock)
יעדים לירח דבש - חופשות מומלצות במיוחד למאוהבים, ירח דבש